Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie .

Mam problem ze swoją BMW E61 530xd 2005 r .. od jakiegoś czasu mam tak że jadę stałymi obrotami to lekko szarpie ale to jest prawie nie odczuwalne (trzeba się w czuć) . Mnie jako kierowcę strasznie to denerwuje i obawiam sie ze może to jest konwenter do roboty . Może ktoś z was spotkał się z podobna sytuacją. Dodam że na początku nie było tego czuć do 98km/h po wyżej juz było czuć . Jeśli przekroczyłem 110 juz nie było tego problemu. Ale właśnie ostatnio zaczęło nawet pojawiać się przy 140km/h ... Z góry dziękuję za poświęcenie chwili czasu . Pozdrawiam


(Te szarpanie można też skojarzyć jak by mnie delikatnie coś hamowało, ciężko mi jest to nawet opisać .. występuje to tylko przy stałych obrotach )

Opublikowano

Spróbuj ograniczyć za pomocą ista lub b tool EGR. Ustaw wartość +40 mg i sprawdź czy szarpanie ustało. Wklejam tłumaczenie informacji serwisowej od BMW :

Podczas jazdy z większą prędkością, zazwyczaj na autostradzie, gdy jest stale przyspieszana, pojawiają się sporadyczne szarpnięcia, takie jak wypadanie zapłonu. szarpnięcie / przerwanie zapłonu / wahanie występuje tylko raz.Typowe prędkości, przy których występuje skarga to; 1800/2000 obr./min @ 60/70 mph Podczas jazdy odbywa się regulacja EGR - zazwyczaj po ponownym wciśnięciu pedału przyspieszenia. Rzeczywiste powietrze zużywane przez silnik wzrasta, ale wartość zmierzona (wartość rzeczywista z HFM) nie rośnie proporcjonalnie, aby mogło zajść korzystne tankowanie, ponieważ EGR jest otwarty i element powietrza niezmierzonego negatywnie wpływa na obliczenia. W rezultacie silnik przez chwilę się waha.


W przypadku reklamacji wykonaj następujące czynności;

- Dostosuj EGR, dostosuj tempo świeżego obliczonego podczas EGR do +40

- W tym celu skorzystaj z funkcji serwisowej DDE, dostosuj ją dodając wartość 40

- Zakończ programowanie DDE za pomocą opcji w ABL

- Po udanej manipulacji pozwól pojazdowi przejść w tryb uśpienia, a następnie sprawdź stan EGR, ponownie wchodząc do modułu testowego, aby upewnić się, że wartość została zrealizowana przed przeprowadzeniem dokładnego testu drogowego.


Wykonanie powyższej procedury nie stanowi usterki silnika, ponieważ zużycie

Charakterystyki silnika i wyposażenia dodatkowego mogą powodować konieczność odpowiedniego dostosowania parametrów pracy DDE.


Należy jednak pamiętać, że układ paliwowo-powietrzny powinien być sprawny przed

przyjęcie takiej zmiany.

Opublikowano
Hej z tego co opowiadasz miałem podobny problem i nie mówisz o falowaniu tylko o przyhamowywaniu samochodu... Powolna śmierć skrzyni biegów. Miałem to na poprzedniej skrzyni. "syndrom autostradowy" tzw. Optymistyczny scenariusz to regeneracja sterownika hydraulicznego skrzyni. Elementy gumowe i elektrozawory, solenoidy. To one są za to odpowiedzialne. U mnie skrzynia umarła bo panewki w skrzyni jeszcze doszły musiał bym wszystko robić. Kolega wymienił same solenoidy i śmiga już długi czas. Na używce zdarzyło mi się to już kilka razy w przeciągu 20 tys km
Opublikowano
Konstruktorem tej skrzyni nie jestem. Ale jeżeli opisujemy ten sam problem obydwaj to niech kolega próbuje, wymieniać paliwówki bo może coś przerywa, moze z napędem coś. Ja w starej skrzyni tak miałem, szybko się to pogarszało, w drugiej używce mam przebieg ponad 400 tysięcy, zaczyna się to dziać, kolega też to miał, wymienił elektrozawory i od 50 tys km jest cisza, dzwoniłem po serwisach ASB i opisując ten problem padała diagnoza na elektrozawory. I u mnie było tak samo. Na początku lekkie kopanie przy 100kmh, pozniej już cały czas kopało włącznie do prędkości 140km/h. Mozna próbować kombinować ale to jest na 99% od skrzyni. Przerabiałem ten temat można powiedzieć dwa razy bo u siebie i kolegi i zadne egry czy przepływki nie pomogły, to jest chwytanie się tonącego brzytwy. Jeżeli nie elektrozawory to według Ciebie co to jeszcze może być? Chętnie posłucham bo diagnoza na elektrozawory padła przez serwis skrzyni który koledze remotnował automat i jak pisałem wyżej od 50tys km jest cisza i już nic nie kopało ani razu
Opublikowano
Fakt może to być problem skrzyni, ale nic nie straci ograniczając egr na próbę. To pięć minut roboty. U mnie takie przytrzymanie, szarpnięcie przy mniej więcej 110 km/h zdarzało się sporadycznie, a po ograniczeniu egr nie zdarzyło się ani raz. Nie zaszkodzi spróbować.
Opublikowano
Dziękuję wszystkim za wszelkie informacje . Dodam że tak jak tu kolega pisze nie są to żadne falowania obrotami . To coś od skrzyni . Dzisiaj byłem na górce i miałem włączyły (D) na skrzyni i samochod mi zjeżdża do domu . A z tego co wiem to konwenter odpowiada za to ? Co o tym sondzicie . Może to faktycznie jest wina konwertera. ?
Opublikowano
Jeżeli było to dosc spore wzniesienie to normalne ze na D auto nie ustoi.. trzymać powinno ale na górkach w granicach rozsądku, a jeżeli stałeś na stromej górze to zawsze lekko do tylu ucieknie
  • 3 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Witam, mam podobny problem tylko u mnie przy tych delikatnych szarpnięciach minimalnie spadają obroty. dodam że niedawno był robiony konwerter, reduktor xdrive i wymieniany olej w skrzyni. Czasami szarpie a czasami nie. Zrobiłem adaptację skrzyni i te szarpanie jest ale o wiele słabsze.

Z góry dziękuje

Edytowane przez Porasiu
Opublikowano

Sprawdź opony bo bez powodu Xdrive’a nie musiałeś robić - najlepiej poprzez prędkości obrotowe kół lub zmieniając na inny zestaw, sprawdź czy nie masz różnej szerokości felg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.