Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

163 120D e87 2006.10


Macie jakieś porady z tym związane znowu się pomęczyłem z tym czymś. Co ile wgl trzeba go wymieniać przechodzę przez to co rok przy moim pełnym serwisie. Ale to jest dramat z tym trzeba rozkręcić wszystkie osłony zdjąć filtr kabinowy wykręcić wsporniki kielichów dopiero wtedy jest dostęp do obudowy filtra.

I tu moje pytanie czy ta pianka nad osłoną silnika jest potrzebna? Bo jak ściągałem te osłonę część tylną to aż mi się wykruszała cała.

Drugie pytanie jak ułatwić sobie dostęp do wyszarpania obudowy tego filtra? Bo z tyłu jest taka rurka i kable chyba do wtryskiwaczy więc aż strach to szarpać.

Zamówiłem sobie oryginalne śruby e-torx bo tam miałem jakieś zwykłe imbusy co się tak wyrobiły, że już bałem się, że nie dokręcę. Ale co się okazało z przodu z lewej strony jest takie zwężenie, że moje (pożyczone) nasadki się tam nie wcisły. Więc musiałem przykręcić tą jedną śrubę na starej imbusowej.

Tym sposobem dochodzimy do pytania jakim kluczem ją wkręcę? Bo w sumie już nie mam tych kluczy nie mierzyłem na śrubie pisze coś 8.8, i chce sobie zamówić zestaw etorx ale 1/4 to tylko 4-8 się znajdują ewentualnie znalazłem.

https://allegro.pl/oferta/zestaw-7-kluczy-nasadowych-torx-e-1-4-jonnesway-8653257589

ale nawet nie wiem czy 1/4 to tam wgl wejdzie macie jakieś klucze do tego co polecicie aby nie bawić się w testera? Najlepiej by było by w zestawie nawet na inne złącze był też 20 - ewentualnie dwa zestawy - aby te wsporniki sobie odkręcać w przyszłości.


A i tak na poboczu czy w e87 wyciek klimy też jest pod osłoną silnika koło skrzyni czy gdzieś indziej starałem się to namierzyć ale chyba wilgotności powietrza nie było zbyt dobrej. I czy płyn do czyszczenia wurth klimatyzacji może uszkodzić elektronikę (utlenić luty) w sensie głośniki zaczęły mi coś same mówić jak natryskałem tego do kratek ale dziś już cicho.

Edytowane przez dominikk26
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety w M47 tak wygląda procedura wymiana filtra powietrza dla silnika . Zdejmujesz podszybie , te rozpórki . Obudowa plastikowa tego filtra przykręcona jest na śruby imbus 5mm . Ten napis 8.8 to jest twardość śruby . potrzebujesz klucza imbus 5mm takiego dość długiego 20-30 cm . Jedna śruba ( taktycznie ) jest z tyłu . Faktycznie zdjęcie tej obudowy ułatwia nieco wyciągnięcie z gumy węża z przewodami . Tu masz film taki instruktażowy . Są 2 części .



Jeszcze dodam że do tylnej pokrywy silnika po prawej przyczepiona jest dość ważna rurka podcisnienia do serva hamulców . ją się łatwo odczepia z uchwytu . Jeśli gąbka się pokruszyła to wysyp ją do śmieci i tyle .

Opublikowano

To jak ma być imbus czy torx? Zamówiłem oryginały i są to śruby torx, ale nasadka z przodu przez ukształtowanie nie weszła zamówię 1/4 może ona się wsunie - a filmik widziałem.


No to z twojego opisu wydaje mi się że wszystko zrobiłem dobrze i tak jak powinno. Tylko co z tymi śrubami bo drogie były straszliwie:

 

11127803813
PRODUKT OE 11127803813
4 SZT
118,32 PLN
29,58 PLN/SZT
145,52 PLN
36,38 PLN/SZT

 

A i co ile wymieniać ten filtr przy rocznym przebiegu 8-12 tysięcy km? Bo wydaje się czysty ale zawsze od strony wlotu jakby okopcony osmolony coś takiego. Chłodnica EGR to jest ten z przodu podłużny a egr jest po prawej stronie? Tak w przyszłym roku może bym to przeczyścił przy okazji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten filtr to niby co 30kkm . Chyba że w bardzo zakurzonych miejscach jeździsz to częściej . Cena tych śrubek to nie wiem czemu taka z kosmosu . Dla mnie to bez znaczenia bo raz że je miałem a dwa że mam magiczną skrzynkę z różnymi takimi śrubami .


Opcjonalnie zmień tytuł posta na filtr powietrza silnika bo zamieszanie się robi .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedyś były imbusy. Jak ktoś wymieniał filtr normalnymi narzędziami i nie dokręcał filtra jak słoiki to ma imbusy nie zjechane jak np. ja. Potem BMW przeszło na te torxy. Z tego co wiem to nowych imbusów już nie kupisz. Nowych części od BMW tanio nie kupisz. Na szrot śmigaj to kupisz i imbusa i taniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.