Skocz do zawartości

M52B25 5hp18 i obroty maksymalne ~5500


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej.


Mam w/w auto i szukam roziwązania problemu - max obroty ~5500 rpm i odcięcie.

Max rpm dla tych silników 6500.

Myślę Sobie może to tak z automatami jest czy jak.

Nie ważne czy D czy S , kickdown i jedzie do ~5500rmp i wręcz jak nie popuszczę to biegu nie chce zmienić.

W wybieraniu manualnym też to samo.

Jak stoi na P lub N też odcięcie 5500rp.


Jest mój pierwszy automat i pierwsze E39 . Mądre głowy oczywiście piszą mi , nie umiesz jeździć, automat tak ma, itp.

Ale cos na mój dość techniczny rozum mi nie pasuje.

Zaczynam szukać.


Obejrzałem sobie filmik takiej samej konfiguracji.


Pan mam wrażenie, bo nie widać nogi , "butuje" cały czas i ładnie do ~6500 dochodzi i zmienia biegi.


Zaczynam szukać, bo widocznie u mnie coś jest źle.

Nie mogłem żadnego wątku znaleźć.

Część ludzie piszą, że mają tak samo, ale zazwyczaj brak konstruktywnej wymiany zdań , czy naprowadzenia na przyczynę.


Miałem problem z czujnikiem wału - wymieniłem.

Czujnik ABS tył - rozwierciłem i wymieniłem.

Błędów nie było.

Choć ostatnio jak z wybrzeża 300km po A1 w mega deszcz cały czas zrobiłem - zapalił mi się ABS. Pod komputer - błąd czujnika prędkości obrotowej lewy przód - ale skasował i już nie wystąpił.


Ogólnie auto ładnie się zbiera jak na dziadkowy automat - te 200 pojadę..ale koniec jest przy ~5500rpm.


Proszę tylko o potwierdzenie mojego spostrzeżenia.

Czytam sobie jakiś kolejny artykuł ..

https://www.adamomotorsport.pl/silniki-m52-m52tu-m54

I jest tam ciekawy opis tunigowaniu tego silnika.

-usunięcie sygnału prędkości/ABS (odcięcie 5200rpm w przypadku braku sygnału)

Czy to dobry trop - szukać dalej z ABSem. ?

Edytowane przez marmirez
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Silnik M52 czy M52TU? W inpie zobacz na ile otwiera się przepustnica przy pełnym wciśnięciu gazu, na zapłonie silnik zgaszony. Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie masz luźnej linki przy przepustnicy?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano (edytowane)
Silnik M52TU czy M54? W inpie zobacz na ile otwiera się przepustnica przy pełnym wciśnięciu gazu, na zapłonie silnik zgaszony.

Zarówno przepustnice i linkę sprawdze jutro.

Dzięki za odzew.


Przy okazji i tak pasek + rolki woda/alter. będę wymieniał. A może od razu od klimy zobacze jak z czasem - bo tego mi brakuje chronicznie na to auto.

Edytowane przez marmirez
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakieś błędy w sterowniku silnika?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki czujnik położenia wału zamontowałeś? Wcześniej kręcił do końca?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jaki czujnik położenia wału zamontowałeś? Wcześniej kręcił do końca?

VDO Siemens /continental

VDO-S103557002Z.jpg


Wcześniej nie zwracałem na to jeszcze uwagi za bardzo bo czujnik popsuł się po miesiącu użytkowania auta.

Na pewno miał takie same problemy z kick downem i braku zmiany biegu od początku , tylko ~5500rpm i jak nie popuszczę gazu to nie zmieniał.

Opublikowano

Problem rozwiązany.


Rzeczywiście było to związane z błędami od ABS i czujnika prędkości.

Gdy pisałem o problemach po jeździe w deszczu po A1 - skasowałem tylko błędy na sterowniku ABS, a nie zajrzałem do skrzyni.

A tam siedziały jeszcze błędy po wymianie czujnika ABS w kole prawym tylnym.

Po wykasowaniu historii błędów w sterowniku skrzyni od czujnika prędkości i ABS - auto odzyskało obroty.


Dzisiaj przetestowane. Kick down , dochodzi od 6300rpm i zmienia bieg płynnie.

Codzienny dojazd 30kmx2 po S8 do pracy znowu jest przyjemnością. :)


Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.