Skocz do zawartości

BMW E46 Compact 2.0 D problem z elektryką


czarnyda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam BMW e46 compact problem z elektryką prawdopodobnie problem z jakimś zwarciem.

Objawy: Jednocześnie przestały działać przednie wycieraczki, lewe tylnie światła (wyciągnąłem plastik z żarówkami z lewej lampy i podpiąłem pod przewód w tylnej prawej lampie i działa, profilaktycznie wymieniłem jednak wszystkie żarówki przeczyściłem styki kontaktem, podpiąłem z powrotem do lewej lampy i nadal nic, na desce świeci się kontrolka informująca o problemie z tylnym lewym światłem ), przestał chodzić dźwięk informujący o nie zgaszonych światłach oraz przy użyciu lewego kierunkowskazu , kontrolka bardzo szybki miga oraz światełko oświetlające pedały zaczyna działać jak kierunkowskaz :).


Na forum wyczytałem że przyczyną mogą być popalone styki w lewej lampie jednak po sprawdzenie są jak nowe , profilaktycznie wyczyszczone Conctak sprayem, sprawdzone bezpieczniki wszystkie jak nowe.

Sprawdziłem przekaźnik wycieraczek , styki jak nowe , w przekaźniku nic nie hałasuje jednak profilaktyczni zamówiłem sprawny przekaźnik.


Miał ktoś może podobny problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisz siedem ostatnich znaków numeru VIN...


Na tą chwilę, na podstawie schematów elektrycznych wychodzi na to, że wszystkie wymienione przez ciebie odbiornik mają tą samą masę. Na schematach widnieje jako X173. Jest jeden ale, nie mogę jej namierzyć, gdzie jest w twoim aucie..


Może najszybciej byłoby zdjąć obudowę pod kierownicą i idąc tropem przewodu od podświetlenia na nogi, doprowadzi cie do wpomnianej masy...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz siedem ostatnich znaków numeru VIN...


Na tą chwilę, na podstawie schematów elektrycznych wychodzi na to, że wszystkie wymienione przez ciebie odbiornik mają tą samą masę. Na schematach widnieje jako X173. Jest jeden ale, nie mogę jej namierzyć, gdzie jest w twoim aucie..


Może najszybciej byłoby zdjąć obudowę pod kierownicą i idąc tropem przewodu od podświetlenia na nogi, doprowadzi cie do wpomnianej masy...?

 

FR62680

x173.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie masz tam powodzi?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może ogarnę numery pinów odpowiedzialnych za silniczek w kości fotela...???


Zaproponuje ci takie podłączenie aby zasilić cały moduł fotela....

Pod fotelem , patrząc od strony kierownicy , będziesz miał żółtą , 25 pinową kość.

Według schematu .....

- pin nr.13 , ( PLUS ) , kolor przewodu czerwono - brązowy , najgrubszy 2,5mm2

- pin nr.14 ( MINUS ) , kolor przewodu brązowy , najgrubszy 2,5mm2


Ja osobiście , gdybym to robił , to odłączył bym klemy od akumulatora.

Przewód PLUSowy , który będzie służył do podania napięcia na krótko, zabezpieczył bym bezpiecznikiem . Na schematach jest o wartości 30A. Ja bym dał na początek 5A.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ogarnę numery pinów odpowiedzialnych za silniczek w kości fotela...???


Zaproponuje ci takie podłączenie aby zasilić cały moduł fotela....

Pod fotelem , patrząc od strony kierownicy , będziesz miał żółtą , 25 pinową kość.

Według schematu .....

- pin nr.13 , ( PLUS ) , kolor przewodu czerwono - brązowy , najgrubszy 2,5mm2

- pin nr.14 ( MINUS ) , kolor przewodu brązowy , najgrubszy 2,5mm2


Ja osobiście , gdybym to robił , to odłączył bym klemy od akumulatora.

Przewód PLUSowy , który będzie służył do podania napięcia na krótko, zabezpieczył bym bezpiecznikiem . Na schematach jest o wartości 30A. Ja bym dał na początek 5A.

 

Dzięki Wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burza wielkie dzięki za podpowiedź ,którą masę miałem szukać (X173). Udało się dojść do niej bez walki z siedzeniem wystarczyło zdjąć plastikową listwę z progu i odsunąć dywanik. U mnie ruda szmata sprawiła że cała masa odpadła foto niżej.

Ogarnięte i wszystkie problemy z elektryką ustąpiły.

IMG-20210918-151535.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.