Skocz do zawartości

E39 520i bledy silnika


520i

Rekomendowane odpowiedzi

w sobote wymeinilem pompe wody, termostat z obudowa, oslone wentylatora, zbiornik wyrownawczy i okolo 4 litrow plynu.

skasowalem wszystkie bledy i odstawilem auto do dzis, bo czekam na nowe czesci z polski do tego sedana (visco, rolki, odma, uszczelka filtra oleju sinikowego itp)

poszedlem kontrolnie odpalic auto i po chwili wywalilo mi blad silnika.

poprzednio zczytalem takie kody (INPA)

239

240

242

216

243

Po ponownym uruchomieniu silnik pracuje rowno na wszystkie gary ale kontrolka sie swieci.

norwedzy zalozyli dwie nieorginalne cewki zaplonowe (wymienilem na oryginaly uzywane z mojego poprzedniego touringa)

Swiece, niestety norwegi zalozyli 2-elektrodowe. Wiem ze powinny byc 4-elektrodowe (zakup planowany za miesiac w pl)

podowiecie dlaczego tak sie dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio czyli przed kasowaniem błędów?


Tutaj podobny temat: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=283042


Bez podłączenia kompa raczej nie dowiesz się, o co chodzi - tym bardziej, jak silnik wydaje się równo pracować. W ciemno to możesz co najwyżej sprawdzić przewody i fajki świec, dokręcenie świec, szczelność dolotu i ewentualnie czy kompa nie zalewa woda z powodu zatkanego odpływu pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadanie wypadaniu nierówne. Może wypadać ciągle z powodu mocnego zużycia świecy lub uszkodzenia cewki i wtedy będzie słychać nierówną prace, a może raz na jakiś czas gubić zapłon.

Ogólnie masz już kierunek poszukiwań - tematów o wypadaniu zapłonu nie brakuje, wiec teraz trzeba sprawdzić wszystko i coś się znajdzie. Ewentualnie skasować błąd i szukać przyczyny jak błąd wyskoczy - przy czym to ryzykowne, bo może się nagle wysypać tak, że zatrzyma samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

staram sie codziennie uruchomic auto i troche nim pojezdzic. Od czasu skasowania tego bledu, chodzi wzorcowo. dzis pojechalem na test droga Stavanger-Sandnes w "godzinach szczytu" (godziny szczytu tutaj to tak od 14.30 - do 16.30). silnik chodzil pieknie, a wieczorem sprawdze czy ubylo plynu chlodzacego bo smierdzi plynem. O dziwo, jak otworze maske, to smrodu nie czuje....

Swiece ida do wymiany, bo nie sa to swiece 4-elektrodowe (oszczednosc norweska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

standardowo upierdliwie wraca blad 6 cylindra i sondy na banku2.

Swiece wczoraj wymienilem na NGK 4-elektrodowe jak fabryka przykazala (poprzednie to denso 2-elektrodowe).

Do wymiany pojda jeszcze fajki cewek bo nie sa nowe (ale tez nie sa w zlym stanie- i gdyby tobyla wina fajek, byloby caly czas wypadanie, a jest sporadycznie)

zamowilem juz regulator cisnienia paliwa i filtr paliwa (nie wiadomo kiedy wymieniane - i czy wogole wymieniane biorac pod uwage sklonnosc norkow do olewania problemow ze stanem technicznym auta (gorzej niz u nas).

Przy okazji wymienilem te uszczelke pod pokrywa, bo okazalo sie ze poci sie pod srubami srodkowymi. Ktos kiedys tam gmeral i wymienil uszczelki, ale zostawil kawalki starej uszczelki przy srubach i nie uszczelnialo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.