Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, broniek napisał(a):

Tego nie wiem bo mam przedlifta. Zawsze można spróbować wyjąć bezpiecznik F203 przy cold start bo wtedy na bank jest klapa otwarta. 

Broniek, jesteś pewny, że przy cold start prawa klapa się otwiera? Nie mam co prawda sportowego wydechu, ale mam ten sam silnik, co Ty i u mnie po odpaleniu zimnego prawa pozostaje zamknięta. Co zresztą wydaje mi się logiczne, bo przecież cold start jest po to, żeby szybciej zagrzać katalizatory, co chyba nastąpi w krótszym czasie przy zamkniętym wydechu...Czy źle rozumuję?

Opublikowano

Klapa jest jedna, tylko po prawej. Z tego co pamiętam przy cold start spaliny idą obiema końcówkami stąd myślę, że wtedy klapa jest otwarta. Po nagrzaniu klapa się zamyka i pracuje tylko lewa końcówka. Oczywiście mogę się mylić i nie mam jak tego sprawdzić bo mam teraz 2 klapy i inny tłumik. 

Opublikowano

No ja wczoraj sprawdzałem i spaliny szły tylko lewą. Myślę, że jest na odwrót, niż myślisz. Prawa się otworzy, jak mocno się przegoni zakładam, na starcie pozostaje zamknięta.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Może nie dotyczy 40i ale u mnie sytuacja z m50i z sportowym wydechem rocznik 2020 vs m50i z sportowym wydechem 2022 rok jednego z forumowiczów. 

U mnie, wydech w sporcie otwierał się tylko podczas jazdy po przekroczeniu 2500rpm a w comforcie po 3500rpm. 

u kolegi, wydech można było otworzyć na postoju po przełączeniu w tryb sport. 

Robiłem potem wydech w MG motorsport i powiedzieli że podobno po najnowszej aktualizacji wydechu nie da się otworzyć na postoju. Podobno BMW lubi grzebać w tych ustawieniach i po aktualizacji non stop coś zmieniają. 

Aktualnie jak robiłem stage 1 to tuner mi otworzył wydech i teraz mogę go otwierać w sport po zagrzaniu auta ( około 1min po odpaleniu na zimnym )

Sprawdz sobie czy klapy ci się otwierają przy procedurze startu, u mnie przed zmianami klapy się otwierały przy procedurze startu i było to wyraźnie słychać. 

Jak masz odblokowany sterownik to podjedź do lokalnego tunera i ci to ogarnie, bez bawienia się w wyciąganie bezpieczników i tp 

Edytowane przez local
Opublikowano
W dniu 23.11.2024 o 11:08, local napisał(a):

Może nie dotyczy 40i ale u mnie sytuacja z m50i z sportowym wydechem rocznik 2020 vs m50i z sportowym wydechem 2022 rok jednego z forumowiczów. 

U mnie, wydech w sporcie otwierał się tylko podczas jazdy po przekroczeniu 2500rpm a w comforcie po 3500rpm. 

u kolegi, wydech można było otworzyć na postoju po przełączeniu w tryb sport. 

Robiłem potem wydech w MG motorsport i powiedzieli że podobno po najnowszej aktualizacji wydechu nie da się otworzyć na postoju. Podobno BMW lubi grzebać w tych ustawieniach i po aktualizacji non stop coś zmieniają. 

Aktualnie jak robiłem stage 1 to tuner mi otworzył wydech i teraz mogę go otwierać w sport po zagrzaniu auta ( około 1min po odpaleniu na zimnym )

Sprawdz sobie czy klapy ci się otwierają przy procedurze startu, u mnie przed zmianami klapy się otwierały przy procedurze startu i było to wyraźnie słychać. 

Jak masz odblokowany sterownik to podjedź do lokalnego tunera i ci to ogarnie, bez bawienia się w wyciąganie bezpieczników i tp 

Odblokowanie sterownika to chyba najdalsza i najkosztowniejsza droga, żeby coś zmienić w ustawieniach klap wydechu.

Co do wydechu w MG, jaki zakres robiłeś i jakie są Twoje odczucia?

Opublikowano
17 godzin temu, broniek napisał(a):

Odblokowanie sterownika to chyba najdalsza i najkosztowniejsza droga, żeby coś zmienić w ustawieniach klap wydechu.

Tak zgadazm sie, wrzucilem ta mozliwosc jesli sterownik jest odblokowany. Dla 4.4v8 jest to bodajze do 06.2020 produkcji 
 

17 godzin temu, broniek napisał(a):

Co do wydechu w MG, jaki zakres robiłeś i jakie są Twoje odczucia?

Robiłem taki pakiet: 

- dekaty zamiast pierwszych katalizatorów
- sportowe odpowiedniki GPF-ów
- końcowy tłumik z klapami HTL + końcówki carbonowe i termika

Ogolnie juz wiekszych modyfikacji do m50i g05 nie mieli. 

Jeżeli chodzi o sam wydech i aspekty wizualne jak i dzwiekowe. Jestem mega zadowolony, mialem problem z klapami wydechu bo po 24h od odbioru zaczeły bardzo halasowac. Podczas wkrecania na obroty ( taki metaliczny dzwiek obiajania sie metalu ) no i na wolnych obrotach tez okropny halas, wchodzily w taki rezonans. Po kontakcie niestety musialem do nich wrocic na wymiane i zrobili mi to na miejscu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.