Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam tryb sport , ale ni slysze roznicy jak u tego goscia na filmiku
WWW.POLISAOGL.PL
Opublikowano
Obecny wydech sportowy w 40i 333KM jest mocno wykastrowany w stosunku do wersji bez GPF. Ja długo dochodziłem do tego kiedy klapy się otwierają a kiedy są zamknięte bo różnica już nie jest tak wyraźna jak kiedyś. Jeżdżę non stop na sport individual z otwartymi klapami a tylko na dłuższe trasy go wyciszam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Osobiście nie polecam. Sportowy od zwykłego różni sie chyba jedynie tym, że ma zewnetrzny głośnik imitujący dźwięki wydechu.

I to, załącza sie dopiero w trybie sport plus a nie sport. I powyżej danych obrotów silnika. Wtedy też otwiera sie prawy wydech, bo tak to masz tylko lewy wydech aktywny cały czas.

Pisałem już wcześniej o tym na forum. Chyba tylko w tej wersji silnikowej tak jest, bo koledzy z dieslami pisali, że mają oba wydechy caly czas otwarte. Także dla mnie nazywanie to sportowym wydechem jest dużą przesadą :)

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Odblokowałem prawy wydech w moim 40i z układem sportowym i jest suuuuuper,!!!! Szczególnie w trybie cold start. A trasie mega mruczy niskim basem. Nawet mój przyjaciel kolo którego zaparkowałem posiadający GLS 63 zauważył/pochwalił. Użyłem apki BimmerLink.(niestety płatna) Nią otworzyłem klapę i na włączonym silniku rozpisałem wtyczkę. Zabezpieczyłem gniazdo i wtyczkę fragmentem rękawiczek nitrylowych (końcówki palców) są odporne na czynniki atmosferyczne. Zdecydowałem się na ten ruch z różnych powodów. Po pierwsze brakowało mi fajnego dźwięku pomimo to ze dokupiłem wydech sportowy, po drugie wydobywające się zima spaliny z jednej końcówki …No lipa. Polecam wszystkim
Opublikowano
U mnie idzie dym zawsze ze wszystkich 4 rur. Zakładam, że sportowy w tym 40i i sportowy w m50i jest taki sam, chyba że się mylę :idea:
Opublikowano

Trudno mi powiedzieć czy są tożsame układy wydechowe, śmiem wątpić. W końcu Twój to M.

Ja ma zawór na prawej końcówce który jak powiedziało ASO ma przyczyniać się do szybszego nagrzewania układu a tym samym katalizatora czyli ekologia. Zimą wyglądało to jak GM miał fejkowy wydech. Teraz jest mega!!!

Opublikowano
Odblokowałem prawy wydech w moim 40i z układem sportowym i jest suuuuuper,!!!! Szczególnie w trybie cold start. A trasie mega mruczy niskim basem. Nawet mój przyjaciel kolo którego zaparkowałem posiadający GLS 63 zauważył/pochwalił. Użyłem apki BimmerLink.(niestety płatna) Nią otworzyłem klapę i na włączonym silniku rozpisałem wtyczkę. Zabezpieczyłem gniazdo i wtyczkę fragmentem rękawiczek nitrylowych (końcówki palców) są odporne na czynniki atmosferyczne. Zdecydowałem się na ten ruch z różnych powodów. Po pierwsze brakowało mi fajnego dźwięku pomimo to ze dokupiłem wydech sportowy, po drugie wydobywające się zima spaliny z jednej końcówki …No lipa. Polecam wszystkim

 

Kolego, czy możesz opisać dokładniej jak to zrobiłeś , czy do tej apki potrzebowałeś jakiś dodatkowy interfejs i czemu rozpiąłeś wtyczkę ? Czy to oznacza że jak za pomocą apki otworzysz raz klapę to po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu klapa jest znów zamknięta ? Czy po rozpięciu wtyczki nie wywala Ci błędów, oraz gzie znajduje się ta wtyczka ?

Będę wdzięczny za odpowiedź bo też chciałbym to zrobić.

Pozdrawiam

Opublikowano

1. Zakup Apple BimmerLink oraz interfejs diagnostyczny (ja mam ten)

https://allegro.pl/oferta/vgate-icar-pro-bt4-0-interfejs-obd2-elm327-ios-pl-8111141042

2. Podłącz pod OBD i sparuj z apką

3. Odpal silnik i zakładce FLAP otwórz klapę (będzie open, auto, close)

4. Na włączonym silniku wczołgania się pod prawą stronę wydechu i wypnij wtyczkę. Jeśli wtyczki nie wypijesz za każdym razem jęk będziesz uruchamiał silnik będziesz musiał uruchamiać apke która będzie się łączyła się z modułem i znowu FLAP/OPEN (trochę upierdliwe). Jak nie rozepniesz wtyczki to po wyłączeniu silnika klapa się zamyka.

Po wycięciu wtyczki zabezpiecz gniazdo i wtyczkę przed czynnikami atm. Ja użyłem „palców” od rękawiczki nitrylowej i trytytek. Latam już tak ze dwa miesiące żadnych błędów. Powodzenia

Opublikowano
1. Zakup Apple BimmerLink oraz interfejs diagnostyczny (ja mam ten)

https://allegro.pl/oferta/vgate-icar-pro-bt4-0-interfejs-obd2-elm327-ios-pl-8111141042

2. Podłącz pod OBD i sparuj z apką

3. Odpal silnik i zakładce FLAP otwórz klapę (będzie open, auto, close)

4. Na włączonym silniku wczołgania się pod prawą stronę wydechu i wypnij wtyczkę. Jeśli wtyczki nie wypijesz za każdym razem jęk będziesz uruchamiał silnik będziesz musiał uruchamiać apke która będzie się łączyła się z modułem i znowu FLAP/OPEN (trochę upierdliwe). Jak nie rozepniesz wtyczki to po wyłączeniu silnika klapa się zamyka.

Po wycięciu wtyczki zabezpiecz gniazdo i wtyczkę przed czynnikami atm. Ja użyłem „palców” od rękawiczki nitrylowej i trytytek. Latam już tak ze dwa miesiące żadnych błędów. Powodzenia

moge sie mylic, ale chyba gdzies na bimmersach ludzie rozwiazywali to w prostszy sposob wypinajac jeden z bezpiecznikow, ktory doprowadzal zasilanie do klapy (zastepowaloby to i ulatwialo punkt nr 4).

Opublikowano

Dzięki Panowie

Już wyczaiłem, że można wyciągnąć bezpiecznik F203 który znajduje się w skrzynce z tyłu auta zamiast rozpinać wtyczkę.

Czekam właśnie na interfejs i jak dotrze to do roboty :-)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Posiadam bmw m850 xdrive. Rok 2019. Po zakupie wszystko działało. Udałem się na czip tuning oraz zrobienie popcornu. Następnie pojechałem do mechanika, który wymienił mi akmulator z przodu samochodu (techniczny) i coś grzebał bo chciałem miec bmw me. Auto z Usa i doszedł do wniosku, że nie zrobi. Odebrałem auto było radio sirus (ameryka) nie można było zmienić godziny był nowy york. Zrobiłem resetem z poziomu panelu w aucie. Jednak co najciekawsze. wcześniej miałem inne brzmienie auta z eco i zmianie na sport+. Teraz nie odczuwam żadnej różnicy przy odpaleniu auta. A była inna charakterystyka. Klapki się otwierają. i są cały czas otwarte. Tuning został cofnięty. Dzwoniłem do ASO i powiedzieli, że przy comfort oraz sport+ klapki mają się otworzyć. Jednak są cały czas otwarte. Facet który wcześniej robił konwersję z USA na Eu wbił sie na mój samochód zdalnie i też nie wie co może być. Posiasam kabel do podłączenia zdalnego.

kierownica też raczej podobnie sie zachowuje we wszystkich trybach.

Mam wrażenie, że auto jak by było w trybie sport. Zmiana na comfort i eco nie powoduje różnicy w zachowaniu auta i kierownica tak samo cieżko pracuje.

Jedyna różnica jest przy sport+ gdzie faktycznie auto wchodzi w wyższe obroty.
Czytałem, że ludzie mają różne problemy po wymianie aku. technicznego ale nigdzie nie doczytałem o takim przypadku jak mój.

Proszę o pomoc.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Czy ktoś z was rozpracowywał czym dokładnie różni się wydech sportowy od zwykłego?

Klapa jest na pewno w prawej końcówce w obu ale pewnie różnica tkwi w tłumikach.

W swoim sportowym robiłem DP i tylny tłumik, plus końcówki i sterowanie klapami i wyszło dużo głośniej niż w zwykłych 40i.

Opublikowano (edytowane)

Jak testowalem X6 40i LCI z pakietem MSport Pro czyli niby wydech M to przy przelaczaniu trybow nie bylo w ogole slychac przelaczania klap w wydechu. 2 osoby to obslugiwaly zeby wylapac.

Chyba ich tam nie ma.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano

W każdym 40i jest klapa po prawej a sama zmiania trybów jazdy nie powoduje otwarcia klapy. Przy cold start klapa się otwiera i działają obie końcówki, później klapa się zamyka i dziala tylko lewa końcówka. To komputer steruje klamami i jest to zrobione w świat. Klapa otwiera się jak depniesz w podłogę przy wyższych obrotach. Można sterować tym też przez aplikację Bimmet Link, z kierownicy przez soft MHD lub dodatkowy moduł z pilota jak mam u siebie. 

Opublikowano
18 minut temu, Semtex93 napisał(a):

A to ja oczekiwalem otwierania/zamykania jak w M340i MH czyli na postoju

Dkatego warto dorobić dodatkowe sterowanie.

Jedyne co działa na postoju przy przełączaniu trybów to podbicie dźwięku głośnikami. Nie wiem tylko czy normalny wydech tak ma ale na pewno tak jest w sportowym.

Opublikowano

Strasznie to skomplikowane z tymi wydechami....Ja generalnie po półtora roku już chciałbym wymienić ten wydech na coś głosniejszego, boooo brakuje czasami głosu temu autu.....Czy faktycznie wypięcie bezpiecznika f203 coś da?

Opublikowano

Nie wiem jaki masz wydech ale zawsze po otwarciu klapy będzie głośniej. Musisz mieć moduł OBD i zainstalować Bimmer Link. Przez aplikację sterujesz klapą na postoju, pojeździj sobie z otwartym wydechem i zobacz czy Ci to wystarcza. Jeśli nie to trzeba zmienić tylny tłumik lub iść dodatkowo w downpipe.

Opublikowano
Godzinę temu, broniek napisał(a):

Nie wiem jaki masz wydech ale zawsze po otwarciu klapy będzie głośniej. Musisz mieć moduł OBD i zainstalować Bimmer Link. Przez aplikację sterujesz klapą na postoju, pojeździj sobie z otwartym wydechem i zobacz czy Ci to wystarcza. Jeśli nie to trzeba zmienić tylny tłumik lub iść dodatkowo w downpipe.

W G05 LCI Bimmer Link obsługuję opcję otwarcia klap? Z tego co widzę na stronie innego programu - Bimmer Code to akurat LCI już nie ogarnia.

Opublikowano

Tego nie wiem bo mam przedlifta. Zawsze można spróbować wyjąć bezpiecznik F203 przy cold start bo wtedy na bank jest klapa otwarta. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.