Skocz do zawartości

BMW F11 530xd (N57N) 2013r. - 26CF00 regulacja ciś. paliwa


trojnart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Pacjent:

BMW 530 xd F11

Rok produkcji: 2013

Silnik: N57N (wedlug realoem)

Błąd: 26CF00 - Regulacja ciśnienia wstępnego tłoczenia paliwa: Ciśnienie wstępnego tłoczenia za niskie / dodatni uchyb regulacji.


Objawy:

Problem pojawił się z dnia na dzień. Jedyne co wtedy było robione to wymiana opon na letnie (z wyważeniem), wymiana oleju z filtrem, filtru powietrza, kabinowego. Przy energicznym przyspieszaniu lub przy dużym obciążeniu (np. jazda pod górkę) auto zaczyna szarpać/drgać. Pierwsze moje odczucie jakby się dławił lub jakby brakowało jednego cylindra. Potem trop poszedł w stronę podpory wału lub VTG. Podpora wymieniona, tłumik drgań przed dyfrem z tyłu w dobrej kondycji, tuleje na mocowaniu przy VTG też w miarę ok. Przy okazji wymiany podpory wymieniłem również filtr paliwa. Niestety to nie pomogło. To szarpanie pojawia się w sposób niecykliczny, zauważyłem też że przy jeździe na autostradzie z prędkością około 100km/h auto nagle dostaje podobnych drgań. Myślałem też że może to od opon ale kierownica wcześniej może lekko drgała ale to nie jakby od wyważenia kół. Zakupiłem sprzęt diagnostyczny Foxwell i pojawił się dwukrotnie błąd 26CF00 - Regulacja ciśnienia wstępnego tłoczenia paliwa: Ciśnienie wstępnego tłoczenia za niskie / dodatni uchyb regulacji. Za drugim razem błąd również wykasowałem (jakiś tydzień temu) i do tej pory się nie pojawił a auto dalej szarpie. Oglądałem 3 wtryskiwacze pod kątem wycieków (4 najbliżej szyby kierowcy jest pod pianką i póki co tego nie rozbierałem). Dodam jeszcze że robiłem LiveTest na zadane ciśnienie paliwa vs. faktycznie wstępne ciśnienie i nie było zauważalnych anomalii ani na postoju, wolnych obrotach ani przy energicznym przyspieszaniu a fizycznie auto nadal szarpało.


W internecie nie ma za dużo w tym temacie. Wspomniane jest, że pompa nie może wytworzyć wystarczającego ciśnienia (może). Równie dobrze jakiś czujnik (w układzie paliwowym lub układzie dolotowym) może podawać złe parametry i wtedy mieszkanka będzie zła. Gdzieś na zagranicznym forum wspominali o możliwości zatkania Fuel Strainer (filtr siateczkowy) i tutaj pytanie gdzie mogę ten filtr sprawdzić bo jak wpisuje hasło w wyszukiwarkę to pojawiają mi się kratki dolotowe powietrza, które ostatnio czyściłem.


Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub mógłby naprowadzić na jakiś trop?


Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

26CF00


Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie sterowania ciśnieniem wstępnym paliwa: Ciśnienie wstępne paliwa zbyt niskie (dodatnie odchylenie sterowania). Usterka jest wykrywana, gdy odchyłka regulacji ciśnienia wstępnego przekracza następujące wartości graniczne:

-przy wyłączonym podgrzewaniu filtra paliwa: 0,4 bar

-przy włączonym podgrzewaniu filtra paliwa: 2,2 bar

Odchyłka regulacji ciśnienia wstępnego zasilania obliczana jest z różnicy między zadaną wartością ciśnienia paliwa a zmierzonym ciśnieniem paliwa.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 20 ms, jeśli spełnione są następujące warunki wstępne:

‐ Zbiornik paliwa nie może być pusty.

- Aktywne jest sterowanie niskociśnieniowym układem paliwowym.

‐ Rozruch silnika został zakończony.

- Silnik nie został zatrzymany przez funkcję auto start/stop.

‐ Zapłon jest włączony.

- Upłynął czas zależny od temperatury paliwa (około 30 s przy temperaturze paliwa poniżej 0°C, około 2 s przy temperaturze paliwa powyżej 0°C).

- Nie wolno wyłączać kontroli ciśnienia wstępnego zasilania paliwem.

‐ Nie może być usterki magistrali.

- W układzie paliwowym niskiego ciśnienia nie może występować żadna usterka.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Usterka jest wprowadzana, jeśli została wykryta więcej niż następująca liczba razy (licznik odbicia usterki): 100


Plan serwisowy

Elektryczna pompa paliwowa nie jest w stanie wytworzyć wymaganego ciśnienia, pomimo technicznych środków kontrolnych.

1. Sprawdź układ paliwowy pod kątem zewnętrznych wycieków

2. Sprawdź, czy układ paliwowy nie jest zablokowany.

3. Sprawdź układ paliwowy w zbiorniku paliwa pod kątem wewnętrznych wycieków.

4. Sprawdź filtr paliwa, w razie potrzeby wymień.

5. Sprawdź, czy nie ma lepkiego paliwa i zatkanego sitka ssawnego.

6. Wykonać test odchylenia czujnika ciśnienia i temperatury paliwa.

Jeśli wszystkie kontrole są OK:

Kontynuuj rozwiązywanie problemów z elektryczną pompą paliwową.


Wpływ błędu

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Temperatury poniżej 0 °C mogą prowadzić do lepkiego oleju napędowego. Może to spowodować zablokowanie sitka ssawnego w zbiorniku paliwa.


© 2021 - BMWFaultCodes




Znalazłem taki dokument.

Nie dotyczy on twojego modelu , ale wynika z niego ,że należałoby zrobić aktualicację sterowników....

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10135042-9999.pdf&ved=2ahUKEwjQ_5rOrPnyAhVwhosKHYBRABwQFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw3JU_-07bLXSi3nilukd-fv&cshid=1631448005133

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko pytanie czy ma to jakiś związek z szarpaniem podczas jazdy pod większym obciążeniem? Tutaj problem jest w nowszych modelach i widać że jest zle wskazanie ilości paliwa według Servicedesk Bulletin. Sam opis błędu na BMW faults już przestudiowałem i nic jakby z tego nie wynika. Pisze tylko o tym strainerze ale wyglada na to że jest on gdzieś na pompie paliwowej. Poza tym żadne z podanych tam warunków atmosferycznych nie wystąpiło w czasie powstania tego błędu mówię tutaj o temperaturze bliskiej 0 itp.


Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?


 

26CF00


Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie sterowania ciśnieniem wstępnym paliwa: Ciśnienie wstępne paliwa zbyt niskie (dodatnie odchylenie sterowania). Usterka jest wykrywana, gdy odchyłka regulacji ciśnienia wstępnego przekracza następujące wartości graniczne:

-przy wyłączonym podgrzewaniu filtra paliwa: 0,4 bar

-przy włączonym podgrzewaniu filtra paliwa: 2,2 bar

Odchyłka regulacji ciśnienia wstępnego zasilania obliczana jest z różnicy między zadaną wartością ciśnienia paliwa a zmierzonym ciśnieniem paliwa.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 20 ms, jeśli spełnione są następujące warunki wstępne:

‐ Zbiornik paliwa nie może być pusty.

- Aktywne jest sterowanie niskociśnieniowym układem paliwowym.

‐ Rozruch silnika został zakończony.

- Silnik nie został zatrzymany przez funkcję auto start/stop.

‐ Zapłon jest włączony.

- Upłynął czas zależny od temperatury paliwa (około 30 s przy temperaturze paliwa poniżej 0°C, około 2 s przy temperaturze paliwa powyżej 0°C).

- Nie wolno wyłączać kontroli ciśnienia wstępnego zasilania paliwem.

‐ Nie może być usterki magistrali.

- W układzie paliwowym niskiego ciśnienia nie może występować żadna usterka.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Usterka jest wprowadzana, jeśli została wykryta więcej niż następująca liczba razy (licznik odbicia usterki): 100


Plan serwisowy

Elektryczna pompa paliwowa nie jest w stanie wytworzyć wymaganego ciśnienia, pomimo technicznych środków kontrolnych.

1. Sprawdź układ paliwowy pod kątem zewnętrznych wycieków

2. Sprawdź, czy układ paliwowy nie jest zablokowany.

3. Sprawdź układ paliwowy w zbiorniku paliwa pod kątem wewnętrznych wycieków.

4. Sprawdź filtr paliwa, w razie potrzeby wymień.

5. Sprawdź, czy nie ma lepkiego paliwa i zatkanego sitka ssawnego.

6. Wykonać test odchylenia czujnika ciśnienia i temperatury paliwa.

Jeśli wszystkie kontrole są OK:

Kontynuuj rozwiązywanie problemów z elektryczną pompą paliwową.


Wpływ błędu

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Temperatury poniżej 0 °C mogą prowadzić do lepkiego oleju napędowego. Może to spowodować zablokowanie sitka ssawnego w zbiorniku paliwa.


© 2021 - BMWFaultCodes




Znalazłem taki dokument.

Nie dotyczy on twojego modelu , ale wynika z niego ,że należałoby zrobić aktualicację sterowników....

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10135042-9999.pdf&ved=2ahUKEwjQ_5rOrPnyAhVwhosKHYBRABwQFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw3JU_-07bLXSi3nilukd-fv&cshid=1631448005133

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony założyłeś ?

 

Hankook Ventus Slevo 2 245/45R18 100Y na oryginalnych felgach BMW. Rok produkcji opon 1419 (sprawdziłem po ciemku na jednej). Założone jak było przez poprzedniego właściciela ponieważ auto mam niecały rok.


Dodam, że czasem przy pełnym skręcie np. przy zawracaniu na 3, nie wiem dlaczego ale bardziej w lewo odczuwalny jest jakby "uślizg" opon. Mówimy tutaj o normalnym, nie energicznym zawracaniu.


Wydaje mi się że przeguby są ok bo nic nie stuka i nie puka przy mocniejszym ruszeniu na pełnym skręcie.


Dodatkowo sprawdzałem kolejny raz dzisiaj błędy i ten 26CF00 póki co nie pojawił się po raz 3 a auto dalej szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rużnicę zużycia opon .

Ja w lato musiałem awaryjnie wymienic opony z przodu na inne niż tył i po 1.5k km zaczol szarpać xdrive.

A że felgi miałem krzywe to wymieniłem cały komplet opony/felgi i znowu wszystko płynie jak należy.

Z tym że tam musi być jak fabryka każe. Xdrive baaardzo czuły na opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te szarpanie związane będzie raczej właśnie z ciśnieniem paliwa. Do sprawdzenia zawór regulacji paliwa, czujnik ciśnienia paliwa, regulator na pompie wysokiego ciśnienia, w dalszej kolejności wtryskiwacze, pompa wysokiego ciśnienia, a jeżeli to nie będzie to to, w grę wchodzi jeszcze sterownik DDE. Mam podobny problem- tj. błąd 26CF00 plus dodatkowo błąd 26F300, a objawy to nierówna praca silnika po rozgrzaniu (skoki ciśnienia paliwa) oraz przerywanie paliwa podczas jazdy (tutaj też odczuwalne jest poszarpywanie przy jednostajnej jeździe). Wymieniane było wszystko co powyżej opisałem poza wtryskiwaczami, które też były sprawdzane i obecnie czekam na sterownik na podmianę. Jeżeli to nie będzie sterownik to już sam nie mam pomysłu gdzie szukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.