Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników, poniżej opis auta i "usterki" może ktoś pomoże to rozwiązać.


BMW 116i z 2009r. Silnik N43B20A.


Auto miało uszkodzony silnik, dziurę w bloku. Został kupiony inny silnik wyremontowany (okazało się że też z wadą) potem kolejny. Ogólnie złożony został z tego kompletny motor uszczelki szlify itp itd porobione. Do rzeczy :)


Po wsadzeniu silnika do auta podpięciu wszystkiego kiepsko pali, tzn. trzeba kręci ok 5-10 sekund i dopiero odpala a przy tym chodzi strasznie nierówno i przy próbie dodania gazy potrafi głośno strzelić. Odłączyłem czujnik paliwa z tyłu listwy i pali taż średnio ale przynajmniej równo silnik pracuje, przy tym wszystkim leci biały dym z rury niestety ale podobno może to kwestia oleju który przedostał się do wydechu przy poprzedniej awarii (kupiłem auto z uszkodzonym motorem więc nie wiem co i jak się działo wcześniej) który musi się wypalić. Cewki miałem z każdego silnika więc popróbowałem niektóre przebijały więc pozostały te które wydają się być w pełni sprawne. Świece dałem wszystkie nowe. Z jednej strony skoro bez podpiętego czujnika chodzi silnik równo to wydaje się iż może być coś nie tak z ciśnieniem paliwa.


W skrócie objawy: Długo pali, nierówno chodzi silnik, kopci na biało (jak się czujnik paliwa z tyłu odłączy to chodzi w miarę równo i cicho).


Tester OBD jaki miałem w domu wyrzuca błędy P0016 i P0304 (jak jest podłączony czujnik paliwa oczywiście - bez podpiętego czujnika wyrzuca tylko błędy związane z czujnikiem wysokiego ciśnienia paliwa w listwie oraz coś z "all cylinder missfire ".


Czy jest coś konkretnego co źle można było zrobić lub może jakaś konfiguracja powinna być lub kodowanie nowego silnika do auta? Czy to może być kwestia samego silnika (w sensie błąd przy regeneracji, montażu lub źle ustawiony rozrząd - ten był ustawiany za pomocą przyrządów specjalnych do tego silnika ale może coś nie tak) z góry będę wdzięczny za pomoc i wszelkie pomocne uwagi.

Opublikowano

Wszystkie objawy wskazują na pompę wysokiego ciśnienia ,do tego mogą dojść lejące wtryskiwacze. Tak czy inaczej znowu przygotuj się finansowo bo znowu ten silnik da w kość.

Chyba że możesz wziąć osprzęt z tamtych silników ,wtedy podmień pompę wysokiego ciśnienia i może wtryski

Opublikowano

Jeżeli mowa o pompie paliwa która jest na silniku po lewej stronie (od pasażera bardziej) i podpięta jest do listwy z prawej strony to mam dwie które były na silnikach i przy obu taki sam objaw. (Obie pompy teoretycznie do momentu uszkodzenia panewki były sprawne. Prawdopodobieństwo że obie są uszkodzone jest nieduża ale przy tym silniku jak już wiem wszystko jest możliwe :) Dodam że mam mechanika w domu który mi silniki złożył w jedną całość i pytanie czy możliwe że kwestie elektroniki wymagają jakiejś konfiguracji, mechanik starej daty i komputera dobrego nie ma żeby coś w tej kwestii zrobić. Dziwi mnie tylko fakt że po odpaleniu z odłączonym czujnikiem paliwa z listwy silnik chodzi nadzwyczaj równo. Może to cewki albo wtryski? (te pierwsze sprawdzałem podmieniałem z innymi bo mam ich 10 szt. z silników i też teoretycznie do końca jeździły i były sprawne.


Jutro postaram się zamieścić link do filmu jak chodzi auto i jak odpala, może ktoś dzięki temu będzie miał dodatkowy pomysł na naprawę.


A czy jest taka możliwość że przy pomocy przyrządów, do tego silnika specjalnie kupionych, źle ustawiono rozrząd?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filmiki sa bez sensu. Te silniki sa skaplikowane elektronicznie i bez dobrego programu do diagnostyki nie uda sie pomoc.
Opublikowano

Jak wpadnie do mnie znajomy mechanik z komputerem porządnym to napiszę co pokazał. Chwilowo sprawdziłem go chińczykiem jakimś i widzę tylko pakiet błędów:

P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0303 Cylinder 3 Misfire Detected

P0304 Cylinder 4 Misfire Detected

P0016 Cam/Crankshaft Pos. Correlation Sensor A - Bank 1


Wsadziłem nowy czujnik wysokiego ciśnienia paliwa i chodzi nieco lepiej ale dalej wibruje auto na niskich obrotach i dymi na biało.


Po wyjęciu wtyczki z czujnika paliwa auto pali kiepsko ale chodzi bardzo ładnie równo na niskich obrotach i nie wibruje wcale. Po odpięciu czujnika paliwa wyskakuje oczywiście błąd:

P0193 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te "tylko" bledy to kosmos bledy. Tam moze byc wszystko nie tak, od rozrzadu po wtryski....
Opublikowano

Masz jasny sygnał że przelewa paliwo. Komputer aż odcina cylindry(misfire ,wypadanie zapłonu)

Po nocnym postoju odkręć świece albo wyjmij wtryskiwacz i zajrzyj co tam jest w cylindrze.

Jeśli kałuża benzyny to układ paliwowy do wymiany. A na pewno Pompa HPFP i wtryski

I radzę się spieszyć lejące wtryski mogą spowodować że znowu będziesz szukał nowego silnika.

Opublikowano

Aktualizacja:


Przyszedł magik z komputerem sprawdził i powiedział żeby przestawić rozrząd.


Następnie przestawiliśmy rozrząd zgodnie z jego sugestią i o dziwo nastąpiła drobna poprawa. Auto zaczęło palić lepiej, często bardzo ładnie od wciśnięcia przycisku zaskakuje. Ilość błędów zmieniła się. Pozostało jedno, bardzo nierówna praca (dalej po odłączeniu czujnika ciśnienia paliwa zaczyna chodzić równo i ładnie ale do czasu kiedy się nagrzeje, wtedy podobny problem).


Błąd jaki się pojawia to:

P0304 Cylinder 4 Misfire Detected


przy pierwszym odpaleniu pojawił się jeszcze

P0303 Cylinder 3 Misfire Detected

P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected


ale po skasowaniu błędów regularnie wyświetla się tylko P0304,


Pompy miałem dwie, teoretycznie obie były sprawne więc mało prawdopodobne że obie na raz padły, kwestia wtrysków pozostaje, planuje je wymontować i zabrać do sprawdzenia. Może to będzie przyczyną, świece dostał nowe, cewki teoretycznie też sprawne powinny być, miałem ich sporo sprawnych więc ciężko żeby wszystkie od leżenia w pudełku się uszkodziły, z drugiej strony jak wyjmuje czujnik to cyka silnik idealnie więc raczej cewki nie powinny być problemem.


Pytanie dodatkowe - czy na dobry komputer może podać parametry wtrysków i elementów które podejrzewam o awarię, jeżeli tak to może znowu zawołam osobę z komputerem do BMW.

Opublikowano

Komputerem można je diagnozować ,ale nie jednokrotnie okazywało się że kiedy wtryski podają prawidłowe parametry to i tak są do wymiany.

Hmm ,najłatwiej sprawdzić po świecy. Po nocnym postoju wykręć świece na tym cylindrze na którym masz problem i zobacz czy nie jest w paliwie.


Jak najbardziej twoim problemem może być czujnik ciśnienia paliwa - wymień go chociażby żeby wyeliminować z kręgu podejrzanych.

 

planuje je wymontować i zabrać do sprawdzenia

Nie zapomnij o wymianie teflonowej uszczelki na końcówce wtryskiwacza przed ponownym włożeniem ,po za tym wtryski po włożeniu muszą być zakodowane - Komputerem od BMW musisz je zakodować podając te 6 cyferek ,które są po lewej stronie na korpusie wtrysku. Może te aktualne nie są zakodowane i powodują wypadanie zapłonu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.