Skocz do zawartości

E61 535d 2009 - ładuje dopiero po dodaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bry wszystkim,

na wstępie chciałbym napisać, iż przewertowałem mnóstwo wątków i nie znalazłem podobnego przypadku, dlatego też prośba do Was o pomoc.

Przy okazji rutynowej kontroli wyszło, że nie mam ładowania po uruchomieniu silnika, może stać sobie na wolnych obrotach i nic, po prostu rozładowuje aku, po dodaniu gazu (czy to na wolnych obrotach czy podczas jazdy) w okolice 2-3k obrotów ładowanie nagle się pojawia, około 14.3V. Samochód zachowuje się normalnie. Fachman sprawdził alternator oraz regulator i mówi, że na 99% są one sprawne. Na dodatek jest w kompie błąd czujnika poziomu oleju - po wymianie na nowy ori błąd dalej występuje, może jedno wynika z drugiego?

Czy ktoś miał podobny problem lub mógłby pomóc nakierować na jego przyczynę?

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz rolkę arternatora.

Białym markerem zrób linie na rolce , narysuj średnicę. Pojeździj trochę i zobacz czy narysowana linia jest dalej w całości?

Jeśli nie to oznacza że rolka się rozwarstwiła .

Opublikowano
Ok spróbuję, dzięki za sugestię. Tylko czy to wyjaśnia dlaczego ładowania nie ma od razu, a wstaje po dodaniu gazu?
Opublikowano
Jest taka możliwość, ale wydaje mi się, że przy zużytych szczotkach regler nie zacząłby nagle magicznie działać po dodaniu gazu?
Opublikowano
Miałem ten sam problem, wymieniłem szczotki na nowe ,ale jakoś po dwóch tygodniach przestał ładować całkowicie i dodawanie gazu nic już nie dawało , wymieniłem alternator na nowy i jest ok
Opublikowano
Jest taka możliwość, ale wydaje mi się, że przy zużytych szczotkach regler nie zacząłby nagle magicznie działać po dodaniu gazu?

 

Jak najbardziej może tak być, zwłaszcza jeżeli zużyte są też ślizgi (błędnie nazywane komutatorem). Wymiany samych szczotek czy samego regulatora(wszak szczotki są z nim zintegrowane) nie polecam, zazwyczaj to rozwiązanie na chwile. Chyba że ślizgi w bardzo dobrym stanie ale wątpię. Możesz regenerować swój jak masz kogoś na miejscu albo kupić regenerowany i masz spokój na lata.

Opublikowano
Ok, dzięki wszystkim za podpowiedzi, postaram się sprawdzić tę rolkę markerem, a w tyg najlepiej by było podmienić regler, zobaczymy. Dam znać na czym stanęło.
Opublikowano

U mnie byly szczotki i regulator nowe wstawione auto laduje jak szalone. Nie jest to duży koszt ale warto. Wyskakiwal mi czasami ikona czerwony akumulator ze brak ladowania przejechalem 2 km i juz ladowalo normalnie i tak za chwile znowu to wyskakiwało i po czasie znikalo.


Zmienilem wlasnie te szczotki i regulator napięcia i nigdy juz ta ikona nie wyskoczyła.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mały update, oddałem samochód do zakładu i okazuje się, że problem leży gdzie indziej. Regulator i alternator najprawdopodobniej są ok, występują błędy braku komunikacji czujnika poziomu oleju, ibs, kontrolera świec, regulatora i chyba coś jeszcze, wtyczka od kontrolera świec była podtopiona, pytanie czy ecu nie dostało :shock: problem ładowania ustępuje po wypięciu wtyczki czujnika poziomu oleju, ale inne błędy pozostają, czyli problem musi leżeć gdzieś w magistrali dde? Czy ktoś miał podobne problemy?
Opublikowano
Błędy zostają dalej po odpięciu czujnika poziomu oleju z tego powodu ze właśnie on, klema ibs, regulator napięcia i sterownik swiec żarowych są na głownej magistrali BSD do sterownika dde. Każdy niesprawny element na tej lini powoduje szereg ich błędów. Akurat u ciebie nie wiem co będzie, ale miałem identyczny problem w e60 530d przedlift, zaczynał ładować dopiero po dodaniu gazu. Niestety problem rozwiązałem wymianą sterownika, nie inaczej może być u ciebie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki, to może być przydatna informacja. Czy miałeś wtedy jakieś błędy w komputerze?

 


Opublikowano
Filmik obejrzany, mądrze mówi. Do wymiany na pewno kontroler świec wraz z przewodem, jutro najprawdopodobniej się okaże. Najgorsze, że ecu do polifta 535d widziałem najtaniej za 1100 zł oO
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dla "potomnych" mały update.

Problem rozwiązany, okazało się, że poprzedni właściciel włożył nowy alternator wraz z regulatorem i były one sprawne, ale niekompatybilne z całą resztą (IBS'em?).

Po wymianie alternatora i regulatora na ori oraz czujnika poziomu oleju ("niestety" na ori bmw) wszystkie problemy ustąpiły.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.