Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od razu chciałbym zacząć od tego że jestem posiadaczem Bmw F31 320d 190hp i jest to moje pierwsze BMW w życiu :) więc nie jestem bardzo w temacie co do modyfikacji (5 lat tylko samochody grupy VAG posiadałem) mam piękną Bejce w pakiecie M performance ale bez tych pięknych zacisków z M pakietu :( i trochę mi to nie pasuje że są tam te podstawowe szare zaciski i pytanie moje jest takie, czy te zaciski od M są inne i lepsze ? czy to tylko efekt wizualny tzw malowanie ich ? Pytam ponieważ chcę albo wymienić albo dołożyć te z M pakietu ponieważ autu brakuję tylko tego :) Proszę was o pomoc i zrozumienie w niewiedzy :)
Opublikowano

Czesc. Kilka miesiecy temu wymienialem uklad hamulcowy na m performance. Roznice sa takie ze zaciski maja 4 tloczki z przodu i 2 tylu i tarcze sa wieksze(312mm/300mm w serii i 370mm/345mm w M) co wplywa oczywiscie na wydajnosc. Mam ten sam model tylko ze w sedanie i tez brakowalo mi hamulcow do kompletu. Tu gdzie mieszkam nie moglem zalegalizowac modyfikacji w mocy bez wiekszych hamulcow wiec wymiana miala wiecej zalet niz tylko optyczna zmiana. Wszystko zalezy jakim budzetem dysponujesz i czy chcesz pakowac 10tysi na modyfikacje hamulcow. Jesli uzytkujesz auto w sposob normalny i seryjne hamulce spelniaja swoja role to mozna wypiaskowac i pomalowac zaciski i zalozyc jakies nawiercane Zimmermany.

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeglądaj sobie oferty zacisków na allegro i jak będzie atrakcyjna cena to kup - wtedy dokupisz tarcze itd.

Ja tak szukałem, znalazłem sprzedającego i poza allegro zaciski 370/345 kupiłem w super stanie za 2000zł.

Do tego tarcze (brałem nawiercane, nacinane dwuczęściowe brembo), klocki, tarcze kotwiczne, przewody w oplocie, kołki blaszki i inne pierdoły - bez robocizny wyszło mi ok. 4500.

Jak masz ręczny 185mm to zostaje bez zmian.


Do zacisków 340/345mm potrzebujesz felgę min. 17cali.

Do zacisków 370/345mm potrzebujesz felgę min. 18cali.


Różnica w hamowaniu gigantyczna, zwykłe hamulce puchną w oczach.


Jak masz więcej kasy ale chcesz zaciski w idealnym stanie to z tego co pamiętam cypisek21 sprzedaje trochę drożej zaciski 340/345 i ma adaptery na 370mm.

spacer.png

Opublikowano
Czesc. Kilka miesiecy temu wymienialem uklad hamulcowy na m performance. Roznice sa takie ze zaciski maja 4 tloczki z przodu i 2 tylu i tarcze sa wieksze(312mm/300mm w serii i 370mm/345mm w M) co wplywa oczywiscie na wydajnosc. Mam ten sam model tylko ze w sedanie i tez brakowalo mi hamulcow do kompletu. Tu gdzie mieszkam nie moglem zalegalizowac modyfikacji w mocy bez wiekszych hamulcow wiec wymiana miala wiecej zalet niz tylko optyczna zmiana. Wszystko zalezy jakim budzetem dysponujesz i czy chcesz pakowac 10tysi na modyfikacje hamulcow. Jesli uzytkujesz auto w sposob normalny i seryjne hamulce spelniaja swoja role to mozna wypiaskowac i pomalowac zaciski i zalozyc jakies nawiercane Zimmermany.

Pozdro

 

Jeżeli miałbym 8-10 tysięcy wyłożyć na hamulce, to trochę za drogo uważam :( nie mam tutaj silnika 300+ konnego tylko Dieselek w 236km, wiadomo że na pewno mogą być wydajniejsze od seryjnych...

 

Przeglądaj sobie oferty zacisków na allegro i jak będzie atrakcyjna cena to kup - wtedy dokupisz tarcze itd.

Ja tak szukałem, znalazłem sprzedającego i poza allegro zaciski 370/345 kupiłem w super stanie za 2000zł.

Do tego tarcze (brałem nawiercane, nacinane dwuczęściowe brembo), klocki, tarcze kotwiczne, przewody w oplocie, kołki blaszki i inne pierdoły - bez robocizny wyszło mi ok. 4500.

Jak masz ręczny 185mm to zostaje bez zmian.


Do zacisków 340/345mm potrzebujesz felgę min. 17cali.

Do zacisków 370/345mm potrzebujesz felgę min. 18cali.


Różnica w hamowaniu gigantyczna, zwykłe hamulce puchną w oczach.


Jak masz więcej kasy ale chcesz zaciski w idealnym stanie to z tego co pamiętam cypisek21 sprzedaje trochę drożej zaciski 340/345 i ma adaptery na 370mm.

 

Co do postu drugiego kolegi, to jeżeli zamknę się w 3-4 tysiącach to można pomyśleć o wymianie takich zacisków oraz tarcz, tylko czy przy takiej mocy ma to sens ?? posiadam felgi 19 cali czyli pewnie potrzebowałbym 370/345mm a widzę że na Alledrogo ciężko znaleźć jest takie zaciski :( jest pełno 340/345mm w rozsądnych cenach

więc nie wiem czy próbować modyfikować coś.

Opublikowano
Musisz też pamiętać o kosztach serwisowania takiego zestawu . Np. wymiana samych klocków z czujnikami to minimum 900zł poza aso a w aso 1200zł.
Opublikowano
Musisz też pamiętać o kosztach serwisowania takiego zestawu . Np. wymiana samych klocków z czujnikami to minimum 900zł poza aso a w aso 1200zł.

 

Spoko, cena klocków nie jest taka duża ;) ale dzięki za info, Jeszcze mam pytanie do Kuj0n czy skoro mam 19 cali felgę to muszę mieć zaciski 370/345mm ??? czy mogę te mniejsze zakupić ??


Bardzo dziękuję wam za pomoc :) będę starał się wrzucać zdjęcia prac wymiany jeżeli przeforsuje to w odpowiedniej kwocie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodziło mi o to, że:

- na zacisk 370mm nie założysz felgi 17cali - potrzeba minimum 18cali lub większą,

- na zacisk 340mm nie założysz felgi 16cali - potrzeba minimum 17cali lub większą.


Jak całość wykonasz sam to masz szanse zmieścić się w 4000 (oczywiście kupując tarcze i klocki z zamienników), jak komuś to zlecisz to nie ma raczej szans. Chyba, że nagle spadła cena zacisków. Jak ja szukałem to obojętnie jaki rozmiar zacisków (370p i 345p/340t) kosztował ok. 1500/oś.

spacer.png

Opublikowano
Chodziło mi o to, że:

- na zacisk 370mm nie założysz felgi 17cali - potrzeba minimum 18cali lub większą,

- na zacisk 340mm nie założysz felgi 16cali - potrzeba minimum 17cali lub większą.


Jak całość wykonasz sam to masz szanse zmieścić się w 4000 (oczywiście kupując tarcze i klocki z zamienników), jak komuś to zlecisz to nie ma raczej szans. Chyba, że nagle spadła cena zacisków. Jak ja szukałem to obojętnie jaki rozmiar zacisków (370p i 345p/340t) kosztował ok. 1500/oś.

 

Dobra, to już wszystko wiem :) będę w tym temacie próbował podjąć się tego.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ....podłącze się do tematu.

Posiadam G30 520d w M pakiecie niestety hamulce są standard czyli zwykłe szare 330mm o ile pamiętam. Kupiłem więc na aukcji zestaw od bodajże 7 serii 370mm przód i tyl Brembo 4 zaciskowe żeby ładnie komponowały się z 20' felgami i tyle o ile sama wymiana zacisków i tarcz to nie problem słyszałem że nowy większy zestaw hamulców trzeba zakodować do auta. Czy ktoś to robił może w G30 a jeśli tak to które moduły i wartości edytować.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.