Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was,

w mojej BMW F10 520xDrive Przebieg 184 tys km niestety zakupionej z AdBlue walcze od samego zakupu z bledami:

2AC600 DeNOx System efficiency: efficiency is too low in the range 3

26F50 DeNOx System efficiency: efficiency is too low in the range 1


Jako ze pierwsza diagnoza to niska jakos mieszanki a auto stalo powiedzmy 3-4 miesiace a jezdzilo glownie po Francji gdze zimy nie widzialo, zaczelismy od wymiany plynu AdBlue na orginalny od BMW oraz przeczyszczeniu dyszy AD BLUE oraz weza i zbiornika.

Niestety nie pomoglo to nic i dalej bledy dosc szybko sie pojawialy , glownie na trybie comfort na niskich obrotach


Kolejno wymienilem dysze czyli podjanik AD BLU oraz przewod od dyszy ad blue do zbiornika, inwestujac ponad 1500pln


Nie pomoglo w niczym. Wgrywane adaptacje, najnowsze sterowniki silnika i cale opogramowanie.

Mechanik sie poddal


Za namowa kolejnego pojechalem na akcje serwisa chlodniczki EGR, wymienilem ja.

Sprawdzono mi parametry DPFu i okazalo sie ze na niskich obrotach sa zle parametry na wyjsciu z DPFu czyli na wejsciu do AD Blue i wtedy lapie bledy.


I tak, kolejny mechanik wyczyscil DPFa w jakis sposob to juz jego slodka niestety tajemnica no ale wazne ze dzialalo.

Dzialalo 2500km i znowu AD BLUE wywala i dzieje sie tak ze cosraz czesciej wywala bledy jakby faktycznie cos zapychalo sie


Zakupilem ADAPTER Caristy i Btoola

Obserwuje wypalnie DPF i stwierdzam ze niestety bardzo szybko zbiera sie sadza i co okolo 150km jest zapchana w 50% i wypalanie sie aktywuje

Nawet jazda w trybie mieszanym bo tez czesto robie dlugie trasy nie skraca okresu wypalania.


Zauwazylem ze przy niskim zapchaniu DPF te bledy AD BLUE poprostu sie nie wystwietlaly terza po przejechaniu 4 tys km od magicznego czysczenia dpf, ad blue wywlaa nawet na trasie nawet na niby niskim poziomie sadzy.


Czy ktos jest w stanie dac mi jakis kierunek bym kolejnych pienaizkow nie pompowal w to bezsensu ?

Albo chociaz namiary na kogos w PL poludniowej co moglby miec pojecie o tym ?


Czy wogole te parmetry sa dobre ?

955a2c2240ce.jpg

248253cf78f2.jpg

3057eb65e197.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym na twoim miejscu usunął programowo adblue i miał spokój na zawsze, tak też radzą fachowcy z niezależnych warsztatów bmw ponieważ te systemy sprawiają wiele problemów a części są drogie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2AC600

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie wydajności systemu SCR. Awaria jest wykrywana, jeśli średnia sprawność systemu SCR spadnie poniżej dolnej wartości granicznej zależnej od punktu pracy.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Błąd jest wprowadzany, jeśli został wykryty więcej niż następującą liczbę razy (licznik odbicia błędu): 1

Plan serwisowy

1. Sprawdź jakość AdBlue za pomocą refraktometru, wymień AdBlue.

2. Usuń wpisy kodów usterek z następujących elementów układu SCR:

- Czujniki tlenku azotu

- Katalizator SCR

- Filtr cząstek stałych

- Moduł dozujący

- Układ zbiornika SCR

Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna usterki i komunikat kontrolny Sprawdź

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Wykonać następujące czynności serwisowe w zależności od tego, które komponenty zostały wymienione:

- AdBlue: regulacje i adaptacje układu SCR, AdBlue (współczynnik adaptacji długoterminowej).

- Czujniki tlenku azotu: regulacje i adaptacje systemu SCR, system czujników emisji spalin SCR.

- Filtr cząstek stałych: wymiana rejestru.

- Katalizator SCR: wymiana rejestrów.

- Moduł pomiarowy: regulacje i adaptacje systemu SCR, moduł pomiarowy SCR.

- System zbiornikowy SCR: regulacje i adaptacje systemu SCR, system zbiornikowy SCR.

Usterki nie można usunąć, dopóki DDE nie wykryje działającego systemu SCR. W tym celu usuń usterki i zakończ cykl kondycjonowania, aż zgaśnie komunikat Check Control. Pamięć błędów można wtedy skasować.

© 2021 - BMWFaultCodes



26F500

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie wydajności tlenku azotu. Błąd jest ustawiany, jeśli średnia wydajność NOx systemu SCR przekracza minimalny próg wydajności NOx (w zależności od punktu pracy).

Wydajność oblicza się na podstawie szybkości pomiaru NOx przed i po SCR oraz współczynnika korekcji.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Sprawdzenie usterki ma miejsce, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Próg sprawności jest większy niż wartość graniczna.

- Obliczono nową prawidłową wydajność NOx (punkt pracy i zmierzona wartość wiarygodne i ważne).

Monitorowanie działa w sposób ciągły.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Błąd jest wprowadzany, jeśli został wykryty więcej niż następującą liczbę razy (licznik odbicia błędu): 1

Plan serwisowy

1. Sprawdź poziom napełnienia AdBlue, uzupełnij AdBlue.

2. Sprawdź, czy zawór dozujący i mieszadło są prawidłowo zainstalowane i sprawdź, czy nie ma zanieczyszczeń. Oczyścić zawór dozujący wodą. Wykonaj test ilości dozowania.

3. Sprawdź jakość dozowanego AdBlue.

4. Sprawdź za pomocą systemu diagnostyki katalizatora SCR.

Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna usterki i komunikat kontrolny Sprawdź

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Wykonać następujące czynności serwisowe w zależności od tego, które elementy zostały wymienione:

- AdBlue: regulacje i adaptacje układu SCR, AdBlue (współczynnik adaptacji długoterminowej).

- Czujniki tlenku azotu: regulacje i adaptacje systemu SCR, system czujników emisji spalin SCR.

- Filtr cząstek stałych: Filtr cząstek stałych: wymiana rejestru.

- Katalizator SCR: Katalizator SCR: wymiana rejestrów.

- Moduł pomiarowy SCR: regulacje i adaptacje systemu SCR, moduł pomiarowy SCR.

- System zbiornikowy SCR: regulacje i adaptacje systemu SCR, system zbiornikowy SCR.

Usterki nie można usunąć, dopóki DDE nie wykryje działającego systemu SCR. W tym celu należy zakończyć cykl kondycjonowania, aż zgaśnie komunikat Check Control. Pamięć błędów można wtedy skasować.

© 2021 - BMWFaultCodes




Opisz jakie masz parametry w czasie wypalania...

- temperatura spalin ( bank 1 ) , dla mnie , patrząc na twoje parametry , temperatura spalin jest zbyt niska , powinna wynosić 600°C - 700°C.

- doladowanie ( bank 1 ) , w czasie wypalania wartość ciśnienia potrafi spaść do 750hPa.

- ciśnienie paliwa , na biegu jałowym , czyli w czasie wypalania musisz stanąć na chwilę

- świece żarowe - moc wyjściowa ( u mnie waha się pomiary 150W a 200W )

- lambda 1 , napięcie - po rozgrzaniu silnika , na biegu jałowym powinno wynosić ok 850mV

- lambda 2 , to samo co lambda 1



Ja osobiście zaczął bym od czyszczenia kolektora ssącego i wymiany klapek , uszczelką.

Wymienił bym ODMĘ / separator oleju.


Jakie masz ciśnienie wsteczne na włączonym zapłonie , powinno wynosić ..... --1 ....... 0 ......... 1 ........ ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
2AC600

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie wydajności systemu SCR. Awaria jest wykrywana, jeśli średnia sprawność systemu SCR spadnie poniżej dolnej wartości granicznej zależnej od punktu pracy.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Błąd jest wprowadzany, jeśli został wykryty więcej niż następującą liczbę razy (licznik odbicia błędu): 1

Plan serwisowy

1. Sprawdź jakość AdBlue za pomocą refraktometru, wymień AdBlue.

2. Usuń wpisy kodów usterek z następujących elementów układu SCR:

- Czujniki tlenku azotu

- Katalizator SCR

- Filtr cząstek stałych

- Moduł dozujący

- Układ zbiornika SCR

Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna usterki i komunikat kontrolny Sprawdź

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Wykonać następujące czynności serwisowe w zależności od tego, które komponenty zostały wymienione:

- AdBlue: regulacje i adaptacje układu SCR, AdBlue (współczynnik adaptacji długoterminowej).

- Czujniki tlenku azotu: regulacje i adaptacje systemu SCR, system czujników emisji spalin SCR.

- Filtr cząstek stałych: wymiana rejestru.

- Katalizator SCR: wymiana rejestrów.

- Moduł pomiarowy: regulacje i adaptacje systemu SCR, moduł pomiarowy SCR.

- System zbiornikowy SCR: regulacje i adaptacje systemu SCR, system zbiornikowy SCR.

Usterki nie można usunąć, dopóki DDE nie wykryje działającego systemu SCR. W tym celu usuń usterki i zakończ cykl kondycjonowania, aż zgaśnie komunikat Check Control. Pamięć błędów można wtedy skasować.

© 2021 - BMWFaultCodes



26F500

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie wydajności tlenku azotu. Błąd jest ustawiany, jeśli średnia wydajność NOx systemu SCR przekracza minimalny próg wydajności NOx (w zależności od punktu pracy).

Wydajność oblicza się na podstawie szybkości pomiaru NOx przed i po SCR oraz współczynnika korekcji.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Sprawdzenie usterki ma miejsce, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Próg sprawności jest większy niż wartość graniczna.

- Obliczono nową prawidłową wydajność NOx (punkt pracy i zmierzona wartość wiarygodne i ważne).

Monitorowanie działa w sposób ciągły.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Błąd jest wprowadzany, jeśli został wykryty więcej niż następującą liczbę razy (licznik odbicia błędu): 1

Plan serwisowy

1. Sprawdź poziom napełnienia AdBlue, uzupełnij AdBlue.

2. Sprawdź, czy zawór dozujący i mieszadło są prawidłowo zainstalowane i sprawdź, czy nie ma zanieczyszczeń. Oczyścić zawór dozujący wodą. Wykonaj test ilości dozowania.

3. Sprawdź jakość dozowanego AdBlue.

4. Sprawdź za pomocą systemu diagnostyki katalizatora SCR.

Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna usterki i komunikat kontrolny Sprawdź

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Wykonać następujące czynności serwisowe w zależności od tego, które elementy zostały wymienione:

- AdBlue: regulacje i adaptacje układu SCR, AdBlue (współczynnik adaptacji długoterminowej).

- Czujniki tlenku azotu: regulacje i adaptacje systemu SCR, system czujników emisji spalin SCR.

- Filtr cząstek stałych: Filtr cząstek stałych: wymiana rejestru.

- Katalizator SCR: Katalizator SCR: wymiana rejestrów.

- Moduł pomiarowy SCR: regulacje i adaptacje systemu SCR, moduł pomiarowy SCR.

- System zbiornikowy SCR: regulacje i adaptacje systemu SCR, system zbiornikowy SCR.

Usterki nie można usunąć, dopóki DDE nie wykryje działającego systemu SCR. W tym celu należy zakończyć cykl kondycjonowania, aż zgaśnie komunikat Check Control. Pamięć błędów można wtedy skasować.

© 2021 - BMWFaultCodes




Opisz jakie masz parametry w czasie wypalania...

- temperatura spalin ( bank 1 ) , dla mnie , patrząc na twoje parametry , temperatura spalin jest zbyt niska , powinna wynosić 600°C - 700°C.

- doladowanie ( bank 1 ) , w czasie wypalania wartość ciśnienia potrafi spaść do 750hPa.

- ciśnienie paliwa , na biegu jałowym , czyli w czasie wypalania musisz stanąć na chwilę

- świece żarowe - moc wyjściowa ( u mnie waha się pomiary 150W a 200W )

- lambda 1 , napięcie - po rozgrzaniu silnika , na biegu jałowym powinno wynosić ok 850mV

- lambda 2 , to samo co lambda 1



Ja osobiście zaczął bym od czyszczenia kolektora ssącego i wymiany klapek , uszczelką.

Wymienił bym ODMĘ / separator oleju.


Jakie masz ciśnienie wsteczne na włączonym zapłonie , powinno wynosić ..... --1 ....... 0 ......... 1 ........ ?

 


Dzieki za odpowiedz i cenne rady podsylac ci zdjecia parametrow o ktore prosiles ale bez parametrow z momentu wypalania niestety nie udalo mi sie nagrac.


Nie moge niestety jak niektorzy sugeruja wyciac ADBLUe poniewaz jezdza pozagranicami kraju i chcialbym miec to dobrze zrobione


Moze te parametry wam wiecej powiedza w ktora strone isc?


269ed2ca091c.jpg


e534c6c2f287.jpg


0160fcd87f41.jpg


82ec439f33f6.jpg

Opublikowano

Te ciśnienia jakieś takie dziwne, 2hPa na wolnych i przy 3000 mniej jak przy 2000.

Zobacz ile pokazuje na zgaszonym zarówno po nocy jak i na ciepłym.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
2AC600

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie wydajności systemu SCR. Awaria jest wykrywana, jeśli średnia sprawność systemu SCR spadnie poniżej dolnej wartości granicznej zależnej od punktu pracy.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Błąd jest wprowadzany, jeśli został wykryty więcej niż następującą liczbę razy (licznik odbicia błędu): 1

Plan serwisowy

1. Sprawdź jakość AdBlue za pomocą refraktometru, wymień AdBlue.

2. Usuń wpisy kodów usterek z następujących elementów układu SCR:

- Czujniki tlenku azotu

- Katalizator SCR

- Filtr cząstek stałych

- Moduł dozujący

- Układ zbiornika SCR

Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna usterki i komunikat kontrolny Sprawdź

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Wykonać następujące czynności serwisowe w zależności od tego, które komponenty zostały wymienione:

- AdBlue: regulacje i adaptacje układu SCR, AdBlue (współczynnik adaptacji długoterminowej).

- Czujniki tlenku azotu: regulacje i adaptacje systemu SCR, system czujników emisji spalin SCR.

- Filtr cząstek stałych: wymiana rejestru.

- Katalizator SCR: wymiana rejestrów.

- Moduł pomiarowy: regulacje i adaptacje systemu SCR, moduł pomiarowy SCR.

- System zbiornikowy SCR: regulacje i adaptacje systemu SCR, system zbiornikowy SCR.

Usterki nie można usunąć, dopóki DDE nie wykryje działającego systemu SCR. W tym celu usuń usterki i zakończ cykl kondycjonowania, aż zgaśnie komunikat Check Control. Pamięć błędów można wtedy skasować.

© 2021 - BMWFaultCodes



26F500

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie wydajności tlenku azotu. Błąd jest ustawiany, jeśli średnia wydajność NOx systemu SCR przekracza minimalny próg wydajności NOx (w zależności od punktu pracy).

Wydajność oblicza się na podstawie szybkości pomiaru NOx przed i po SCR oraz współczynnika korekcji.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Sprawdzenie usterki ma miejsce, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Próg sprawności jest większy niż wartość graniczna.

- Obliczono nową prawidłową wydajność NOx (punkt pracy i zmierzona wartość wiarygodne i ważne).

Monitorowanie działa w sposób ciągły.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Błąd jest wprowadzany, jeśli został wykryty więcej niż następującą liczbę razy (licznik odbicia błędu): 1

Plan serwisowy

1. Sprawdź poziom napełnienia AdBlue, uzupełnij AdBlue.

2. Sprawdź, czy zawór dozujący i mieszadło są prawidłowo zainstalowane i sprawdź, czy nie ma zanieczyszczeń. Oczyścić zawór dozujący wodą. Wykonaj test ilości dozowania.

3. Sprawdź jakość dozowanego AdBlue.

4. Sprawdź za pomocą systemu diagnostyki katalizatora SCR.

Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna usterki i komunikat kontrolny Sprawdź

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Wykonać następujące czynności serwisowe w zależności od tego, które elementy zostały wymienione:

- AdBlue: regulacje i adaptacje układu SCR, AdBlue (współczynnik adaptacji długoterminowej).

- Czujniki tlenku azotu: regulacje i adaptacje systemu SCR, system czujników emisji spalin SCR.

- Filtr cząstek stałych: Filtr cząstek stałych: wymiana rejestru.

- Katalizator SCR: Katalizator SCR: wymiana rejestrów.

- Moduł pomiarowy SCR: regulacje i adaptacje systemu SCR, moduł pomiarowy SCR.

- System zbiornikowy SCR: regulacje i adaptacje systemu SCR, system zbiornikowy SCR.

Usterki nie można usunąć, dopóki DDE nie wykryje działającego systemu SCR. W tym celu należy zakończyć cykl kondycjonowania, aż zgaśnie komunikat Check Control. Pamięć błędów można wtedy skasować.

© 2021 - BMWFaultCodes




Opisz jakie masz parametry w czasie wypalania...

- temperatura spalin ( bank 1 ) , dla mnie , patrząc na twoje parametry , temperatura spalin jest zbyt niska , powinna wynosić 600°C - 700°C.

- doladowanie ( bank 1 ) , w czasie wypalania wartość ciśnienia potrafi spaść do 750hPa.

- ciśnienie paliwa , na biegu jałowym , czyli w czasie wypalania musisz stanąć na chwilę

- świece żarowe - moc wyjściowa ( u mnie waha się pomiary 150W a 200W )

- lambda 1 , napięcie - po rozgrzaniu silnika , na biegu jałowym powinno wynosić ok 850mV

- lambda 2 , to samo co lambda 1



Ja osobiście zaczął bym od czyszczenia kolektora ssącego i wymiany klapek , uszczelką.

Wymienił bym ODMĘ / separator oleju.


Jakie masz ciśnienie wsteczne na włączonym zapłonie , powinno wynosić ..... --1 ....... 0 ......... 1 ........ ?

 

udalo mi sie dowiedziec co bylo robione dokladnie, nie bylo czyszczony DPF tylko byly czyszczone sondy lambda i wtyczki itp

Nie bylo nic czyszczone z kolektorem ani samym DPFem .


Aktualnie bardzo czesto sadza sie pojawia i odpala sie wypalnia jak jezdze po miescie nawet co 150km.


Mam nadzieje ze teraz wszytskie parametry o ktore prosilem , nagralem film z wypalnia :


https://vimeo.com/623443156


W momencie rozpoczecia wypalania : Reg Aktywna tak wygladaly parametry:


760c2dad0c4d.jpg


Po rozpoczeciu wypalania zatrzymalem sie na chwile i wrzucilen na Neutral i tak wygladaja parametry przy zatrzymanym aucie:

940f6cbbc190.jpg

ee74855230af.jpg


Po ukonczonym wypalania DPF :

f3ddb8a85624.jpg


Pomiar cisnienia wstecznego test na NEUTRALU po wypalaniu zaraz :


be3593ab58f3.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwszy rzecz która mi nie pasuje to temperatura spalin ( bank 1 ). U mnie w czasie wypalania , nawet gdy jadę z górki z puszczonym pedałem przyspieszenia , temperatura spalin wynosi powyżej 450°C. Średnia w czasie jazdy z prędkością 100km/h to 620°C - 670°C . Max. temperaturę jaką zaobserwowałem to 720°C.

U ciebie temperatura spalin jest zazwyczaj mniejsza o 100°C - 150°C.

Zaobserwuj temperaturę spalin ( bank 1 ) w czasie jazdy ze stałą prędkością ( bez procesu wypalania filtra DPF ) . U mnie wynosi ona 300°C - 360°C ( prędkość 90 - 120 km/h ).

Powyżej 150km/h , temperatura spalin wynosi powyżej 400°C. Sadza po takiej jeździe sama ubywa , powolutku ale ubywa.


Zobacz w aplikacji BTool czy jest parametr temperatury spalin przy systemie SCR. Na tą chwilę nie pamiętam czy taki czujnik występuje w systemach Ad Blue ???? Tyle co pamiętam to to , aby ten system działał prawidłowo musi być odpowiednia temperatura spalin. Zajrzę później do instrukcji i przypomnę sobie tą zasadę i parametry........

Aby zachować zgodność z bardziej rygorystycznymi ustawowymi przepisami dotyczącymi emisji spalin, system SCR rozpyla mieszankę mocznika i wody o nazwie AdBlue do katalizatora SCR. Ten AdBlue rozpylania reaguje z gorącym gazem wydechowym oraz zmniejsza udział szkodliwych NO x emisji (tlenek azotu) w gazach wydechowych. Reakcja chemiczna zachodzi w katalizatorze SCR za filtrem cząstek stałych. Ta reakcja chemiczna może mieć miejsce tylko wtedy, gdy katalizator SCR osiągnie wymaganą temperaturę minimalną. System SCR pozostaje nieaktywny do momentu osiągnięcia tej temperatury (około 200 °C w katalizatorze SCR).



Brakuje mi parametru ..... temperatura spalin za chłodniczką spalin/EGR.


Na tą chwilę wyczyść kolektor wraz z zaworem EGR. Zawór EGR ma wpływ na szybkość nagrzewania się silnika .

Jeśli sadza w kolektorze ssącym będzie miała konsystencję miękkiego/lekko lejącego się asfaltu to problem może leżeć w odmie . Ja również warto wymienić . Koszt samej gumowej membrany , sprężyny i plastikowego wieczka to ok. 100,- zł.


Następnym razem zwrócę uwagę u siebie na napięcia sond lambda w czasie wypalania filtra DPF .....


Na jakim ON jeździsz ? Zwykłe czy Premium?

Może jak wyjeżdżasz stare ON to następnym razem zalej cały bak Premium ? Zobacz czy temperatura spalin ( bank 1 ) nie jest wyższa podczas jazdy ze stałą prędkością?


Zwróć uwagę na gumowe węże , które idą z filtra DPF do czujnika różnicy ciśnień????


Napisz jakie masz ciśnienie wsteczne po włączeniu zapłonu....!!!!

Opublikowano

Jeśli się jeszcze na dobre nie rozkręciła regeneracja to 530 stopni może być temperaturą rosnącą, a te 350 na postoju jest zupełnie normalne, u mnie też tak jest wtedy silnik jest bez obciążenia i się wychładza...

Tak to wypala się nie tak źle...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie jestem mechanikiem/specjalistą w tej dziedzinie. Po prostu podaje parametry jakie występują u mnie w czasie wypalania DPF.

Tempera 350°C , według filmiku była kilka razy. Patrząc w tamtym momencie na obroty silnika , auto musiało jechać ?


Piszę o tej temperaturze bo moim zdaniem ma ona wpływ na szybsze zapychanie się filtra DPF.

Jestem też ciekawy , w jakiej formie jest kolektor ssący ? Wtryski będzie ciężko sprawdzić , czy jakiś nie leje .

Odma......ona też ma kluczowe znaczenie jeśli jest w słabej kondycji ........

Opublikowano

Filmu nie oglądałem, ja pisałem o temperaturach ze zdjęć...

U mnie w czasie regeneracji jest około 600 stopni, czasem jakieś zatrzymanie lub rondo to spadnie do 400 ale zaraz wzrośnie po rozpedzeniu. Więcej jak 640 chyba nie widziałem, ale fakt że jeśli są temperatury 500 stopni to wypalanie idzie już dużo wolniej więc jeśli będzie mniej to już wogole lipa.

Ludzie pisali że po wywaleniu egr temperatury nie chciały rosnąć powyżej 450 przy regeneracji, więc ja bym sprawdził sprawność zaworu pierwsze...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pojechalem wlasnie autem w trasie 500km glownie po autostradzie, oczywiscie kontrolki Ad Blue I blad niskie jakosc I skutecznosci Ad Blue wywalilo.


Dodalem dwa parametry Temperatur spalin

Jechalem cala trasie na auto macie w trybie sport

W momencie rozpaczecia trasy tak to wyglada lo bo przejechaniu 50km


e154bb5b2b25.jpg


1d6ed6d8f3cb.jpg


Jadac dalej temperatur spalin ciagle wachala Sie miedzy 290 a 390 stopni a sadza rosla pomimo ze Jechalem nawet te 150 km na h

Po 3.5 godzina h jazdy autostradach pozwolilem sobie na szybsza jazde okolo 170 180km I obroty okolo 4 tys Nagle zalaczyla sie regeneracja

Temperatura byla ponad 500 nawet 600


Jak ponizej utrzymywala sie kilkanaaxie minut taka

0085505c931b.jpg


Temperatura pozniej wrocil do zakresu 290 do 390

Wypalanie zredukowalo poziom sadzy do pary procent ale pomimo jazdy na autostradzie sadza ciagle jak dla mnie szybko rosnie, gdzie cala trasa autostradach byla przejechala dynamicznie sresnio 130-140km/h



d2af5ce9eac0.jpg


Dodam ze bylem 4 miesiece temu na aukcji serwisowej chlodniczki EGR wiec nie zaobserwowalem ze cos z tym bylo by to zwiazane bo tak jak I teraz takamo wczensiej bledy wyskakiwaly.


Jedyne Co Mi sie przydazylo po wymiane EGRu to dwa razy na autostradzie zaswiecili sie komunikaty Naped zjedz do Serwisu ale po kikkunastu sekundach znikl I Nie dzialo sie nic, mialem tak tylko 2 razy


Cisnienie wsteczne wrzuce jeszcze wam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wrzuć ciśnienie wsteczne na włączonym zapłonie , pisze o tym trzeci razem.........


Przejrzałem u siebie kilka procesów wypaleń DPF. Różnica jaką zauważyłem to tak jak wcześniej ci pisałem , temperatura spalin przed DPF.

U mnie w czasie stałej jazdy wynosi ona 630°C - 680°C


Temperaturę spalin za chłodniczką EGR masz jak u mnie.


Kiedy zajrzysz do kolektora ssącego????

Pisałem ci o tym wcześniej jak i o odmie.

O wytryskach również, lecz to można sprawdzić czy leją dopiero na stole.

Zostaje jeszcze turbo, może puszcza olej do wydechu?


Zobacz ten filmik , jest on o czujniku przepływu powietrza. Podobno bardzo ważny element w doborze mieszanki paliwowo/powietrznej ....... oraz samego płynu do Adblue.....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wrzucalem juz chyba wczensiej , cisnienie wsteczne na biegu jalowym wacha sie po miedzy 3 a 13.

Ponizej wrzucam dwa screen z roznych okresow

b0d7d2a7c077.jpg

5f87295dc241.jpg


Z checia bym sprawdzi Kolektor ssacy i reszte rzeczy o ktorych wspominacie ale nie mam takiego Mechanika co sluchalby rad I ktory by tez mogl zdiagnozowac dobrze to 3 znanych Mi juz mechanikow sie poddalo Moze zna ktos Mechanik a warsztat

z okolicy Krakowa, Malopolskiego Co naprawde mial podobny przypadek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wrzucalem juz chyba wczensiej , cisnienie wsteczne na biegu jalowym wacha sie po miedzy 3 a 13.

Ponizej wrzucam dwa screen z roznych okresow

 


Jeszcze raz , chodzi o podanie ciśnienia wstecznego , gdy silnik NIE pracuje a jedynie masz włączony zapłon.

Opublikowano
Wrzucalem juz chyba wczensiej , cisnienie wsteczne na biegu jalowym wacha sie po miedzy 3 a 13.

Ponizej wrzucam dwa screen z roznych okresow

 


Jeszcze raz , chodzi o podanie ciśnienia wstecznego , gdy silnik NIE pracuje a jedynie masz włączony zapłon.

 

Ponizej wkoncu podsylam wartosc cisnienie na zaplaonie a nie wlaczonym silniku

Jak ktos tylko moze polecic kogos do tego temat na Slasku w malopolsce to. Bede wdzieczny


f2dbe1ef0437.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zaobserwowalem ze od okolo 2 miesiecy komunikat o bledzie AD BLUE wyswietla sie bardz rzadko, myslalem ze juz codownie uzdrowil sie ale jednak przy wjezdzei na Austostrade i na trasie 500km wywala blad ciagle.

Moze komus to cos podpowie, nie wiem czy niskie temperatury moga byc tu wazne, auto i tak stoji w garazu.

Opublikowano

Moim zdaniem skrystalizowany mocznik w przewodach i niska temperatura powodują słaby przepływ dodatku.

Ja na twoim miejscu wyprogramował bym ADBLUE i miał problem z głowy. Jak coś zapraszam.

Opublikowano

Witam wszystkich.

Podlaczam sie do tematu, co jakis czas wywala mi blad 2AC600. Mam silnik b47, 122 kkm, jezdzac w trasie wypalanie mam co ok. 950 km

kolo komina jezdzac do pracy (obwodnica 18 km) dpf wypala sie srednio co 400 km. Cisnienie wsteczne na wlaczonym zaplonie mam -1.

Jednak caly czas wydech jest okopcony :cry2: Podczas wypalania dpf temp. oscyluje w okolicy 580-620 st.

Czy tez jedynym slusznym, pozbyciem sie problemu bedzie dezaktywacja ADblue? Czy przy takim przebiegu wskazane juz jest czyszczenie kolektora

ssacego i egr?

Z gory dziekuje za rade.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Komus udalo sie ogarnac moze ten typowy problem?

Wiem ze nie tylko ja mam ten nieszczesny problem.


Teraz przy obecnych ciepliejszych temperaturach na kazdej dlugiej trasie wywala blad mieszanki.

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Pierwsze co trzeba zrobić to fizycznie wyciągnąć i wyprać DPF. Co 100-150 tyś wyczyścić układ żeby auto się przestało dusić. Nie dotyczy to tylko aut które jeżdżą jedynie po autostradzie. 

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Dzień dobry,

podepnę się pod temat, mam takie same błędy jak koledzy w 5gt 2014r. 2.0 N47.

Zaczęło się od awarii przewodu grzewczego i stałym błędzie Adblue, po wymianie przewodu zaczął wyskakiwać błąd słabej mieszanki. Mechanik wymienił wtryskiwacz ale błąd jest nadal. najczęściej przy spokojnej jeździe poniżej 100km/h nawet na autostradzie. Od kilku tras obserwuję zachowania dpf poprzez apkę bimerlink (nie ma Btool na IOS). DPF średnio wypala się co 400km ale to chyba norma bo głównie kręcę się autem w koło komina. Temperatury spalin przy 130 to 390st. przy 100 280-300st. 

 

czy ktoś już rozwiązał ten problem? 

wyprzedzę rady aby wprogramować Adblue, tak jestem z tych co chcą mieć wszystko w aucie sprawne i nie przejmować się ew. kontrolami spalin przez Policję czy to w Polsce (ostatnio była akcja "rura w wydech" w moich okolicach i sprawdzali mi auto służbowe) czy za granicą. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.