Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem koledzy!


Miałem nadzieję że uda mi się samemu naprawić taki z pozoru błachy problem... ale nie, nie udało mi się. Zacznę od Adama i Ewy..


BMW e46 sedan 318 benzyna.

Kilka tygodni temu w trakcie jazdy opadła mi szyba tylna prawa. Odruchowo nacisnąłem guzik i ją podniosłem. Sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie w trakcie tej samej jazdy. Usterka ewoluowała bo później już nie za każdym razem mogłem podnieść szybę. Jako że nie miałem czasu na grzebanie zastosowałem "Marianowe" rozwiązanie tj. Zaklinowałem guzik na podnoszeniu szyby.


W poniedziałek niestety nastąpiła zmiana reguł gry, szyba opadła do podłogi i już nie powstała. Tj. Powstała raz kiedy wypiąłem guzik przy drążku zmiany biegów i wpiąłem go na nowo - to był ostatni raz kiedy szyba dawała oznaki życia.


Poczytałem że usterka może znajdować się w panelu komfortu wewnątrz schowka. Temat był mi znany gdyż lata temu rozwiązałem tam objaw samo-zamykającego się auta - z sukcesem wyczyściłem styki i działa do dziś.


Niestety, metoda ta nie pomogła na tylną szybę. Co więcej udało mi się przy okazji uwalić 2 kolejne - tj. nie reagują na przyciski. Wniosek miałem jeden - coś nabroiłem i panel komfortu do kosza. Znalazłem nowy na allegro o tych samych numerach, wyglądający na zachowany w dobrym stanie. Przyjechał dzisiaj, założyłem i... bez zmian. 3 szyby dalej zamrożone w tym jedna opuszczona. (Pyt. Poboczne, brak otwierania i zamykania z pilota po zmianie panelu komfortu to kwestia kodowania kluczyka prawda?)


Następny pomysł - może to bezpieczniki? No i tutaj pojawiło się światełko nadziei bo wymieniając upalony bezpiecznik nr 71 odzyskałem lewą szybę tylną. Sprawdziłem bezliecznik 48 wygląda że jest ok, natomiast drugi bezpiecznik do przednich szyb tj. 49 wzbudził moją ciekawość. Pozostałe od szyb tj. 71 i 48 to bezpieczniki zielone 30 amperowe a bezpiecznik 49 jest pomarańczowy 5 amperowy - czy tak ma być? Czy u was też tak jest? Wyciągnąłem go żeby zobaczyć czy nie jest spalony i... auto zaczęło wyć... umieściłem go więc z powrotem na miejscu.


Doradzcie mi proszę co może być przyczyną... już jestem zmęczony szczerze mówiąc jeżdżeniem z folią w miejscu szyby :(


Dzięki wielkie za każdą pomoc,

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mechanizm szyby jest sprawny? Tu szukałbym przyczyny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mwchanizm szyby sprawny - oprócz faktu że podniósł szybę tuż przed ostateczną śmiercią to jeszcze brak dzwięku w panelu komfortu po naciśnięciu przycisku świadczy że sygnał do panelu komfortu wogóle nie dociera - wcześniej obstawiałem że dociera ale płytka panelu jest uwalona. Wymiana bezpiecznika w drugiej szybie która była w identycznym stanie również świadczy że przyczyną nie jest mechanizm szyby - do niego nie dochodzi prąd po naciśnięciu przycisku.
Opublikowano

Reasumując.

Wierzę że impuls jest przekazany przez guzik i zanika w drodze do bezpiecznika lub między bezpiecznikiem a panelem komfortu. Jak dowiedzieć się jakie podzespoły są na tej drodze?

Czy istnieje sposób by zamknąć szybę (dając napięcie na silniczek od podnoszenia szyby?) i na jakiś czas odłączyć ją od układu? W obecnej chwili mam otwartą szybę i przyznam szczerze chciałbym tą sytuację zmienić szybciej niż znaleźć przyczynę usterki.


Ktoś? Coś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście można podać napięcie bezpośrednio. Przyciskiem w drzwiach też nie ma reakcji?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak też zrobiłem. Rozebrałem tapicerkę drzwi wypiąłem silnik od podnoszenia szyby i podałem napięcie - szybę podciągnąłem i nie podpiąłem znowu silnika.


Obecnie celem napraw jest by po naciśnięciu przycisku podnoszenia szyby usłyszeć kliknięcie w panelu komfortu. Co może się popsuć między bezpiecznikiem a panelem komfortu?

Opublikowano

Koledzy... nie lubię poniedziałków z wzajemnością.


Dzisiaj wysiadł mi cały panel nawiewu/klimy. Całt ten elemnt kokpitu nie działa wraz z wyświetlaczem. Oczywiście sprawdziłem bezpieczniki - wyglądają na dobre. Myślę o wymianie ich mimo wszystko dla wyeliminowanie tej przyczyny.


Doczytałem jeszcze o istnieniu drugich ukrytych bezpieczników z tyłu - dostałem się do nich ale niestety nie mam pojęcia jak zabrać się za ich diagnostykę - ?

Może w tym samym miejscu znandę powód awarii tylnej szyby?


Są także gdzieś pod ręką kolorowe przekaźniki na 3 bolce - czy ktoś zna schemat które za co są odpowiedzialne i jak określić ich stan?


Jak zwykle wdzięczny za każdą pomoc...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.