Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


zakupiłem te fajne autko z problemem zamykania centralnego zamka z pilota. Poprzedni właściciel twierdził, że stało się to jak samochód stał 3 miesiące z rozładowanym akumulatorem.

Problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce możliwość zamknięcia samochodu z pilota możliwa jest dopier po upływie 1,5min (sprawdzałem parę razy ze stoperem).

Po tym czasie funkcja otwierania oraz zamykania z pilota działa jak należy. Dodam że przycisk ryglowania z kabiny działa cały czas.

Co zrobiłem :

- wymieniłem akumulatory w pilotach

- odłączałem akumulator główny w samochodzie na parę minut celem skasowania modułu EWS3

- sprawdzałem błędy (w module EWS3 błąd : 15 Power-On_reset). W module centralnego żadnych błędów.

- Programowałem kluczyki, i tu taka ciekawostka z programowaniem otóż nie da się zainicjować funkcji programowania po przekręceniu stacyjki kluczykiem z płytką elektroniki (czyli oryginalnym kluczykiem z pilotem).

Funkcja uaktywnia się tylko jeśli przekręcę stacyjkę w pozycję 1 i z powrotem kluczykiem albo tym plastikowym, albo jak wyciągnę płytkę elektroniczną z kluczyka).


Już nie mam pomysłów, proszę o jakieś porady.


Pozdrawiam Paweł

Opublikowano

Według procedury:

- drzwi zamknięte

- przekręcam kluczyk pozycja I, wracam do poz. 0

- wyjmuję, przyciskam przycisk otwierania, trzymając go trzy razy naciskam przycisk zamykania

- zwalniam przyciski.


W inpie widać kiedy możliwa jest inicjacja nadajnika radiowego klucza pojawia się po wyciągnięciu kluczyka w tym polu czarne kółko. Ale inicjacja u mnie uaktywnia się dopiero tak jak pisałem kiedy nie ma w kluczyku płytki elektroniki, juz to wybadałem. Z elektroniką można próbować bezskutecznie. To tak ja by system wykrywania kluczyka w stacyjce po minucie od wyciągnięcia kluczyka się dopiero orientował, że kluczyk wyciągnięty.

Opublikowano
Nie bardzo rozumiem, dlaczego miałbyś zamykać drzwi pilotem po przekręceniu kluczyka. Czy pilot jest wtedy w stacyjce? Równy odstęp czasu sugeruje raczej ustawienie systemowe, niż jakąś awarię. Ja bym zaczął od sprawdzenia ustawień centralki w NCS.
Opublikowano

Nie po przekręceniu tylko po wyciągnięciu ze stacyjki (może źle napisałem). Sprawdzałem w NCS-sie funkcje modułu GM5 i nic szczególnego nie znalazłem.

Czy można wgrać pusty plik "man",w celu resetu modułu komfortu?

Opublikowano

Tak, można wrzucić pusty plik, ale trochę szkoda ustawień. Możesz zrobić tak:

Odczytać GM5 w NCS Expert, załadować log w NCS Dummy, eksportować MAN i skopiować ten MAN poza katalog WORK, aby wgrać go później, gdyby czysty MAN zrobił większy bajzel i nie rozwiązał przy tym problemu.

Opublikowano
Według procedury:

- drzwi zamknięte

- przekręcam kluczyk pozycja I, wracam do poz. 0

- wyjmuję, przyciskam przycisk otwierania, trzymając go trzy razy naciskam przycisk zamykania

- zwalniam przyciski.

Ja kluczyki koduje trochę inaczej:

- wciskam otwieranie na kluczyku i trzymając przekręcam do poz 1

- wracam do poz 0 i wyjmuje ze stacyjki

- naciskam 3 razy zamykanie (auto się zamknie i otworzy)

Procedurę powtarzam na drugim kluczyku.

Opublikowano

No niestety, wgranie pustego pliku do modułu komfortu sprawy nie rozwiązuje. Metoda programowania z wciśniętym przyciskiem również nie skutkuje.

Na domiar złego uszkodziło się coś we wkładce zamka po stronie kierowcy :duh:

Teraz żeby zamknąć auto muszę odczekać około 2min, wtedy zamykanie i otwieranie zamka centralnego z pilota działa. Na szczęście nie jeżdżę tym autem na co dzień bo by mnie już trafiło.

Ale nie poddaję się. Wydaje mi się, że jest to jakiś problem po stronie EWS3, zwłaszcza że jest w kodach błędów ciągle komunikat power-on-startup. Tak jakby się moduł immo resetował po przekręceniu kluczyka.

No nic kupuję programator do EWS3 oraz jakiś używany EWS na podmianę, bo inaczej chyba tego nie ogarnę.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam,

problem ROZWIĄZANY. Okazało się, że na złączu immo EWS3 przy kilku pinach jest śniedź (musiała kiedyś podejść woda). Piny we wtyku oczyściłem, natomiast jeden pin od strony immo był już na tyle zaśniedziły że prawie się ułamał podczas czyszczenia. Kupiłem więc używkę immo, przeprogramowałem i działa jak fabryka chciała :)


Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.