Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zacznę od tego że szukałem podobnego wątku na forum ale nic nie znalazłem albo nie wiem jak szukać.

Chciałem zapytać czy ktoś znający się na tych silnikach może się wypowiedzieć co trzeba by zrobić żeby spokojnie jeździć tym samochodem i nie martwić się że zaraz cos kucnie.

Auto 2008r z przebiegiem 121tys. przebieg w miarę pewny, wizyty w ASO i przebiegi w CEPIK się pokrywają. Skrzynia w samochodzie to DKG 7 biegowa.

W aucie do tej pory właściciel z ważniejszych rzeczy wymienił olej w skrzyni, elektryczna pompę chłodzenia bo padła poza tym raczej tylko części eksploatacyjne i zawieszenie.

Pomyślałem ze na początek zregenerował bym turbiny i wymienił pompę wysokiego ciśniona paliwa jako ze podobno podają poniżej 120 tys. Czy ktoś się może wypowiedzieć co jeszcze warto zrobić albo czego nie warto?

Opublikowano (edytowane)

Ale po co ruszać skoro działa? Turbina jak i pompa HPFP dadzą Ci objawy że pora je wymienić. Po co na siłe pchać się w koszty.

Zresztą sądzać po przebiegu to pompa HPFP pewnie już była wymieniona.


Na początek sprawdź numery wtrysków. Jeśli wszystkie są z końcówką 11 lub 12 to ok ,zostaw. Jeśli nie to kup nowy komplet bo prędzej czy później padną.

W autach z bezpośrednim wtryskiem na zaworach ssących zbiera się nagar ,warto od czasu do czasu udać się na czyszczenie(walnut blasting)

Świece w tym silniku szybko padają ,na start ja bym je wymienił i najlepiej na NGK 95770 z przerwą 0.022" (0.56mm)

Cewki jeśli są oryginalne też mogą paść ,ale to uświadczysz po wypadaniu zapłonu.

Planujesz tuning?

Edytowane przez Maxejd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie w kolektorze ssącym się zbiera nagar, a na ZAWORACH ssących, a to różnica.


Na dzień dobry do wymiany cewki, świece, olej, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy, olej w skrzyni - to bym zrobił na start.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

nie w kolektorze ssącym się zbiera nagar, a na ZAWORACH ssących, a to różnica

Już się poprawiam.


Po za tym zerknij czy nie masz wycieków z uszczelki pokrywy zaworów ,uszczelki podstawy filtra oleju ,uszczelki termostatu filtra oleju i miski olejowej.

Od siebie polecam termostat oleju FTP lub Burger który trzyma temperatury oleju w okolicach 100 stopni. Nie jak fabryczne 120.

Opublikowano

Bardzo dziękuje za konstruktywna odpowiedz!

1. Z tego, co wiem od poprzedniego właściciela wtryskiwacze były wymieniane przez ASO podobnie może być z pompa HPFP. Nie mam jednak pewności, bo wizyt w ASO było kilka, ale nie było zapisane co dokładnie i z jakiego powodu było robione.

2. Na jednej z ostatnich faktur 17 tys km temu z nie autoryzowanego serwisu znalazłem informacje: ''Rewitalizacja wtryskiwaczy paliwa'' na kwotę 760 zl. To może być informacja ze cos sie dzieje z wtryskami. Do tej pory myślałem ze właśnie wtryski dadzą jakieś objawy ze cos sie dzieje a turbo i pompa HPFP jak padną to raczej bez objawowo dlatego myślałem żeby to zrobić jako pierwsze.

3. Dzięki za informacje odnośnie oleju w skrzyni, cewek i świec na pewno wymienię.

4. Mam zapocenie w okolicach połączenia skrzyni i silnika, jestem umowiony do mechanika zeby sprawdzic dokladna lokalizacje poza tym silnik wydaje sie suchy.

5. Odnośnie tuningu to auto w tej chwili mam zmieniony wydech na taki z klapka z Gdańskiej firmy RCP. Chce zostawić katalizatory. Planuje kupić Intercooler myślę o tym z FMIC.pl do tego charge pipe. Chce użyć MHD 1+ i xHP stage 2, nie planuje nic więcej szczerze mówiąc ze wzgledu na naped tylko na tyl. Wielkie dzięki za informacje odnośnie termostatu oleju 100stopni nie widziałem ze takie sa.

Mam pytanie odnośnie wtrysków, czy te zamienne VDO sa równie dobre? Sprawdzałem stronę BMW i jest napisane ze wtryski do mojego samochodu sa juz nie produkowane :roll: a to co najmniej zaskakujace :!: :?: Mam na myśli numer: 13 53 8 616 079 Cos wiecie Panowie na ten temat :?:

Opublikowano

Kolego, wiesz gdzie zakupić taki FTP? Ze stanów to za dwa miesiące będzie, z Holandii nie mają wysyłki do Polski.

Dzięki

 

nie w kolektorze ssącym się zbiera nagar, a na ZAWORACH ssących, a to różnica

Już się poprawiam.


Po za tym zerknij czy nie masz wycieków z uszczelki pokrywy zaworów ,uszczelki podstawy filtra oleju ,uszczelki termostatu filtra oleju i miski olejowej.

Od siebie polecam termostat oleju FTP lub Burger który trzyma temperatury oleju w okolicach 100 stopni. Nie jak fabryczne 120.

Opublikowano

Z tego, co wiem od poprzedniego właściciela wtryskiwacze były wymieniane przez ASO podobnie może być z pompa HPFP. Nie mam jednak pewności, bo wizyt w ASO było kilka, ale nie było zapisane co dokładnie i z jakiego powodu było robione.

Wtryskiwacze mogły być wymieniane nawet kilka razy... Jest to gehenna tych silników. Wtryski o indexie 11 czy 12 jako tako dają radę i można na nich polegać.

a jednej z ostatnich faktur 17 tys km temu z nie autoryzowanego serwisu znalazłem informacje: ''Rewitalizacja wtryskiwaczy paliwa'' na kwotę 760 zl. To może być informacja ze cos sie dzieje z wtryskami.

Nie jest to dobra informacja. Może zdejmij plastikową pokrywę ,tam kątem oka możesz zobaczyć jaki mają index.

 

Do tej pory myślałem ze właśnie wtryski dadzą jakieś objawy ze cos sie dzieje a turbo i pompa HPFP jak padną to raczej bez objawowo dlatego myślałem żeby to zrobić jako pierwsze.

Objawami awarii wtrysków m.in bardzo nierówna praca zaraz po odpaleniu(tzw. cold start)

Pompa HPFP objawia się dłuższym kręceniem na zimnym silniku ,lecz też nie zawsze. W większości przypadków przy awarii tejże pompy są naprowadzające nas błędy z silnika.

Z turbinami bywa różnie - ciężko określić. Najczęstszą usterką są zawory wastegate - objawiają się głośnym chrobotaniem z okolic silnika po odjęciu gazu.

Mam zapocenie w okolicach połączenia skrzyni i silnika, jestem umowiony do mechanika zeby sprawdzic dokladna lokalizacje poza tym silnik wydaje sie suchy.

Zapomniałem wspomnieć o uszczelce wału korbowego - ona również lubi sobie pociec ,ale u mnie ona poszła przy ok. 190000km.

Niestety do jej wymiany jest potrzebne zdjęcie skrzyni. Nie wiem jak jest z DKG ,więc lepiej jeszcze poszukaj informacji na internacie na ten temat

Chce użyć MHD 1+ i xHP stage 2, nie planuje nic więcej szczerze mówiąc ze wzgledu na naped tylko na tyl. Wielkie dzięki za informacje odnośnie termostatu oleju 100stopni nie widziałem ze takie sa.

Doskonały wybór :cool2: używam od 2 lat i przejechałem na programach MHD ok. 40k km ,nic po drodze złego się nie wydarzyło. Żadnego wypadania zapłonu ,trybów awaryjnych czy łakniejszego picia oleju.

Największą zaletą MHD jest samodzielna zmiana map kiedykolwiek chcesz. Jednego dnia bawisz się na Stage 2+ (420hp),a drugiego wracasz do Stage 1(350hp)

wtryski do mojego samochodu sa juz nie produkowane

Aktualnie VDO ma problem z ich produkcją ,są zbierane zamówienia. I podobno ma ruszyć niebawem. Po więcej info odezwij się do Maćka z czescidobmw.pl - ok. miesiąc temu mówił mi że cena to 1670zł/brutto sztuka.

Na allegro niektórzy sprzedawcy nadal maja te wtryskiwacze 13 53 8 616 079 w starych cenach ok. 1200 zł/szt. I ku mojemu zaskoczeniu są rzeczywiście nowe.

Pamiętaj by szukać nr. 13 53 8 616 079 - i index na końcu - 12. Nie którzy sprzedawcy próbują wcisnąć indexy 08-09-10 które są gówno warte.


Odnośnie termostatu: Ja kupiłem swój przez Stany ,ok miesiąc czekania ale to było jeszcze przed koronawirusem. Teraz nie wiem jak jest z czzsem wysyłek. Termostat był poniżej 100$ ,więc nie trzeba było płacić cła. Płaciłem przez paypal.

Ten termostat to rzecz zbawienna ,nie mam już w ogóle problemów z wyciekami.


W niemczech są sklepy: 55parts i http://www.jb4-shop.de Prawdopodobnie mogą coś mieć z FTP lub burgermotorsport.

Opublikowano

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi! Stawiam piwo!

Zacznę od tego ze wykrakałem z ta pompa HPFP, wygląda na to ze dzisiaj padła! Pojawił się błąd od niej. P142E :cry:

Na szczęście widzę ze nie ma problemu z dostępnością tak jak jest z wtryskami.

Nadpisałem do Maćka z z czescidobmw.pl zobaczymy czy już wiadomo na kiedy będą wtryski, cena z tego co mówisz zabija, to 2 razy tyle ile VDO jeszcze kilka miesięcy temu.

Maxejd chciałem zapytać o twoja konfiguracje z intercoolerem i charge pipe. Czy zdecydowałeś się na takie bo takie tylko były czy jest jakiś powód inny?

Ja myślę o charge pipe i intercoolerze z FMIC słyszałem dobre opinie ale nie wiem czy jest tak dobry jak Wagner, mógłbyś napisać kilka słów na ten temat?

Zamiennika termostatu olejowego na pewno kupuje tylko najpierw postaram się w tygodniu ogarnąć ta pompę i jakoś wymianę.

Na szczęście turbiny jeszcze chyba pożyją bo nie słychać żadnego chrobotania podczas jazy i przy odejmowaniu gazu.

Naprawdę wielkie dzięki za rzeczowe odpowiedzi.

Opublikowano

Zacznę od tego ze wykrakałem z ta pompa HPFP, wygląda na to ze dzisiaj padła! Pojawił się błąd od niej. P142E :cry:

Na szczęście widzę ze nie ma problemu z dostępnością tak jak jest z wtryskami.

Oj strzeliłeś się w najgorszy moment do zakupu 335i ,mimo że są dostępne to ceny także wskoczyły do góry.

Kiedyś taka pompa kosztowała ok. 3000 zł.

cena z tego co mówisz zabija, to 2 razy tyle ile VDO jeszcze kilka miesięcy temu.

Ja swój komplet kupiłem na stronie leebmaan za ok. 200€/sztuka. Obserwuj ceny może znowu wrócą do tego poziomu ,kto wie.

 

Maxejd chciałem zapytać o twoja konfiguracje z intercoolerem i charge pipe. Czy zdecydowałeś się na takie bo takie tylko były czy jest jakiś powód inny?

Intercooler kupiłem Wagnera ,bodajże był to najtańszy model Evo 1. Ale z tego co porównywaliśmy ze znajomym to nie ma różnić między nim a Fmic. No może kilka stopni na korzyść Wagnera ,nie odczuwalne przy normalnej jeździe.

Charge pipe mam aż dwa - jeden ściągałem ze Stanów(pancerny Burger) ,ale potem naszła mnie ochota na zamontowanie zaworu spustowego blow off i kupiłem drugą rurkę z wyjściem na tenże zawór.

Na razie jeźdzę z blow offem ,ale nie długo zmieniam. Nie ma sensu dawać blow off'a do auta z automatem.

Sam charge pipe mocy Ci nie da - to jest po prostu zabezpieczenie przed pęknięciem tej rury przy dołożonym doładowaniu.

Problem bardziej rozdmuchany przez Amerykanów ,którzy katują te auta przy booscie nawet 30psi.


Jeśli już chcesz Wagnera to celuj w coolery - competition ,ich rdzeń jest naprawdę wydajny. Nawet jeśli oryginalny będzie za drogi to kiedyś widziałem kilka ofert na aukcjach internetowych.

Jeśli chodzi o FMIC to jak na te pieniądze to są dobre rzeczy ,przecież wiele tuningowych potworów lata na ich podzespołach.

Problem z FMIC widziałem taki że nie do końca jest dobre spasowanie ,znajomy w e90 musiał troszeczkę "rzeźbić"

Ale jeśli twoim celem jest St 1+ to bez problemu da radę. Pewnie nawet na S2+ na paliwie 95.

W Ameryce zdarzają się tacy co na seryjnych autach wgrywają najmocniejsze programy :duh: .


Dla mnie podstawa w tym aucie to downpipe i intercooler. Charge pipe póki co można se darować.


https://bmwtuning.co/bmw-n54-mhd-flash-tunes-horsepower-gains/

tutaj masz fajnie rozpisane jakie przyrosty dają poszczególne mapy.

Opublikowano

Pompę uda mi się kupić po 3900PLN , będzie w środę wiec cena wzrosła relatywnie niewiele. Co do wtrysków to Maciek potwierdził cenę i dostępność na zamówienie i czas oczekiwania kilka tygodni:( Nie życzę nikomu, żeby padły właśnie teraz. Dzięki wielkie za stronkę https://www.leebmann24.de/ w tej chwili chyba tylko oni oferują wtryski z czasem oczekiwania 2 dni i cena 1400zl, czyli w sumie najtaniej w tej chwili :!:

Rozmawiałem dziś. z FMIC, ich intercooler, który jest wg. mnie kopia Wagnera Evo 1, będzie dostępny dopiero za 5 tygodni, myślę jednak ze poczekam, bo cena jest 2,5 raza mniejsza.

Dzięki za ten link, przeczytałem wszystko już wcześniej :)

 

Ale jeśli twoim celem jest St 1+ to bez problemu da radę. Pewnie nawet na S2+ na paliwie 95.

Wydaje mi się ze, wiesz bardzo dużo na temat MHD i ich wszystkich stopni. Szczególnie interesujące jest to, co napisałeś na temat S2+ i paliwa 95

Czy masz na myślę ze S2+ na paliwie 95 generuje na tyle akceptowalna/ mniejsza niz na 98 moc ze intercooler FMIC ja obsłuży, czy masz cos innego na myśli?

Mógłbyś się podzielić doświadczeniami z używania MHD i ich różnych poziomów? :wink:

Opublikowano

Raczej chodziło mi o ostrożność ponieważ program S2+ zachacza już o bezpieczny limit fabrycznych turbosprężarek.

Jeśli chodzi o oktanowość to tutaj gra rolę czujnik spalania stukowego ,ale szczerze nie wyjaśnię Ci o co w tym chodzi ,może się znajdzie mądrzejsza głowa ode mnie w tym temacie.

Ja u siebie leje paliwo 98 ,ale latam na programach na mapach na 95. Korekcje spalania stukowego wychodzą na 0 czyli takie jakie powinny być. Kiedy jeździłem na mapach 98 wychodziły one różnie - wpływ na to ma jakość paliwa ,temp w dolocie(intercooler) czy nawet stan świec. Ale mówię ,sam się edukuje w tym temacie.

Mógłbyś się podzielić doświadczeniami z używania MHD i ich różnych poziomów?

Autem zrobiłem ok. 40tyś km na mapach MHD. W 90% jeździłem na Stage 1 bo jest wystarczający do codziennej jazdy. Ale na jakiejś luźniejsze dni(pandemia) czy puste ulice w nocy włączam Stage 2+ i się bawię(z rozsądkiem)

Zmiana map to ok. 1min ,więc można wszystko sobie przetestować.

Wedgetuning zrobiło kilka wersji pakietów mapek dla N54 np. mapy v5 ,v6 ,v7, v8 ,v9

Mapy v9 i v8 mają mocną górę i słaby dół

mapy v6 i v7 mają bardzo mocne niższe obroty ale leżą powyżej 5k rpm.

map v5 nie sprawdzałem.

Ogólnie to już subiektywna ocena które są najlepsze ,ja się na razie świetnie bawię na s1+ w wersji v7.

Polecam testować ,naprawdę warto.

Opublikowano

Kolejny Twój post i piszesz znowu mega ciekawe rzeczy :cool2:

Teoria z paliwem jest mniej więcej taka:

1. Paliwo o większej liczbie oktanowej(98) jest bardziej odporne na samozapłon czyli można podnieść stopień sprężania silnika.

2. Podniesienie stopnia sprężania zwiększa efektywność silnika spalinowego, energia całkowita wytworzona z paliwa nie zmienia się ale szala zysków do strat przesuwa się w kierunku zysków.

3. Ciekawostką jest fakt ze paliwo o mniejszej wartości oktanowej ma większa wartość opalowa czyli z litra paliwa można uzyskać więcej energii. Zyski z punku 2 przewyższają fakt ze paliwo o wyższej (98) wartości oktanowej ma mniejszą wartość opalowa, jednak tylko wtedy kiedy silnik pracuje na maksymalnym możliwym stopniu sprężania przed wystąpieniem spalania stukowego.

Resumując 98 jest sens lać tylko kiedy się z tego korzysta, fakt ze producenci dolewają dodatku uszlachetniające do 98 jako paliw Premium których się nie znajdzie w 95 jest kolejnym punktem za używaniem 98.

 

Ja u siebie leje paliwo 98 ,ale latam na programach na mapach na 95. Korekcje spalania stukowego wychodzą na 0 czyli takie jakie powinny być. Kiedy jeździłem na mapach 98 wychodziły one różnie

 

To co piszesz mniej więcej potwierdza to co ja napisałem. Nie masz korekcji spalania stukowego bo masz mapę 95 na paliwie 98 to znaczy ze ECU nie musi nic korygować bo spalanie stukowe nigdy nie wystąpi. Na 98 mapa była wysterowana na takie paliwo wiec ECU czasami musiało korygować parametry bo spalanie stukowe gdzieś się tam pojawiało. To mniej więcej znaczy ze wtedy był pełen użytek z 98.

Raczej chodziło mi o ostrożność ponieważ program S2+ zachacza już o bezpieczny limit fabrycznych turbosprężarek.

 

To co napisałeś tez jest mega ciekawe, zastanawia mnie skąd ludzie robiący softy maja te dane od turbosprężarek. Limit turbin to jedynie ich prędkość obrotowa, ciekawe czy są na to jakieś tabele. Na razie się wstrzymywałem z tym MHD ale chyba po wymianie pompy biorę się za mały tuning :D :cool2:

Opublikowano

Kolejny Twój post i piszesz znowu mega ciekawe rzeczy

Teraz to Ty sypnąłeś ciekawymi informacjami. Dziękuje

To co napisałeś tez jest mega ciekawe, zastanawia mnie skąd ludzie robiący softy maja te dane od turbosprężarek. Limit turbin to jedynie ich prędkość obrotowa, ciekawe czy są na to jakieś tabele.

To było moje własne widzimisię. N54 ma dwie ,ale dosyć małe turbiny.

Na razie się wstrzymywałem z tym MHD ale chyba po wymianie pompy biorę się za mały tuning

Właśnie ,polataj trochę na serii a gdy się przyzwyczaisz to można coś dłubnąć.

U mnie też miał być "mały tuning" :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.