Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Wczoraj podczas jazdy w jednej chwili na żółto zapaliła się kontrolki od ręcznego, ABS, 4 x4 i awaria systemu hamulcowego. Do tego prestauracja działać predkosciomierz i obrotomierz. Wszystko wydarzyło się w jednym momencie. Próbując dojechać na parking przy każdym mocniejszym skręcaniu kół z tylu samochodu dochodził odgłos jakby auto miało się rozpasc. Można nazwać to stukaniem tylko tak silnym ze strach przy skreconych oponach było ruszyć do przodu bądź tylu. Wszystko ciągle się pali a próbując ruszyć auto skracając cały tył wali jakby miało coś odpaść . Pomysły? Bo wygląda to tak ze strachu pomyśleć o kosztach. .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurczę, właśnie dopadło mnie coś podobnego, tyle że, działa prędkościomierz i obrotomierz, nie ma żadnych stuków itp. Wszystko działa normalnie, jeździ normalnie. Kontrolki zapalają się po przejechaniu kilkuset metrów, coś takiego jak poniżej. Ktoś ma pomysły i pomoże mi i koledze?

b3aa8ff5e4919241med.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Odepnij wtyczkę od skrzyni rozdzielczej to przestanie stukać, a jeżdżąc tak możesz ją uszkodzić. Miałem to samo - kontrolki i szarpanie podczas skręcania. Przyczyną był uszkodzony czujnik prędkości z tyłu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Gdy przestaje działać licznik to może przewód plus pod maską z przodu silnika jest luźny.

Prędkość jest brana z lewego koła tylnego

Opublikowano
Cztery kontrolki - jak na fotce powyżej - to na bank uszkodzony jeden z czujników ABS. Jeżeli do tego dojdzie brak prędkościomierza to lewy tył. Blokowanie napędu przy skręcie to efekt uszkodzenia czujnika ABS, system nie widzi obrotów jednego koła, do czasu wymiany czujnika wystarczy wyjąć bezpiecznik nr 26 i nie ma wtedy ryzyka uszkodzenia napędu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Najczęściej przegób rdzewieje i koronka puchnie i zaczyna dotykać czujnika. Można założyć nową koronkę, ale że jestem zbyt leniwy i po prostu wyjmuję czujnik i wkładam podkładkę między czujnik, a piastę i o ten jeden milimetr unoszę czujnik.

Zrobiłem tak na lewym tyle kilka lat temu i wczoraj na prawym tyle. W obu przypadkach kontrolki pojawiały się przy skręcie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja zrobiłem podobny zabieg z podkładkami bo średnio raz w tygodniu wywalało mi błąd abs i przebitej opony, wymontowałem czujniki i każdy był przytarty, pomyślałem że podkładki uratują sprawę ale teraz padło wszystko razem z prędkościomierzem.... czyli bez wymiany kontrolek się nie obejdzie.... pytanie czy czujniki mogą zostać?
Opublikowano

Założenie podkładek to dobry kierunek, ale:

1. jeżeli już wyskakują błędy to podkładka jeszcze pogorszy działanie czujnika bo on już gubi impulsy. Podkładki działają jeżeli nie ma błędów a słychać że czujniki ocierają o koronki.

2. podkładki muszą być cieniutkie, żeby szczelina powietrzna buła jak najmniejsza. Trzeba dobierać co około 0,3-0,5mm aż czujnik przestanie ocierać.

3. podkładki działają tylko z oryginalnymi czujnikami - podróbki po odsunięciu gubią impulsy

To że czujniki mają otarcia wcale nie znaczy że ocierają o koronki, piasek i błoto może się tam dostać przytrzeć. Trzeba po wykręceniu czujnika obejrzeć stan koronki (przez otwór czujnika) i ocenić czy jest przytarta - widać to bardzo wyraźnie.


Teraz powinieneś:

- zdjąć podkładki,

- sprawdzić błędy i ustalić który czujnik gubi impulsy,

- wymienić go na oryginalny (nawet używany) ale z dobrze dobraną podkładką.

i będziesz Pan zadowolony.

Opublikowano

No dzięki za dodatkowe informacje... kontrolki kupiłem nowe (tak na wszelki wypadek cena śmieszna) jutro będę wszystko rozbierał i oceniał.


U mnie prawy czujnik ma przytarcie może 1mm, ale lewy wydaje się być znacznie krótszy... podkładki dałem takie standardowe :mad2: więc teraz mam choinkę jak na Boże Narodzenie.

Opublikowano

Duża to nasadka 12-kątna rozmiar 36 ... Nakrętki kup nowe ( około 20 zł sztuka ) .. najgorsza zabawa to wybicie półosi .. Pisałem w poście o tym niedawno ..

Do mostu szły dwa rodzaje śrub ... większe >> nasadka torx 14 mniejsze 12 ... albo 12 i 10 .. nie patrzyłem, przymierzyłem, pasowała to przedłużka + pneumat i jazda ..

Trudność sprawia też mocowanie gum drążka stabilizującego >> mocno skorodowane śruby urywają się ... trzeba odkręcić wydech i zdjąć z gum + odłączyć czujnik koło mocowania wydechu na dwie nakrętki 13 mm po środku auta ...

Odbijanie koronek ( starych ) to też zabawa z rozwagą, bo jeśli przegub mocno skorodowany to odpadnie go tyle że nowej koronki nie nabijesz >> za duża średnica będzie i koronka spadnie .. Wtedy nowy przegub albo cała półoś ew. półoś używana ale w dobrym stanie ( cud ) .. a do tego są różne rodzaje tych półosi, różne średnice, mocowania przegubów a nawet wieloklin na przegubach ..

Opublikowano

Robota zrobiona, na moście rzeczywiście nasadka E12, piasta nasadka chyba 30 i nie wiem ile ale dużo kątna.


Półośki dałem rade wyjąć bez wyjmowania tłumika choć przy lewej musiałem go trochę odciągnąć, ale wystarczyło tyle co gumy podają.


Dalej poszło gładko...


W pierwszym momencie myślałem ze mi sprzedali złe kontroli bo po takiej wstępnej przymiarce to stare były o całą swoją grubość większe w średnicy.. ale po oczyszczeniu wszystkiego nowe weszły ładnie...


Wszystkie błędy ustąpiły i mam nadzieję, że tak zostanie...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie pojawiła się identyczna awaria. Do wymiany poleciał lewy tylny czujnik bo zanikła prędkość. Stary czujnik ewidentnie podtarty przez koronkę, Ale ta wydaje się w naprawdę dobrym stanie. Profilaktycznie wleciała podkładka 0.5 mm. Czujnik Bosch. Wszystko teraz hula jak trzeba.
Opublikowano
U mnie też wydawało się że koronki są ok, ale po wyciągnięciu wszystkiego na stół, okazało się że tak nie jest... ale jak podkładka działa to trzeba jeździć ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.