Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW Synthetik OSP / olej różnicowy tylnej osi .......

SAF-XO ......... 83 22 2 365 987 ..... 1000ml


Przekładnia.....

- 205AL ........ 0,8L

- 225AL ........ 0,9L



W pojazdach silnikowych od daty produkcji 07/2011 olej do przekładni głównej SAF-XO jest zastępowany olejem do przekładni głównej Hypoid Axle Oil G1 (BOT448).

Olej do osi hipoidalnej

G1 (BOT448) .......... 83 22 2 295 532 ............ 3 x 500 ml

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

SAF-XO ......... 83 22 2 365 987 - 75W90

W katalogu części , w/w numer jest podany dla mojego vinu auta.



G1 (BOT448) .......... 83 22 2 295 532 - 75W85

Informację o zmianie oleju przekładniowego zaczerpnąłem z NewTis. Ta informacja jest dla aut produkowanych od 07/2011 roku a moje BMW jest z 2014 .

Czemu w katalogu części nie jest wymieniony olej G1 ( BOT448 ) nie mam zielonego pojęcia...?

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, całą przy przebiegu ok. 190kkm.

Mechanik wlał na początek płukankę Liqui Moly a następnie wymienił olej. Mówił, że do tego procesu potrzebował 11L oliwy.

Miska miała datę z początku produkcji auta. Opiłków zero, tylko był taki metaliczny szlam na magnesach. Był on koloru ciemnego.

Na samym dnie miski by również szlam tylko że był kolory szarego. Nie pamiętam od czego. Ogólnie mówiąc, mechanik stwierdził, że jest wszytko ok.

Jeżdżę tak już ok. 35kkm. Odnoszę wrażenie, że ASB pracuje podobnie jak w momencie kupna auta.

Następną wymianę ( tylko, że statyczną) planuję przy przebiegu 260kkm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Olej ZF do skrzyń 8HP

Adaptacji nie robiłem.


Jak będziesz widział miskę ASB , to zwróć uwagę na cześć ( walec - kołnierz , na prawo od litery C ) , w który wchodzą przewody elektryczne. On posiada dwa oringi , które z czasem puszczają. U mnie było sucho...

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F11N/Europe/520d-N47N/L-N/oct2013/browse/automatic_transmission/ga8hp45z_mechatronic/

Tu masz przykładowe zdjęcie...

https://www.autoczescionline24.pl/meyle-16434895.html


Sprawdź jeszcze jedno miejsce. W pobliżu miski ASB jest sonda . Do tego czujnika dochodzą przewody , które wpinane są w metalowy uchwyt. U mnie ten uchwyt naciął przewody elektryczne . Wyjąłem przewody z uchwytu , zaizolowalem je taśmą następnie nałożyłem w tym miejscu rozcięty przewód paliwowy na przewód elektryczny o długości 3cm , aby wzmocnić to miejsce i zabezpieczyć przed przetarciem . Po wszystkim wcisnąłem przewody na swoje miejsce.

Edytowane przez Burza1234

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.