Skocz do zawartości

Sondy lambda 330ci


Osshe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem wygląda następująco: obie lambdy nowe, działały poprawnie, po montażu nowego wydechu pierwsze sondy za katami przeszły trochę dalej, więc normalnie je tam dałem a sondy za katami niestety wywaliłem bo nie sięgały do nowych miejsc za katami (wydech shimedmanna ma katy w połowie auta) i co dziwne 1 sonda za katami nie działa na postoju, tzn sonda 2 ma np skoki z 0.04 na chwile na 0.80 i spada więc widać że reaguje a sonda 1 stoi tak w np 0.09 i cisza ale jak dodam gazu to normalnie wstaje i reaguje, zostanie na wolnych i znowu zwiecha. tak samo w zakładce (w inpie) gdzie są korekty sonda nr 2 ma wypisane a sonda 1 nic nie czyta. Czy da się sprawdzić czy to wina sondy czy może kabla? z góry dzięki za pomoc


m54b30 2001/09



dodam że przed tym wszystkie 4 chodziły dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zamiast to opisywać, co nie jest czytelne, nagraj to (programem), wrzuć na youtube i wklej tu link.

sondy za katami niestety wywaliłem
co dziwne 1 sonda za katami nie działa na postoju, tzn sonda 2 ma np skoki z 0.04 na chwile na 0.80 i spada więc widać że reaguje a sonda 1 stoi tak w np 0.09 i cisza ale jak dodam gazu to normalnie wstaje i reaguje

:roll: faktycznie dziwne jak z dwóch sond których nie ma jedna nie działa na postoju a druga ma skoki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

https://www.youtube.com/watch?v=imza4RxmRX0&ab_channel=Kubasiemako

Sorki że tyle czasu ale komplikacje z programem były. Jak widać sonda 1 się jjakby przywiesza, wcześniej chodziła dobrze. Planuje niedługo ją podmienić z 2 sprawdzić czy wtędy też tak będzie. Ale może ktoś tutaj ma pomysł co jeszcze moge sprawdzić lub jakieś pomysły. Dodam że adaptacje sond robiłem, jeżdziłem na samej benzynie itp ale nic nie zmieniało

Pytanie czy sonda 1 odpowiada za cylinder 1,2 i 3? ponieważ czasem na postoju (2 razy się tak stało) auto zaczeło zle pracować i jak wyszło wyskakiwał bład w 1,2 i 3 cylindrze. Sama jazda, ruszanie itp jest bezproblemowe, nie ma żadnych oznak ale o dziwo w korektach długo czy krótkoterminowych 1 ma 0.00 wszędzie i jakby nie działa a 2 normalnie od -3 do -4.9 skacze ale to chyba nic złego

z góry dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Film jest prywatny. Z opisu nie ma wątpliwości, że sonda nie działa. Tak 1 bank to cylindry 1-3. Nie jest to nic dobre, nie może to działać poprawnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam mój błąd, film już poprawiony

Auto podczas ruchu i jak sie rozgrzeje chodzi idealnie. Tylko postoj na zimnym kiedy vzekam aż ssanie zejdzie bądź światła to czuć ze chodzi gorzej niż by mógł. Tyle ze wcześniej działało wszystko poprawnie a sondy nowy. Pzt dziwne ze na postoju sie zawiesza a podczas dodania gazu reaguje normalnie. Film poprawiony czekam na jakies rady co najlepiej zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sonda przed katalizatorem na banku 1 nie działa tak jak powinna.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, to wiem pytanie tylko czym to moze być spowodowane, dlaczego jak gazuje to działa normalnie a postoj jak sie zawieszała. Nie spotkałem się z czymś takim jeszcze i pytam gdzie mozna szukać błędów. Najlepsze ze zrobiłem adaptację sond lambda(wsm wszystkiego zrobilem adaptację) i na czystej benzynie auto chodzi jak nowe, na postoju zero drgań do tego stopnia ze myślałem ze zgasło . Oprócz podmiamy sond nie mam pomysłu co tam mozna zrobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakiej firmy masz tę sondę? Na benzynie nie ma tego objawu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ona niby działa, może na cylindrach od 1 do 3 jest gdzieś lewe powietrze, może któraś świeca, cewka słabsza albo wtryskiwacz. Zamień te sondy miejscami i przynajmniej jedno będzie wiadomo czy sonda na 100% sprawna.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czekam na miejsce i to zrobie bo nie chce oddawac mechanikowi bo sie okaze ze podmiana rozwiązała problemy a mnie skasuje za nowa sonde. No ale dziwne to by było ze lewe powietrze akurat do tych 3, juz prędzej np jest źle przykręcona ale nie wiem czy to wchodzi w grę.

No i mam pytanie która sonda to która ? Pierwsze 3 cylindry od przodu auta to 1 czy od tyłu? Zebym wiedział która to niby działająca a która nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sondy są liczone od rozrządu. Jedna sonda na 3 cylindry, więc jeśli masz nieszczelność powiedzmy na oringu drugiego wtryskiwacza albo nieszczelność na uszczelce kolektora ssącego powiedzmy pierwszego cylindra, to otrzymasz błąd sondy dla pierwszych trzech cylindrów. Spójrz jeszcze w zakładkę gdzie pokazana jest korekta cylindrów, może któryś cylinder odstaje.

Może kolektor wydechowy nieszczelny lub pęknięty, zawór pompy wtórnego powietrza też do sprawdzenia bo może być nieszczelny a jest najbliżej tych właśnie cylindrów.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie mam pompy powietrza wtórnego (nie wiem dlaczego, to auto z rynku Szwajcarskiego)ale fakt dzieki sprawdzę korekty na cylinder i sie odezwę. Najdziwniejsze ze czasem sie tak dzieje a czasem nie, najczęściej jak odpale auto ponownie jak już jest rozgrzane to takie sprawy ustają tak jakby trzymał ten błąd od zimnego a na ciepłym już nie miał go. Z kolejnych rzeczy po adaptacji sond lambda auto teraz odpala i na ssaniu nie występuje takie coś, dopiero jak stoje dłużej i już jest na wolnych zaczynają sie zdarzać dziwne trzęsienia budą, raczej na ssaniu tez powinien być ten błąd jeśli byloby to lewe powietrze? Tak samo podczas jazdy, poki jest w ruchu nie ma najmniejszego oroblemu, zero szarpań itp. Dlatego uważam ze to tylko i wyłącznie wina nieszczęsnej sondy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zostały mi sondy zza katów i pytanie czy moge użyć tylniej do podmiany na przednią czy one są jakoś innaczej czułe lub czymś sie różnią? Po wymianie wydechu dostalem obie sondy tylnie ale nie pasuje mi bo jedna jest biała a wydaje mi się że chyba takie objawy są przy gazie ale na sondach przy kacie a nie za i możliwe ze mechanik źle podmienił?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Ponawiam pytanie, prośba o pomoc przy sondach. Po różnych wymianach, założeniu sond na tył ciagle jest błąd. Założyłem nawet ori sondy i nic. Dodatkowo mechanik przy wymianie sond Założył tez nowy filtr paliwa i o dziwo wyświetlił się błąd przeplywki ktorego nigdy nie miałem( 1 błąd luftmassenmesser errorcode 08 72 01 28 2a 1b 9b 04 d6 0b, 2 lambdasondenspannung vor kat sonde 96 b4 01 28 17 19 ff 59 d6 0b. kody błedu pochodzą z inpy). Macie pomysł co zrobić pierw? Adaptacje sond robilem, adaptacje na nowo przeplywki robiłem, starczy ze odpale auto i pochodzi chwilę na jalowym i wywala te błędy. Auto na ten moment pracuje dobrze, na jalowym bardzo delikatnie czuć jakby trzęsło coś ala za niskie obroty ale widzę trzyma go na około 650-700 wiec chyba okej. Wiec objawów narazie brak tylko te błędy. Czy blad przeplywki może powodować te błędy z sond? I odrazu rozumiem jak nowa to tylko ori siemens?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.