Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie pacjent x5 f15 x drive przebieg 40 tkm od nowości u mnie od pewnego czasu czuję przy ruszaniu i po puszczeniu nogi z gazu jak zapina i spina bieg sprzęgło szarpnięcie nie ma płynnego spinania rozpinania napędu i ktoś coś takiego miał przy tak małym przebiegu ? i co obstawiacie ? jak ruszy to zapina ładnie biegi bez uślizgu itp.


Dzięki

Opublikowano

Dziś zauważyłem jak jade na 1 biegu i delikatnie musnę hamulec to zaraz rozpina i wtedy szarpnięcie ? Nikt tak nie ma ?

Skrzynka rozdzielcza raczej nie bo miałem już tak w zwykłej 5 tce i wtedy przy przyśpieszaniu uślizg był a nie podczas ruszania?

I chyba przy delikatnym ruszaniu i tak idzie tylko tył? A nie 4x4

Opublikowano

A sprawdzales stan oleju w skrzyni. Zdarzały się przypadki że fabrycznie skrzynia zalana była zbyt mała ilością oleju.

Nawet na forum był taki przypadek że skrzynia się rozpadła przez brak oleju ( samochód był od nowości u jednego właściciela, więc sprawa oczywista, że to fabryka zawiodła)

Opublikowano

Hm nie sprawdzałem jak jest w x5 ? śruba przelewowa czy bagnet?


Za to sprawdziłem wyskosc opon i mam różnice 1.5 cm nyt wyższy od nowości łaczki z 2016 te 1,5 może powodować cyrki w x drive?

Opublikowano
1,5cm różnicy w średnicy to jest bardzo dużo. To tak jakbyś miał nowe opony na jednej osi, podczas gdy na drugiej osi kompletnie "łyse". Jakie masz te opony (rozmiar) i jakie ich zużycie?
Opublikowano

Oryginalne na 20 calowych z bmw ciekawe czy są równe jak są nówki wątpie ?

275/40/20 i tył 315/35/20 continental runflat

Zużycie obie tyle samo mają do ogranicznika

Opublikowano (edytowane)

Wiec kolejny raz potwierdza się ta bujda na resorach, jakoby tzw "homologacja" opon pod producenta, miała jakiekolwiek znaczenie :mrgreen:, skoro masz opony z homologacja, równomiernie starte, i jest 1,5cm różnicy w średnicy miedzy osiami :roll: (zakładam że dobrze to pomierzyłeś)

Ten zestaw opon, co masz, nie powinien mieć większej różnicy w średnicy aniżeli 5mm.

Jeżeli masz faktycznie 15mm różnicy, to oponki trzeba jak najszybciej zmienić

Edytowane przez robert0707
Opublikowano

Z tym ciężkim tematem to trochę pojechałeś :mrgreen:

Podnieś koło i zmierz obwód miara krawiecka albo inna taśma mierniczą.

Podziel przez pi i masz średnicę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A może lepiej sprawdzić obwód? Malujesz kreskę na oponie, na ziemi , przetaczasz jeden obrót i wiesz wszystko.

Z oponami które mają ileś lat i ileś przebiegu, nie koniecznie jeżdżone na dobrym ciśnieniu, może być różnica w obwodzie. Do tego źle ustawiona geometria i w ogóle na jednej osi opony mogą znikać a na innej być ok, zwłaszcza w BMW które ma skomplikowane zawieszenie tylne

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Dziś zauważyłem ale lipa po 4 latach żeby na felgach za prawie 20 koła już takie wykwity ? pod deklami bmw :( a na tej z fotki już poza wyszło tak szybko się utlenia ?

Co z tym teraz zrobić lipa ani spolerować bo przód półmat i lakier na tym .

Wyglada na to że tam gdzie dekielek ma trzymanie tam się zaczęło


https://zapodaj.net/6c9645bf34f3b.jpg.html

Opublikowano

Regularnie myte raz w zimę jezdzone bo nie było śniegu a tak tylko w lato :( masakra

Macie jakieś pomysły jak to uratować ? i żeby wyglądało ? bez malowania całej ?

Opublikowano

U mnie tez na 4 letnich felgach takie kwiatki. Podpowiedzcie przy okazji - nie ma problemu z pomalowaniem ori chromowanej felgi na czarny kolorek np proszkowo?

Ostatnio parkowałem koło F15 takiej jak moja i miała czarne matowe felgi takie jak moje ori chromowane. Domyslam się, że oddane do renowacji i pomalowane proszkowo?

Opublikowano
Co to za tandeta masakra jakaś pokaż fotkę pewnie gdyby nie były polerowane przody a pomalowane nie było by widać a tak od razu wychodzi pod klarem
Opublikowano
Nie mam jak wrzucić foty bo tu trzeba mieć zewn. hosting jakiś. Natomiast latałem na tych felgach całą zimę. Wżery są przy otworach na śruby.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyszlifuj to utlenienie aluminium bardzo delikatnie drobniutkim papierkiem ściernym i podmaluj bezbarwnym lakierem.

Nie zamaskujesz dokładnie, ale zawsze poprawi to wygląd i zabezpieczy felgę.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Nic nie da takie "babranie" papierkiem. Jeśli to ma wyglądać to tylko paskowanie felg i malowanie piecowe. Jeśli nie rzuca się w oczy jakoś szczególnie, to można poczekac z operacją, aż się jeszcze bardziej utleni( a utleni się na pewno)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Wiadomo że najlepiej całość ale tez nie ma pewności czy znów nie wyjdzie ale pewnie bmw celowo tak robi :( że takie słabe wchodzi delikatnie na rant ale jak to zatrzymać mam kwas do ale baków ciężarowych itp może tym wytrawić i potem lak na to ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie da takie "babranie" papierkiem. Jeśli to ma wyglądać to tylko paskowanie felg i malowanie piecowe. Jeśli nie rzuca się w oczy jakoś szczególnie, to można poczekac z operacją, aż się jeszcze bardziej utleni( a utleni się na pewno)

Ameryki nie odkryłeś tym stwierdzeniem, że dla idealnego wyglądu tylko profesjonalna regeneracja felg...

Przy takim małym utlenieniu jak piszesz, jednak to "babranie" ma sens, aby jeszcze mniej rzucało się to w oczy...


Z tym kwasem byłbym ostrożny i najpier próbował na niewidocznej stronie felgi w trosce o lakier i ewentualną reakcje z aluminium felgi.

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.