Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień Dobry Wszystkim,


BMW E91LCI,316d, 2.0L, 2011r, w Niemcach miał robioną mapę, moc ma zwiększoną.

Pytanko jak często powinien sam wypalać DPF? Załączam 2 pliki txt z Live Data podczas jazdy.

txt1, txt2.


Ogólnie sprawa zaczęła się od wyjazdu na Urlop, samochód załadowany bagażem + bagażnik na dachu, ja,żonka i dójka dzieci w takiej konfiguracji (było parę kilogramów).

Autko odpala bez problemów, przyspieszenie również ma dobre, ale przy stałem prędkości, przy poborze ropy około 10L pojawia się na moment spadek mocy.

Czy to na tempomacie i bez, na chwilę spada moc ("szarpnięcia") i po chwili znowu powraca do ustalonej prędkości, albo bez Tempomatu musiałem dodawać "gazu"


Autko mam od Sierpnia 2019 ,230tys km. Rozrząd był wymieniany w Grudniu 2020, IWIS. Olej wymieniam co 10-12tys, Filtr Paliwa wymieniony.

Teraz ma 270tys, km. Z tego co sobie przypominam to od początku na małych trasach też lekko szarpał. Przeczyściłem dźwigienkę EGR, ale z tego co widzę to działa prawidłowo.


Inna sprawa że zalewałem Vervę i ktoś mi mówił żeby lać ropę tam gdzie jest duża rotacja paliwa na Stacji, bo te droższe paliwa mogą stać nie ruszane i woda będzie się kondensować w zbiorniku.


=========

Dodaj jeszcze iż po powrocie z urlopu, miesiąc temu miałem takie błędy:


- 4D03 - Exhaust Backpressure Sesnsor

- 40D4 - Exhaust Gas Recirculation Actuator,Position Control

- 480A - Particulate-Filter System

- 4C9E - Exhaust-Gas Recirculation Valve,Plausibility


Kilka dni temu po czyszczeniu błędów było czysto, a dzisiaj wyskoczył ponownie:

- 4D03 - Exhaust Backpressure Sesnsor

===========

Sugestie mile widziane ?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4D03

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Usterka jest wykrywana, gdy różnica między ciśnieniem spalin przed filtrem cząstek stałych a ciśnieniem otoczenia jest większa niż wartość graniczna.

Wartość graniczna: 60 mbar

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Gdy silnik jest zatrzymany, monitorowanie odbywa się przez pewien okres testowy podczas pracy jednostki sterującej i po upływie okresu oczekiwania.

Czas oczekiwania: 4,7 s Czas

testu: 2 s

Stan terminala Status PWF: Jazda


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż przez okres: 50 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczki

2. Sprawdź przewody wężowe czujnika pod kątem uszkodzeń i prawidłowego ułożenia.

Jeśli poprzednie kontrole wypadły

pomyślnie : Wymień czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych.

Wpływ błędu

Brak

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2021 - BMWFaultCodes



4C9E

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Zawór EGR jest wykrywany jako zablokowany w pozycji zamkniętej, jeśli w układzie sterowania EGR występuje odchyłka sterowania dodatniego lub ujemnego przez okres 2 s i nie można go naprawić pomimo próby oderwania siłownika EGR.

W tym celu rzeczywista wartość cyklu pracy regulatora EGR musi być mniejsza niż 20% lub wartość zadana cyklu pracy regulatora EGR musi być większa niż wartość graniczna.

W tym przypadku licznik jest zwiększany. Powoduje to wyłączenie monitorowania przy pozostałym odchyleniu regulacji.

Kod błędu jest ustawiany, gdy licznik osiągnie wartość graniczną 3.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie jest aktywne tylko wtedy, gdy monitorowanie stałego odchylenia sterowania recyrkulacją spalin jest również aktywne i wykryto już trwałe odchylenie sterowania.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

- (DDRC_DurDeb.EGRVlvJamVlvClsdDebDef_C)

Plan serwisowy

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

Wymień zawór EGR.

W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ podciśnienia między następującymi elementami iw razie potrzeby napraw:

- Zbiornik podciśnienia.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Konwerter ciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR.

- Zespół podciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR (może być rozerwana membrana).

- Konwerter ciśnienia do zaworu EGR.

- Zespół podciśnienia zaworu EGR (może być rozerwana membrana).

Uważaj na porowate/pęknięte węże!

Jeśli system próżniowy jest w porządku:

Wymień zawór EGR.

Wpływ błędu

Odwiedź najbliższe Centrum Serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2021 - BMWFaultCodes

Opublikowano

OK , odnośnie 4D03 byłem sprawdzić przed chwilą i na wyłączonym silniku mam takie odczyty:


- Corrected absolute back pressure of the particulate filter = 1006,00hPa

- Exhaust back pressure before particulate filter-corrected = 1013,00hPa

- Exhaust gas pressure before Turbine = 1011,00hPa

- Absolute pressure before particulate filter = 1007,00hPa

- Corrected differential presure - = 21,97hPa

- Differential presure on the particulate - = -0,00hPa

- Differential presure measured by the particulate filter = 500,00hPa

- Coolant temp. = 21,45 Degree C


Pytanie który parametr mam monitorować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciśnienie różnicowe mierzone przez filtr cząstek stałych = 500,00hPa


Na biegu jałowym ciśnienie wsteczne powinno wynosić Max 35hPa.....


Jakie masz ciśnienie wsteczne na włączonym zapłonie?

Opublikowano

OK, zrobiłem małą rundkę, to ciśnienie - Differential presure measured by the particulate filter = 500,00hPa

jest stałe brak zmian czy to na wyłączonym silniku, biegu jałowym, czy podczas jazdy pokazuje ciągle 500,00hPa.

Opublikowano

Ok, to chyba będzie ten czujnik - 7805152-01 abgasdrucksensor.

=====================

Tylko że jak odpiłem wtyczkę od tego czujnika i odpaliłem auto to zaraz wyskoczyło mi info o problemie z DPF.

Martwi mnie parametr:

- Differential pressuere on the Particulate = -0,00hPa chyba tak nie powinno być, w ogóle się nie zmienia ta wartość.


Parametry które się zmnieniają to:

- Filtered differential pressuure on the PF = 32,96hPa ja jałowym biegu

- Exhaust back pressure before PF corrected = 1098,00hPa

- Corrected differential pressure = 32,96hPa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.