Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zakupiłam przedwczoraj BMW e87 rok 2005, silnik n45b16 + gaz. Autko sprawnie wróciło 150 km z kilkoma przystankami bez problemu z odpaleniem. Postała przez noc na parkingu pod domem, nie wiem czy to istotne ale popadał deszcz. Aktualnie nie chce odpalić. Kluczyk łapie, zegary się zapalają ale przy wciskaniu "start" prócz kilku cichych cyknięć nic się nie dzieje.


Dodam, że przy kupnie samochodu był podłączany pod komputer i nie miał błędów. Po przyjeździe jeszcze nie podłączaliśmy.


Zastanawiam się gdzie szukać usterki, wyczytałam już że może to być rozrusznik, przewód alternator-rozrusznik, kabel masowy łączący blok silnika z karoserią.


Wyczytałam też na forum, że powodem nieodpalania jest często rozrząd, ale czy przy przestawionym rozrządzie auto tak po prostu bez wcześniejszych sygnałów mogłoby przestać odpalać?


Dziś idę zapisać termin u mechanika, ale może w międzyczasie udałoby się wykluczyć te mniejsze usterki.


Dodam, że świeci się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Jeszcze nie szukałam przepalonej żarówki, ale może jest jakieś zwarcie na lampie?

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czy było garażowane przez poprzednich właścicieli tego nie wiem, jak przyjechaliśmy oglądać stało na dworze. Sprzedający mówił coś, że trzeba wymienić przewód między alternatorem a rozrusznikiem bo czasem nie łapie ale przewód jest bardzo głęboko i zastanawiam się czy może być on przyczyną problemów z odpaleniem - to już musi ocenić mechanik bo trzeba troche porozkręcać, żeby się tam dostać. Zalanie - raczej nie, bo po maskę w wodzie nie stało ani nie jeździło podczas deszczu, raczej wilgoć mogła parując dostać się do elektroniki. Tylko dziś świeci słońce, powinno już chyba wyschnąć...?


Czy jakieś usterki jestem w stanie sama wykluczyć?

Poproszę kolegę o podłączenie pod komputer, sprawdzimy ją jeszcze raz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być uszkodzone połączenie plusa przy wannie akumulatora . Od spodu pod autem będzie widać gruby czerwony przewód przykręcony śrubą . Opcja B uszkodzone faktycznie połączenie przy rozruszniku plusowe . Opcja C urwała się masa między karoserią a silnikiem .To musi mechanik albo elektryk samochodowy sprawdzić .
Opublikowano
Właśnie udało nam się odpalić na pych i zawieźć pod warsztat. W przyszłym tygodniu będą robić. Zaczynamy obstawiać czujnik temperatury bo na ciepłym silniku odpala. Po odpaleniu na pych nie działał abs i kontrola trakcji, zupełnie nie wiem o co chodzi.. :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ABS to wiadomo w sumie co ... zresztą temat na później . Pomiar opornicą akumulatora nie zaszkodzi . Samo napięcie to nie wszystko . No i nie czujnik temperatury . Trzeba zrobić sobie pomiar napięcia na grubym plusie na rozruszniku . Można żarówką . Jeśli przy naciśnięciu START przygaśnie albo zgaśnie to jest przyczyna .


Sprzęgło naciśnięte jest przy rozruchu ?

Opublikowano
Sprzęgło naciśnięte, też zastanawiałam się czy może jest tam jakiś czujnik wciśnięcia sprzęgła i może on nawalił..? Dziś już auto odstawione do mechanika. Dam znać co wyszło. Jak sobie nie będą mogli poradzić to im podpowiem z tą żarówką :) Dzięki
Opublikowano
Dzwonił mechanik, zmieniają przewód masy bo był "poklejony" nie wiem czym przez poprzednich Januszy :) Mam nadzieję, że to już załatwi sprawę. Powiedział mi też, że jest wyciek z przekładni kierowniczej. Regeneracja i robota koło 1300 - 1500 zł. Zastanawiam się, czy rzeczywiście mają rację z tą regeneracją czy może nie wystarczy wymienić samych uszczelek? Auto prowadzi się rewelacyjnie, nie ma żadnych luzów na kierownicy... Na tą chwilę chyba to zostawię, zaczekam i zobaczę co jeszcze wynajdą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Regeneracja to wlasnie wymiana uszczelek ale to nie takie proste i musi kosztowac.
Opublikowano
Dzięki za pomoc :) przed nami jeszcze kilka napraw ale chyba zmienię mechanika. Auto już 2 dzień odpala więc chyba usterka usunięta, mam nadzieję że nie zrobi znów niespodzianki jak popada deszcz :D do usłyszenia!
Opublikowano
Dziś w nocy popadało i znów nie odpaliła z kluczyka, na pych poszło. Ewidentnie problem z wilgocią, szukamy przyczyny dalej :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz może czujniki cofania, bo wtedy warto zajrzeć w bagażniku za boczek pasażera. Moze modul pływa w wodzie, chociaz on nie powoduje braku odpalania. przynajmniej nie slyszalem o tym
Opublikowano
Czujniki cofania mam, ale wygląda wszystko ok. Chyba przy okazji uszczelniania skrzyni biegów oddam do mechanika i poproszę o sprawdzenie rozrusznika. Strasznie trudny dostęp jest do niego :(
Opublikowano

Poboczne pytanie jeszcze jedno ;)


Czy wiecie gdzie mogę zamówić podkładki do skrzyni biegów, te które uszczelniają różne otwory pod czujniki i korki?

Opublikowano
Dzięki, realoem.com super stronka ale czescidow.pl nie działa. W przyszłym tygodniu już się bierzemy za bmw, wymiana filtrów, świec, oleju, zdjęcie skrzyni żeby dostać się do rozrusznika i uszczelnienie skrzyni przy okazji, drążki, magiel itp itd... Mam nadzieję, że dojdziemy do tego dlaczego nie odpala kiedy jest wilgotno... Liczę, że jednak gdzieś ten kabel przy rozruszniku jest uszkodzony. Dam znać jak uda nam się ją lepiej zdiagnozować :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zdjęcie skrzyni żeby dostać się do rozrusznika

Rozrusznik wymienia sie z przodu, nalezy zdjac kolektor, nie skrzynie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.