Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam


Aby wyjąć półoś rozpiąłem amortyzator na dole. I teraz nie mogę tej śruby włożyć. Naciskam na tarczę hamulca ale dalej ten otwór z tulejką nie trafia w otwór. Co trzeba zrobić ,żeby ta śruba tam weszła ?

c558f08199e95981.jpg


PS. E39 535

Edytowane przez Jacky X
Od dawna planowałem zakup bmw...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co prawda kombi przy wymianie sprężyn, ale nie napisałeś o jakie auto chodzi.


IMG-20210720-131543.jpg

Opublikowano

Są opcje:

1. jak kolega wyżej napisał, odkręć łącznik stabilizatora wtedy piasta pójdzie bardziej w dół;

2. Zaprzyj czymś o amortyzator i probuj go ścisnąć aż tuleja sięgnie otworu.

3. Podnieś drugą stronę samochodu (efekt będzie podobny do odkręcenia łącznika).


PS. To nie jest McPherson.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To musisz mieć ścisk z pojedynczym zębem, bo sprężyny są małej średnicy. Wymieniałem parę miesięcy temu sprężyny z amortyzatorami tył w sedanie bez użycia łoma, ściskania sprężyn czy innych kombinacji alpejskich. Wystarczył lewarek oparty o wahacz łamany i po sprawie. Oczywiście ściągacza do sprężyn używałem do rozbrojenia kolumny.

 

PS. To nie jest McPherson.

Jak nie jak tak ?


Screenshot-2021-08-30-at-22-52-23-Cz-ci-do-samochod-w-Najlepsze-cz-ci-do-BMW-czescidobmw-pl.png

Opublikowano

Mam dwie możliwości albo próbować ścisnąć amortyzator albo obniżyć wahacz. (Ewentualna kombinacja jednej czynności i drugiej).

Koledzy sugerują , że można ten problem rozwiązać cisnąć na wahacz lewarkiem i ustawią się te otwory właściwie.Ewentualnie rozpiąć stabilizator żeby było łatwiej.

Od dawna planowałem zakup bmw...
Opublikowano
Masz odpowiedź wyżej... Podnosisz druga stronę auta (cały tył w górze) i powinno wejsc bez oporów, ewentualnie podlewarowac za wahacz od spodu
Opublikowano

Jak nie jak tak ?

 

Mnie uczyli dawnymi czasy, że kolumna MacPhearsona to rozwiązanie zawieszenia PRZEDNIEGO polegające na połączeniu amortyzatora, sprężyny które jednocześnie pełnią rolę osi obrotu zwrotnicy.

Widać, że wystarczy połączyć amortyzator ze sprężyną i już mamy kolumnę MacPhearsona... (bo raczej z tyłu to nie ma zwrotnicy ani osi obrotu... więc takiej funkcji to nie pełni). Czyli w komarku gdzie w sprężynie był amortyzator mieliśmy też do czynienia z kolumną MacPhearsona :-)


Oj, wynalazca się w grobie przewraca. No ale cóż - nazwa ładna :-)

Opublikowano

A teraz rozwiązanie zagadki.


Jak była rozpięta półoś to nie mieliśmy tyle siły w rękach aby złożyć amortyzator z piastą. Okazało się ,że kiedy półoś była skręcona z dyfrem wystarczy niewielka siła aby zapiąć amortyzator do piasty i to skręcić. :D

Nie widać było żadnych naprężeń a mimo to tak to zadziałało.

Od dawna planowałem zakup bmw...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.