Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W aucie żony F45 218d małymi krokami zbliża się czas wymiany oleju silnikowego...Chcę zrobić to sam. Pytanie może banalne, jednak obejrzałem z góry silnik i nie dostrzegłem filtra oleju..Może ktoś podpowie gdzie ten filtr się znajduje....dojście od góry czy od dołu auta...?? Dzięki za sugestie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Twój silnik to B47 ????


Pod spodem masz osłonę silnika . W tej osłonie masz dwa okienka rewizyjnej, umiejscowione względem siebie bardzo blisko.

Jedno okno odpowiada za korek do spuszczania oleju z miski olejowej , drugie za dojście do filtra oleju.

Wymiana oleju wraz z filtrem nie jest taka oczywista według instrukcji NewTis....


- odkręcić korek wlewu oleju

- odkręcić zabezpieczenia okienek rewizyjnych w dolnej osłonie silnika

- spuść olej silnikowy z miski olejowej

- pokrywa filtra oleju ma korek spustowy oleju , tak ma !!!!!!! , odkręć go i spuść olej ( klucz jest sześciokątny - nasadka sześciokątna )

- odkręć pokrywę filtra oleju

- jak wyjmiesz filtr to ukaże ci się gniazdo filtra oleju w bloku silnika , a w nim zawór zwrotny, naciśnij go palcem i zobacz czy swobodnie pracuje

- wyciągnij stary filtr oleju z pokrywy, następnie zamontuj nowy filtr - podczas wkładania nowego filtra musisz usłyszeć wyraźne kliknięcie

- wymień duży oring na obudowie filtra oleju , przed dokręceniem posmaruj go delikatnie świeżym olejem silnikowym.

- instrukcja zaleca wymianę na nową , śrubę spustową oleju pokrywy filtra oleju oraz jego oring . Przed skręceniem w/w śruby , oring należy posmarować świeżym olejem........

Gwint korka spustowego pokrywy filtra oleju należy przed montażem wyczyścić oryginalnym środkiem do czyszczenia hamulców BMW (nr części: 83 19 2 365 214)!

Gwint musi być całkowicie wolny od oleju silnikowego!


Uwaga!

Ryzyko uszkodzenia!


Elastomery (O-ringi) nie mogą mieć kontaktu ze środkiem czyszczącym do hamulców!


Odczekaj, aż środek do czyszczenia hamulców całkowicie wyschnie; osuszyć sprężonym powietrzem, jeśli dotyczy.


- przykręcić pokrywę filtra oleju.......

1. Początkowy moment dokręcania 25Nm

2. Poluzuj pokrywę filtra oleju o 180°

3. Ostateczny moment obrotowy 25Nm

- dokręcić korek spustowy oleju do pokrywy filtra oleju 5Nm

- wymień podkładkę śruby spustowej oleju silnikowego miski olejowej , dokręć z siłą 25Nm

- wlej świeży olej

- zakręć korek wlewu oleju

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Dziękuję Ci Burza1234 za wyczerpującą odpowiedź. Dowiedziałem się nawet więcej niż chciałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.