Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Można, tylko po co? BTW, amortyzatory wymienia się wszystkie cztery, bo zmienia się charakterystyka resorowania i może wyjść efekt „galopowania”.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak zdążyłem już się dowiedzieć, że można bez problemu i można nawet sam przód czy tył.


Ja miałem uszkodzony jeden przedni i myślałem zrobić już wszystkie 4.

To jest popularna konwersja poza PL.


A po to by obniżyć, zmienić ch-ke zawieszenia itp, sam wiesz po co się wymienia zawieszenie przecież.

Opublikowano
Wymieniałem amory i springi w kilku autach, ale zmiana regulowanego zawieszenia na obniżone to cofanie się. Z drugiej strony zależy jak kto użytkuje auto i jaki ma kręgosłup.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,


Jak w temacie robił ktoś?

Jest to wykonywalne?

 

Ja właśnie jestem po wymianie w mojej M235i. Stare już były do wymiany, słabo amortyzowały i hałasowały. Mam 155tys przebiegu.

Jak każdy kto ma takie zawieszenie wie, ceny nowych są odstraszające.

U mnie stanęło na Eibach B12 PRO KIT, czyli sprężyny Eibach oraz amorki Bilstein B8.

Po pierwsze, wymaga to fachowca od elektroniki i kodowania, żeby je wykodować.

Po drugie, niestety zwykłe amorki z przodu nie pasują plug&play. W EDC jest różny prawy i lewy (mają inne mocowania do łącznika stabilizatora). Dość prosta sprawa do przerobienia, ale wymaga ingerencji w amortyzator (wycięcie i ponowne przyspawanie mocowania).

Po wymianie, moja M235i nie jest niższa niż była, co trochę mnie zdziwiło bo podobno miała się obniżyć o 15mm przód i 10mm tył. Nie wiem, może stare zawieszenie już było mega zużyte.

Druga bardzo istotna dla mnie sprawa to prowadzenie i komfort. I tutaj w obydwu przypadkach jest o wiele wiele lepiej. Prowadzenie jest bardziej precyzyjne, dużo lepiej się czuje samochód i kierownicę. Komfort o dziwo jest ... chciałem napisać bardziej komfortowy ... jest sztywniej, ale zawieszenie o wiele lepiej amortyzuje i wybiera nierówności nawierzchni. Pewnie to znowu sprawa zużytego poprzedniego.

Reasumując bardzo polecam!

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano
Dzięki za info :cool2:


To samo u mnie było z amortyzatorami przednimi, jeden pasował drugi nie.

Nie umiałem namierzyć pasującego.


Miałeś zestaw dedykowany do M235i?

konkretnie do M235i i nie pasowały?

 

Tak zestaw był dobrany do M235i numer Eibach to E90-20-030-02-22.

Problem jest taki, że moja miała aktywne amorki, a ten zestaw jest dedykowany do samochód bez, czyli ma dwa takie same amorki na przód.

Sprawa jest prosta, jak masz normalne zawieszenie to amorki są identyczne, a jak masz aktywne to są dwa różne.

Pozdrawiam

Arljazz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.