Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kupiłem właśnie BMW F11. Niestety ku mojemu zaskoczeniu, nie ma wejścia USB w podłokietniku. Ma za to ekrany do DVD z tyłu foteli. Moja poprzednia E90 miała chociaż zmieniarkę CD, tu liczyłem na USB. Dziwne te konfiguracje w BMW były, myślałem, że USB to standard. Rok starsza fiesta usb ma.


Chciałbym doposażyć samochód w wejście USB w podłokietniku. Aktualnie jest tam tylko AUX. Auto ma bluetooth i zestaw głośnomówiący. Nawigacja CIC Business.


Co trzeba dokupić? Czy wystarczy samo gniazdo USB z AUX i przewody oraz kodowanie, czy trzeba jeszcze dokupić lub wymienić jakieś moduły?


Czy USB w podłokietniku to jest opcja 6FL?


Mój Vin:

WBAMX11040DU48202


Pozdrawiam

Opublikowano
Sprawdź, czy nie masz USB w schowku po lewej stronie. Jest dość głęboko na bocznej ściance
Opublikowano

Tak, w schowku na rękawiczki jest USB. Ale czytałem, że ono jest tylko do aktualizacji map nawigacji i nie sprawdzałem nawet tam USB z muzyką.


Przy wyborze multimediów nie ma USB, mam poniższe opcje:

1. CD/DVD

2. Bluetooth (ale auto nie widzi MP3 z telefonu)

3. AUX w podłokietniku

4. AUX lewy tył

5. AUX prawy tył

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz moduł mulf2 high lub combox,wystarczy kabel,gniazdo usb i kodowanie.Jak masz tcu lub mulf2 zwykły to trzeba wymienic na taki z gniazdem usb.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz moduł mulf2 high lub combox,wystarczy kabel,gniazdo usb i kodowanie.Jak masz tcu lub mulf2 zwykły to trzeba wymienic na taki z gniazdem usb.

A były zwykłe MULF w Fxx?

Kumpel też miał tylko bluetooth w f10(początek produkcji, biedna wersja). Miał Mulf 2 High, więc wystarczyło dołożenie gniazda usb z wiązką i kodowanie. Żeby sobie nie utrudniać życia to uznaliśmy, że usb może zostać w bagażniku

Opublikowano

Mój VIN poniżej:


1CA Selection Cop Relevant Vehicles

1CB Co2 Content

1CC Automatic Start/stop Function

1CD Brake Energy Regeneration

205 Automatic Transmission

230 Eu Specific Additional Equipment

258 Runflat Tyres

2K1 Alloy Wheels V-spoke 236

2PA Locking Wheel Bolts

302 Alarm System

386 Roof Rail

428 Warning Triangle

494 Seat Heating F Driver/front Passenger

4AT Int.tr.fini. Black High-gloss

4U2 Driving Experience Control Incl. Ec

502 Headlight Washer System

508 Park Distance Control (pdc)

522 Xenon Light

534 Automatic Air Conditioning

548 Speedometer With Kilometer Reading

606 Navigation System Business

644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. Handy

698 Area-code 2

6AA Bmw Teleservices

6AB Control Teleservices

6FG Rear-seat Entertainment

6S4 Language Version Swedish

6UH Traffic Information

6VC Control Combox

761 Individual Sun Protection Glazing

842 Cold Climate Version

850 Add Fuel Tank Filling For Export

877 Deletion Cross-over Operation

885 Swedish / On-board Documentation

8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months

8SC Country Spec. Release Of Teleservice

8SM Vin, Visible From Outside

8TF Active Protection For Pedestrians

8TG Anti-theft System

8TN Daytime Driving Lights Selectable B

8V2 Sticker Ncap Nied/dean/schwed


A opcja 6VC to nie jest właśnie moduł combox? Sprawdzę wieczorem co mam w aucie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz comboxa,kabel z portem usb i kodowanie wystarczy.
Opublikowano

I w bagażniku combox jest. W takim razie, grzech nie dołożyć USB, chociażby na razie w bagażniku, żeby sprawdzić czy działa, a potem ewentualnie pociągnę do schowka.

Jakbym miał problemy, np. z kodowaniem to będę pytał.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i utknąłem przy kodowaniu. To moja pierwsza styczność z kodowaniem w Esys. Wcześniej tylko składanie lusterek dla E90 w NCSExpert.

Najpierw nie udało mi się odpalić Esys 3.30.1 z polecaną psdzdata 54.1. Zainstalowałem starszego esys 3.26.1 i działa z psdzdata 54.1, łączy się z autem.


Dodałem opcję 6FL i próbowałem kodować metodą VO Code moduły CMB_MEDIA (combox) i HU_CHAMP (nawigacja business 2012).

Czy coś robię źle, czy to poprawne działanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Użyj esys 3.30 i datę nową a nie taki antyk jak 54.1
Opublikowano

Polecali kiedyś na forum tą stara, że niby nowsze są jakieś okrojone.

Coś źle robiłem, bo spróbowałem jeszcze raz i pojawiła się opcja USB.


Tylko na razie próbowałem podłączyć w bagażniku jakimś kablem z allegro i nie działa mi, więc muszę sprawdzić czy piny są pod USB dobrze podlaczone.


USB to jest to czarne w combox jeżeli dobrze pamiętam?


A co do psdzdata, to mam też na tym laptopie ISTA, więc może lepiej wykorzystać psdzdata z ISTY. Będzie ta sama wersja w obu programach.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżam temat bo poległem z podpięciem USB.


To co wydawało mi się najtrudniejsze, czyli kodowanie, udało się zrobić i opcja usb pojawiła się w menu CD/Multimedia.


Chciałem na początek dorobić kabel fakra z gniazdem usb w bagażniku, żeby nie ciągnąć wiązki przez samochód. Kupiłem wtyczkę czarną do comboxa i kabel z gniazdem USB.

Lutowałem połączenia wg schematu z postu poniżej:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=362334#p2625254

Próbowałem też odwrotnie i ciągle nie działa, opcja USB niepodłączone. Czy coś źle polutowałem (bo nie mam do tego wprawy), czy coś robię źle?


Jak nie ogarnę to kupie używany kabel z gniazdem do comboxa i będę próbował. Mam tylko pytanie co ze złączem Aux w doposażeniu w USB. Wg dokumentu doposażenia SA6FL oprócz usb podpina się też aux, a przecież aux już działa. Co w takim razie ze złączem aux już doprowadzonym? Odpina się je a podpina to z comboxa? To oryginalne jest pociągnięte z radia? Wystarczy, że podepne sam kabel usb?


Miało byc łatwo a grzebie się i grzebię, a na dodatek cierpie ostatnio na permanentny brak czasu.


Link do dokumentu doposażenia w opcję SA 6FL

https://drive.google.com/file/d/1w8x1apcskdqKfJii7QRl-iaUqCIU5JM7/view?usp=sharing

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odświeżam temat bo poległem z podpięciem USB.


To co wydawało mi się najtrudniejsze, czyli kodowanie, udało się zrobić i opcja usb pojawiła się w menu CD/Multimedia.


Chciałem na początek dorobić kabel fakra z gniazdem usb w bagażniku, żeby nie ciągnąć wiązki przez samochód. Kupiłem wtyczkę czarną do comboxa i kabel z gniazdem USB.

Lutowałem połączenia wg schematu z postu poniżej:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=362334#p2625254

Próbowałem też odwrotnie i ciągle nie działa, opcja USB niepodłączone. Czy coś źle polutowałem (bo nie mam do tego wprawy), czy coś robię źle?


Jak nie ogarnę to kupie używany kabel z gniazdem do comboxa i będę próbował. Mam tylko pytanie co ze złączem Aux w doposażeniu w USB. Wg dokumentu doposażenia SA6FL oprócz usb podpina się też aux, a przecież aux już działa. Co w takim razie ze złączem aux już doprowadzonym? Odpina się je a podpina to z comboxa? To oryginalne jest pociągnięte z radia? Wystarczy, że podepne sam kabel usb?


Miało byc łatwo a grzebie się i grzebię, a na dodatek cierpie ostatnio na permanentny brak czasu.


Link do dokumentu doposażenia w opcję SA 6FL

https://drive.google.com/file/d/1w8x1apcskdqKfJii7QRl-iaUqCIU5JM7/view?usp=sharing

BMW ma dosc duzy problem z sygnalami po tych kablach jesli byly one dorabiane/lutowane.

Ale jak probowales odwrotnie to zle. Nie mozna tego zrobic byle jak, podasz 5V na D+ lub D- i mozesz ubic uklad/moduł.

Opublikowano

Że mogłem uwalić comboxa?

Ale to musiałbym zwarcie zrobić, bo jak tylko źle podłączyłem, to bym najwyżej pena uwalił.

Chociaż wydaje mi się, że wcześniej mogłem wchodzić w Bluetooth audio i wejść na telefon, a ostatnio nie wchodzi.

Chociaż i tak jak wchodził to nic nie pokazywalo i musiałem włączać przez telefon muzę.


Nic chyba muszę kupić kabel oryginalny i zobaczyć. Tylko czy mam podpiąć tylko USB czy AUX też przewodem z tej wiązki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Da się to podłączyć, ale skoro jest problem, to musisz zacząć od kupna igieł(np. w aptece) i użyć multimetru.



Na początek musisz znaleźć, który przewód to masa. Sprawdzając przejście musisz sprawdzić, który przewód jest zwarty z ekranem przewodu

Następnie mając masę, trzeba znaleźć plus zasilania dla usb(+5V).

Mając te dwa przewody, szukasz pinout gniazda USB w internecie i podłączasz plus i minus tak, żeby w prawidłowych miejscach w gnieździe usb pojawiło się zasilanie.

Na koniec zostaje Ci D+ i D-. Jak je podłączysz odwrotnie do pendrive, to nic złego nie dzieje się, poza brakiem odczytu. Przy prawidłowo podłączonym odczyt pojawi się.


Warunkiem jest uaktywniona opcja USB także w combox.




Co do AUX, to mając aktywne USB, AUX przeniesiony jest do MULF2/COMBOX, więc należy też dorobić instalację do głównej wtyczki zasilającej COMBOX

Opublikowano
Da się to podłączyć, ale skoro jest problem, to musisz zacząć od kupna igieł(np. w aptece) i użyć multimetru.



Na początek musisz znaleźć, który przewód to masa. Sprawdzając przejście musisz sprawdzić, który przewód jest zwarty z ekranem przewodu

Następnie mając masę, trzeba znaleźć plus zasilania dla usb(+5V).

Mając te dwa przewody, szukasz pinout gniazda USB w internecie i podłączasz plus i minus tak, żeby w prawidłowych miejscach w gnieździe usb pojawiło się zasilanie.

Na koniec zostaje Ci D+ i D-. Jak je podłączysz odwrotnie do pendrive, to nic złego nie dzieje się, poza brakiem odczytu. Przy prawidłowo podłączonym odczyt pojawi się.

 

CVACEm4p

Widok na wtyczkę (nie na gniazdo!) od strony modułu combox

1-GND

2-data-

3-vcc (5V)

4-data+

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W końcu się udało,

Kupiłem oryginalną wiązkę podłączyłem i nic.

W opisie retrofitu było napisane, żeby odłączyć minusową klemę akumulatora, gdy to zrobiłem USB w końcu zadziałało.

Może więc nawet moje próby stworzenia swojego kabla też były dobre.

Zostało jeszcze podpiąć aux pod wtyczkę do cmoboxa.


No i wypadałoby przeciągnąć kabel do podłokietnika, tylko nie ma kiedy.

Znajdę gdzieś instrukcję jak ściągać tapicerkę w F11? Nie potrafię ściągnąć boczka w bagażniku nawet, bo się boje, żeby coś nie urwać.

Opublikowano

No i wypadałoby przeciągnąć kabel do podłokietnika, tylko nie ma kiedy.

Znajdę gdzieś instrukcję jak ściągać tapicerkę w F11? Nie potrafię ściągnąć boczka w bagażniku nawet, bo się boje, żeby coś nie urwać.

https://www.newtis.info/ lub ISTA

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 1 rok później...
Opublikowano

Minęło trochę czasu i chciałem dopiąć USB do podłokietnika przy okazji montażu kamery cofania. Przeciągnąłem kable z bagażnika do kabiny w okolice słupka pomiędzy drzwiami.

Z przewodami kamery nie powinno być tak trudno, trzeba przeciągnąć dołem pod deskę.

Gorzej z przeciągnięciem USB do schowka.

Czy trzeba demontować fotel, podłokietnik i dywaniki? Robił to ktoś, żeby podpowiedzieć jak to najłatwiej ugryźć?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W końcu udało mi się doprowadzić USB do podłokietnika.

Jakby to komuś było potrzebne to fotel kierowcy trzeba odkręcić, ale nie trzeba wypinać żadnych wtyczek, także nic się nie namiesza.

Całego podłokietnika ani dywaników też nie trzeba demontować, przewód chowamy pod tapicerkę i wpuszczamy do podłokietnika. W podłokietniku trzeba tylko wyciągnąć górę.

Przewód widzie obok innych wiązek.

Teraz jest jak w fabryce, albo prawie identycznie. Wydawało to się trudniejsze niż było w rzeczywistości.

Opublikowano

super, że się udało i napisałeś jak!

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, grzesiek811 napisał(a):

W końcu udało mi się doprowadzić USB do podłokietnika.

Jakby to komuś było potrzebne to fotel kierowcy trzeba odkręcić, ale nie trzeba wypinać żadnych wtyczek, także nic się nie namiesza.

Całego podłokietnika ani dywaników też nie trzeba demontować, przewód chowamy pod tapicerkę i wpuszczamy do podłokietnika. W podłokietniku trzeba tylko wyciągnąć górę.

Przewód widzie obok innych wiązek.

Teraz jest jak w fabryce, albo prawie identycznie. Wydawało to się trudniejsze niż było w rzeczywistości.

Szkoda, ze nie widzialem Twojego postu wczesniej, bo fotela nie trzeba okrecac albo wyciagac. Przynajmniej ja nie wyciagalem jak przeciagalem kabel audio z ekranu Android do podlokietnika. Wystarczy fotel cofnac do konca i zdemontowac ten miekki kawalek tapicerki na boku konsoli srodkowej i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.