Skocz do zawartości

Skrzynia m47n dwumas sachs/luk/valeko? ost.strona


DwaLitry

Rekomendowane odpowiedzi

Dla estetyki możesz zetrzeć nalot rdzy ale tarcza jak się dociśnie to go sama zetrze. No chyba, że masz docisk i dwumasę pokrytą grubą rdzą :-)

Ryski? No chyba nie będziesz tego trzeć papierem nr 40?


Możesz popsikać odtłuszczaczem i tarczę i docisk. Nic nie zaszkodzi. To nie mogą być materiały, które się rozpuszczają pod wpływem odtłuszczacza.


Ale powiem Ci, że szacun za targanie skrzyni z samochodu na kobyłkach… Ja mam w e53 uszczelniacz wału do zrobienia bo kropelka oleju czasem w garażu kapnie. Mam kanał, hydrauliczny podnośnik do skrzyń biegów..

a mi się zebrać nie chce :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Eee, no :-) już bez przesady :-)

Smarujesz „1” aby uszczelniacz nie pracował na sucho jak uruchomisz silnik po jego wymianie. Jak ruszy na sucho to może się uszkodzić.

 

heh dzięki kolego :D kolego Skimir że tak jeszcze dopytam :D bo jak wspomniałem przed robotą wolę o każdą rzecz spytać :roll:


W domu mam w sumie takie smary:


https://allegro.pl/oferta/smar-uniwersalny-do-montazu-sprzegla-80g-10820488849


https://allegro.pl/oferta/pasta-do-montazu-wtryskiwaczy-swiec-zarowych-50g-9389061166


https://allegro.pl/oferta/smar-molibdenowy-do-przegubow-80g-lobro-gkn-7336407025


może głupie trochę takie pytanie ale powierzchnię styku można nasmarować którymś z podanych wyżej smarów? pierwszy sachs drugi lm a trzeci to lobro z dodatkiem dwusiarczku molibdenu


pomoże mi ktoś z tym jeszcze? pytam bo to kup.. roboty w sumie wczoraj o 13 wystartowałem i do wieczora skrzynia wał itp zdjętę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego smarujesz olejem tym co masz w silniku. Nowy uszczelniacz też wsadż do oleju chociaż na godzinkę, później z grubsza przetrzyj i zakładaj. Na koniec możesz sobie dokładnie powycierać od strony koła zamachowego.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy uszczelniacz też wsadż do oleju chociaż na godzinkę

 

Myslisz, że nasiąknie olejem i będzie dłużej działać?

Mam na stole uszczelniacz i taka całkiem niezła kuwetę z olejem bym musiał przygotować aby mógł się moczyć.


Myśle, że wystarczy porządne posmarowanie. Po prostu nie składać na sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej to już wiem zostaje mi tylko jedna kwestia jeszcze aktualnie jest nowy typ uszczelniacza pokazywałem już o taki


f69cfcb4b26ac0055755cfd6e3e79f62.jpg


stopka gumowa i ona ściska się z uszczelką miski olejowej.Generalnie przy montażu miski pisze,żeby wszystko było odtłuszczone itp dlatego nie wiem czy jest jakiś sens posmarować olejem lekko tą gumową stopkę uszczelniacza? tak,żeby guma na gumę sucho nie docisnęła czy po prostu montaż sucho na sucho :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki dzięki jutro przyjedzie blokada koła zamachowego oe bmw,tuleja centrująca oe bmw,i zestaw ściągacza sprzęgła

uszczelka miski elring,uszczelniacz wału corteco :roll:


ciągle mi po glowie jedna rzecz chodzi mianowicie ta blokada słynna


https://zapodaj.net/c5e792a2d49f8.jpg.html w tis bmw pokazane było,że niby montując to samo sprzęgło sac pierw zakłada się tą blokadę a nastepnie


https://zapodaj.net/303d6215bdb8f.png.html


tutaj kolega Piotr pisał,że wystarczy słoneczko przyrządem wcisnąć i odkręcić docisk i odłożyć razem z zamontowanym przyrządem.Ciekawi mnie tylko czy takie odkręcenie bez tej blokady (zdjęcie pierwsze) Tylko ze ściągaczem takim jak ze zdjęcia drugiego nie przestawi w jakimś stopniu sprężynek względem tego co jest obecnie.Chore jest wydać 550zł na specjalną blokadę ze zdjęcia pierwszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem otwarcie takim sprzęgłem jeszcze się nie bawiłem bo nie mialem potrzeby ;) ale jeśli Piotr pisze że wystarczy podkładka (krążek) na słoneczko i napiąć to ściągaczem to ja mu osobiście wierzę, bo ma sporą wiedzę nie tylko teoretyczną ale i praktyczną!
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,nie obraź się ale ty trochę za drobiazgowy jesteś :D . Jak ściągniesz docisk to wypadałoby przykręcić go tak samo jak był, w jakiś sposób się tam ułożył, wypracował i niech tak zostanie, zaznacz markerem i po sprawie. Przynajmniej ja bym tak zrobił.

Druga sprawa to jak przedmówca pisał, pewnie sprzęgło samonastawne, to wtedy nie możesz go ot tak odkręcić, bo narobisz sobie roboty. Trzeba wtedy taki docisk cofać.

Najlepszy sposób to ściągacz trójramienny, plus spora podkładka która oprze się o słoneczko (te blaszki na docisku). Napinasz docisk aż tarcza dobrze wyluzuje, demontujesz i odstawiasz docisk naciągnięty ściągaczem do ponownego montażu. Potem po prostu przykręcasz docisk i luzujesz ściągacz. Tak robiłem i wszystko gra.


Ustawienie tarczy to druga sprawa, przy metodzie ze ściągaczem przyrząd do którego link dał kolega szumarak nie podejdzie. Musi być sworzeń ustalający który wchodzi w łożysko wału i tarczę. Najprościej dorobić u jakiegoś tokarza, bo do jednej roboty zakupić komplet za 500zł to tak średnio, no chyba że coś więcej mechanikujesz i się przyda.

 


Kolego Piotrze może się się wypowiesz :) bo jutro będę chciał zdjąć docisk i dwumas jak się uda.Czy bez tego specjalnego przyrządu który niby ma zablokować,żeby pewnie spręzynki nie przestawiły się sam przyrząd który tak jak wspomniałeś np ściągacz trójramienny + podkładka duża na słoneczko docisku skręcić a potem odkręcić docisk i taki docisk śmiało można montować znów bez cofania nastawników do pozycji 0 bo je cofa się jak wspomniałeś gdy jest stary docisk a nowe sprzęgło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji uszczelniacza. Posmaruj olejem wał oraz wargę uszczelniacza i wystarczy. Tak aby w tych rowkach był olej. Chodzi jedynie o to aby po starcie silnika nie było tam sucho bo jak będzie to w sekundę od tarcia wzrośnie temperatura i uszczelniacz może się zepsuć. Natomiast zwróć uwagę na uszczelnienie przy misce olejowej. Przy normalnym montażu, najpierw zakłada się uszczelniacz a póżniej na to przykręca miskę. Te uszczelki (takie gumowe nadlewki) uszczelniają się na sucho - powierzchnie się odtłuszcza aby to się skleiło. Musisz uważać aby podczas wpychania uszczelniacza nie uszkodzić tej gumo-uszczelki od strony miski. Ja bym to dokładnie odtłuścił a w rogi pomiędzy miską a blokiem dał troszkę uszczelniacza w formie pasty (sa takie specjalne).


Uwziąłeś się na to sprzęgło SAC…

Jak chcesz się doktoryzować to popatrz na jego budowę i jak działa samonastawnik. Otóż samonastawnik powoduje przekręcanie się pierścienia z takim kołnierzem oporowym wtedy gdy sprężyna centralna zostaje zluzowana (odsunie się od niej wysprzęglik). Ta sytuacja pojawia się gdy docisk oprze się o tarczę sprzęgłową (dociśnie ją). W miarę zużywania się tarczy sprzęgłowej i w jakimś stopniu docisku samonastawnik się przesuwa i kasuje nadmierny luz. Samonastawnik nie przesunie się jeśli sprężyna będzie napięta. Czyli tak jak kolega piotr520 napisał - wystarczy czymkolwiek napiąć sprężynę centralną i tyle… Przyrząd BMW jest do tego specjalnie dostosowany, w ASO nie będą szukać podkładek, pasujących ściągaczy itp. Mają przyrządzik i go używają. Jakbyś robił 50 sprzęgieł w miesiącu to by może było warto go kupić.


Jak nie jesteś pewny co się będzie z nastawnikiem dziać to przed demontażem sprzęgła weź ostrym rysikiem zaznacz jakoś na ile te takie prowadniki wystają ze sprężynek. Zdejmiesz, założysz - nie powinno się nic przesunąć. Jakby się przesunęło to wyzerujesz nastawnik - on powinien się dopasować do stopnia zużycia sprzęgła. Sam jestem ciekaw czemu w TIS nie polecają cofnięcia nastawnika w przypadku montażu tej samej tarczy sprzęgłowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki Skimir napisałem też do kolegi Piotra wcześniej.


284c5286cdaf6aa1fa37a1553e17eac6.jpg


tutaj jak strzałki moje czerwone to przed demontażem wziąć coś ostrego i zaznaczyć ile prowadniczki wystają,że sprężyn a po montażu będę wiedział czy się pokrywają tak?


aha kurcze wiem,że truje :) ale muszę wszystko wypytać sięi dobrze,że są tacy ludzie jak wy co pomogą i że im się chce po całym dniu jeszcze tu pomagać :D


napisałem też do Piotra ale moze tu wcześniej odpowiedz Ty kolego Skimir albo Piotr podczas wciskania słoneczka przyrządem,zeby nie przegiąć :roll: bedzie czuć zluzowanie tarczy sprzęgła? :) ktoś o o pytał raz na yt ile wciskać to słoneczko przed demontażem :)


ps moje sprzęgło luka+docisk luka+łożysko oporowe i łapa mają jakieś 6lat ale przebieg na nich zrobiony to około 50tys km bez palenia gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak się zastanawiam jeszcze bo we wtorek będę miał przyrząd myślę,że tym razem będzie ok :roll: bo obecny musze odesłać (krzywe śruby dwie)


Chodzi mi po głowie tylko ten reset sprzęgła gdzie bmw w przypadku instalacji tego samego nie zaleca w tis bmw..


Reset robi się wedle opisu tis w przypadku montażu nowego sprzęgła i starego docisku.Tylko już nie są produkowane tarcze osobno tylko komplety całe docisk,łapa,łożysko itp


zastanawia mnei po prostu co się mogło by dziać gdyby zestaw złożony był i zresetował sprężynki do pozycji nowego sprzęgła.Przejechane mam na zestawie jakieś no z 60tys km moze będzie zestaw LUKA był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie robota stanęła bo nie wiem co zrobić dwumas luka zamontowal mechanik 7lat temu używka i na to poszedł kompleta luka sprzęgła tarcza,docisk,łapa,łożysko oporowe.


Dwumas mój oryginalny był taki,że po odpaleniu auta było słychać cykliczne stukanie z pod auta.Na wymienionym dwumasie stukania nie ma ale od początku albo od pewnego czasu + - kilka lat do tyłu


jest następujący problem a mianowicie jadąć na pierwszym biegu z gazem lub tocząc się bez gdy wcisnę sprzęgło szybko jest jakieś walniecie...auto nie szarpnie tylko pod spodem coś jakby się głośno rozłączyło.Jadać już np od drugiego biegu w górę auto jedzie płynnie bez szarpania i bez ślizgania się sprzęgła.Gdy powoli wciśnie się sprzęgło np dojeżdżać do ronda z małą prędkością jest w miarę ok.Problem tylko tocząc się i nagle wciskając sprzęgło jest jakieś takie łup pod spodem.W dodatku pierwszy raz gdy zdjąłem skrzynie biegów miałem taki efekt jak pewien typ z zagranicznego forum:


ea742cd3da1002bfb659f966821df9d0.jpg


czyli smar w koło skrzyni jest to smar z dwumasy :roll: i co dalej dalej tak mechanik jak składał nowe sprzęgło a wyszło to teraz po 7 latach jak sam zdjąłem je dokręcił śrubki sprzęgła 5 oe a jedna pewnie mu zginęła to dociął imbusową taką samą tylko czarną.. znając jego tam dokręcone bylo ręcznie bez dynamometru(docisk i dwumas).Docisk i sprzęgło ma przelot u mnie nie więcej niż 60tys km może nawet ponizej i teraz nie wiem czy jak bym wstawił nowe koło luk to czy do niego jak zamontuje obecny docisk i tarcze nie będzie cyrków jakiś albo,że uszkodzi mi to koło dwumasowe nowe


tarcza i docisk po wyczyszczeniu wygląda tak:


15840c1c74e27c11f6b37dd92223a01a.jpg


7ec973da30321ec0e02f32cc853ec555.jpg


adbc2ea0f1f205e64ca3b3b39eefc533.jpg


6f4d9aaf6b0b901d4823d9b58c556dbe.jpg


96e8611e06c4e235a47ca96835043b18.jpg


tylko kurde nie wiem czy jak mechanik dokręcił mocno śruby docisku są imbusowe i musiałem praktycznie rurki użyć na grzechotkę 1/4 by odkręcić to czy docisk nie jest już w jakimś stopniu krzywy i jak by to sprawdzić


PS tarcza i docisk ma przebieg około 74tys km bo w 2015r wymienione i sprawdziłem obecny przebieg z tym z 2015r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby mocno tych śrub nie dokręcił to docisku nie skrzywi - najwyżej zerwie gwint śruby lub w kole zamachowym. Chyba, że coś podejdzie pomiędzy zamach a docisk i ktoś to skręci to wtedy może i się skrzywi.

Jeśli tarcza i sprzęgło jest OK (a ze zdjęć tak wygląda) to spokojnie możesz przykręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pilne pytanie do was kolego Piotr kolego Szumrak i inni :)


złożyłem,wycentrowałem tarczę tulejką oe bmw dedykowaną do danej skrzyni skrzynia weszła jak w masło.. :roll: Dwumas nowy zamontowany,śruby dwumasy nowe i uszczelniacz wału corteco :roll: stare sprzęgło idealne + docisk cofnąłem tzn wyzerowałem i nie wiem czy nie za mocno ścisnąłem przyrządem do sprzęgieł SAC środkową spręzynę tzn słoneczko bo jak już wszystko złożyłem to myślałem,że po naciśnięciu sprzęgła będzie pstryk i tyle że nastawniki wrócą.Wcisnąłem sprzęgło był jakiś ''zgrzyt'' i sprzęgło nie wróciło od razu.. dopiero jak wróciło znów nacisnąłem i już lżej szybciej wróciło a za trzecim/czwartym razem już normalnie naciskając i puszczając wracało :roll: ale o co chodzi gdy mam otwarte drzwi (auta jeszcze nie paliłem tylko sprawdzałem tak) to przy naciskaniu sprzęgła słychać lekki odgłos jakby starej wersali myślałem,ze to wysprzęglik ale nasmarowałem tam wszystko..trzpień od łapy sprzegła dwa punkty na łapie sprzęgła,wysprzeglik na czubku i jakiś taki odgłos z tego co kojarze podobny był gdy miałem zamontowany przyrząd SAC i kręciłem by to słoneczko wcisnąć do środka tak jakby to odgłos spręzyny jeest to na początku sprzęgła.Wcześniej też przed demontażem miałem jakieś odgłosy spręzyn starej wersalki ale przeważnie pomagało posmarowanie wysprzęglika i była cisza jak makiem zasiał po zamknięciu drzwi tego nie słychać jedynie jak drzwi otwarte auto zgaszone i naciskam sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie taki dzwiek jest przy wciskaniu sprzęgła




wyjąłem skrzynie dzisiaj jeszcze raz nasmarowałem trzpień kulisty ponownie dałem nową spręzynkę bo trzpień jest nowy,wysprzęglik nasmarowany łapa itp wyczyszczone jest to dzwięk spręzyn docisku i nie wiem co to oznacza,że trzeba jednak nowy docisk i sprzęgło?


słychać to tylko przy otwartych drzwiach jak silnik zgaszony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego połowa ludzi tak ma i to nie tylko w bmw, słychać pracującą sprężynę, czasem ciszej czasem głośniej. Składaj i jeździj, jak sprzęgło siądzie za kilkadziesiąt tysięcy to wymienisz i już, wprawę do ściągania skrzyni masz :D .
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego połowa ludzi tak ma i to nie tylko w bmw, słychać pracującą sprężynę, czasem ciszej czasem głośniej. Składaj i jeździj, jak sprzęgło siądzie za kilkadziesiąt tysięcy to wymienisz i już, wprawę do ściągania skrzyni masz :D .

 

OKI dzięki.Wprawa jest :D


:cool2:


Ps Kolego Piotr a nie wiesz czasami czy jak jest nowe sprzegło+ docisk to również przy naciskaniu słychać spręzynę? czy wtedy jest cisza bo coś tam ''inaczej pracuje tzn lepiej''


:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się doktoryzujesz nadmiernie...


Na tym filmiku to ledwo słychać. No jest tam sprężyna, kilka elementów trze o siebie więc może coś zaskrzypieć.

Tym bardziej, że wypucowałeś docisk (do widać na zdjęciach) więc i pewnie grama smaru tam nie zostało.

Jak się będziesz tak wsłuchiwać to usłyszysz szum płynu hydraulicznego płynącego do wysprzęglika :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.