Skocz do zawartości

Skrzynia m47n dwumas sachs/luk/valeko? ost.strona


DwaLitry

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie mam takie pytanie.Jeśli chciałbym wymienić uszczelniacz wału z tyłu i muszę zdjąć do niego dwumas to co potrzebuje tzn przyrząd jaki? chodzi o to by założyć tak samo dwumas i sprzęgło jak obecnie wyję pomoze ktoś? trzeba drogi zestaw jakiś? Edytowane przez DwaLitry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Skoro pytasz to sam się za to nie zabieraj ;)

Jeżeli jednak naprawdę chcesz wiedzieć to potrzebujesz wałek stopniowany do ustawienia tarczy dokładnie w osi i loctite do gwintów. (możesz też ustawić tarczę na oko, jest to do zrobienia)

Oczywiście dokonaj oględzin koła, tarczy, docisku i łożyska oporowego bo możliwe że coś nie nadaje się do ponownego montażu.

Przed demontażem koła zaznacz markerem jego ustawienie z wałem ponieważ śruby nie są symetrycznie. (Będzie łatwiej założyć)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pytasz to sam się za to nie zabieraj ;)

Jeżeli jednak naprawdę chcesz wiedzieć to potrzebujesz wałek stopniowany do ustawienia tarczy dokładnie w osi i loctite do gwintów. (możesz też ustawić tarczę na oko, jest to do zrobienia)

Oczywiście dokonaj oględzin koła, tarczy, docisku i łożyska oporowego bo możliwe że coś nie nadaje się do ponownego montażu.

Przed demontażem koła zaznacz markerem jego ustawienie z wałem ponieważ śruby nie są symetrycznie. (Będzie łatwiej założyć)

 

kolego czy potrzebuje coś takiego?


https://allegro.pl/oferta/walek-sprzegla-trzpien-centrujacy-bmw-dwutarcz-9745233246


chodzi o to,że ten przyrząd wkłada się przed demontażem docisku/tarczy sprzęgła? i wtedy odkręca się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślę że jak potrzebujesz tego jednorazowo użyć to kup:

https://allegro.pl/oferta/przyrzad-do-centrowania-tarczy-sprzegla-jonnesway-8977671506

Można kupić to samo z YATO za 25zł

Film na którym pokazano jak używać


Jak nie ustawisz tarczy jak należy to będzie problem z założeniem skrzyni. Na śruby od docisku i koła daj loctite.

Nowy uszczelniacz namocz w oleju najlepiej kilka godzin przed wymianą.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jak potrzebujesz tego jednorazowo użyć to kup:

https://allegro.pl/oferta/przyrzad-do-centrowania-tarczy-sprzegla-jonnesway-8977671506

Można kupić to samo z YATO za 25zł

Film na którym pokazano jak używać


Jak nie ustawisz tarczy jak należy to będzie problem z założeniem skrzyni. Na śruby od docisku i koła daj loctite.

 

ok dzięki kolego a warto zrobić znaki jak obecnie założone jest sprzęgło/docisk? chodzi mi o to czy przed demontażem odkręceniem śrubek imbus w koło tarczy trzeba już tego jonneswaya włozyć? czy pierw normalnie demontuje sprzęgło a pozniej dopiero używam tego przyrządu?


kurde bo chodzi mi o ten wyciek zerknij kolego jak możesz




dziwne to,że nie puszcza uszczelniacz w stronę skrzyni.. czyli na zewnątrz tylko leci w dół jak na filmie i rozlewa się na bok.. dałem juz 2x nową uszczelkę i nawet oleju nie ZALAŁEM DO SILNIKA BO PRAWIE WSZYSTKO ZLANE 5 DNI AUTO BEZ MISKI STAŁO do ostatniej kropli .. założona uszczelka odkręcone śruby odpowiednio 22nm jak w tis bmw a na drugi dzień patrzę od spodu a minimalna ilość oleju świeci się tutaj:


https://zapodaj.net/4809100dce45b.png.html


jak oczko czyli minął olej juz a w prawdzie ta śladowa ilość pozostała w silniku i ściekająca z góry bloku wewnątrz jakim cudem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego nie wiem co mam ci powiedzieć, to że olej tam zacieka to raczej nic dziwnego, gorzej że po założeniu miski nadal tam leci. Możliwe że ta uszczelka między blokiem a obudową uszczelniacza jest do wymiany. Spróbuj napisać do:

https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=65155

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki kolego a jak bym sobie kupił taki przyrząd


https://allegro.pl/oferta/s-sac34upg-zestaw-do-montazu-sprzegla-dwumasowego-10501658724?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Narzędzia+i+sprzęt+warsztatowy+-+Obsługa+układu+napędowego&ev_campaign_id=1539850462&gclid=Cj0KCQjwg7KJBhDyARIsAHrAXaGwRwEYYhIEzRRCErQ2p_DGq7k1sVBm8SpgLrtBf76XtJ09p1zbXSkaAhD3EALw_wcB


to nim elegancko stare sprzęgło załozę? bo sprawa taka dwumas siedzi używka założona 6lat temu ale auto przez 6 lat na nim zrobiło 40tys km a sprzęgło było nowe LUK więc przy demontażu sprzęgła warto markerem zrobić jakiś znak jak jest obecnie ułożone względem dwumasu czy demontuje jak leci i potem tylko zakładam przyrządem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie jesteś pewny to zawsze możesz zaznaczyć jak było i założyć identycznie - przecież to nie zaszkodzi.

Jednak nie spotkałem nie z tym aby ponowne przykręcenie docisku sprzęgła w innej pozycji niż było na początku coś zmieniło - przecież dwumas ze sprzęgłem nie jest razem wyważany.


Inna sprawa to zwróć uwagę (bo nie wiem, może inni się wypowiedzą) czy nie masz tam sprzęgła samonastawnego. Jak takie jest to są dwie opcje - odkręcać bardzo równomiernie tak aby nie spowodować skrzywienia obudowy docisku i liczyć na to, że samonastawniki nie drgną (jak się przestawią to problem możesz zauważyć dopiero po uruchomieniu samochodu) lub ustawić do pozycji wyjściowej nastawniki na stole za pomocą odpowiedniego przyrządu zakupionego za worek pieniędzy (lub wykonanego samodzielnie z odrobiną pomysłu :-))

Co do zasady sprzęgła samonastawne powinno się "kasować" przed każdym powtórnym założeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tis pokazuje tak


https://zapodaj.net/c5e792a2d49f8.jpg.html


po przetłumaczeniu


Important!

Do not reset adjustment ring to new position.


Ważny!

Nie ustawiaj pierścienia regulacyjnego w nowej pozycji.


tylko nie wiem czego to tyczy.. to jest procedura w przypadku Reinstalling removed SAC clutch and clutch disc: (Ponowny montaż wymontowanego sprzęgła SAC i tarczy sprzęgła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na procedurę zablokowania mechanizmu samoregulacji w pozycji takiej jaka była przy demontażu tak aby nic się nie przestawiło podczas zabawy z dociskiem.

Widać, że nie polecają przestawiania pierścienia samoregulacji do pozycji pierwotnej (nowego sprzęgła).


Nie wiem czemu zabraniają resetu mechanizmu. W warunkach ograniczonego dostępu do przyrządów łatwiej go zresetować niż znaleźć ten przyrząd do blokady. Swoją drogą, kilka sprzęgieł SAC odkręciłem stosując zasadę równomiernego luzowania śrub i mechanizm się nie przestawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego,nie obraź się ale ty trochę za drobiazgowy jesteś :D . Jak ściągniesz docisk to wypadałoby przykręcić go tak samo jak był, w jakiś sposób się tam ułożył, wypracował i niech tak zostanie, zaznacz markerem i po sprawie. Przynajmniej ja bym tak zrobił.

Druga sprawa to jak przedmówca pisał, pewnie sprzęgło samonastawne, to wtedy nie możesz go ot tak odkręcić, bo narobisz sobie roboty. Trzeba wtedy taki docisk cofać.

Najlepszy sposób to ściągacz trójramienny, plus spora podkładka która oprze się o słoneczko (te blaszki na docisku). Napinasz docisk aż tarcza dobrze wyluzuje, demontujesz i odstawiasz docisk naciągnięty ściągaczem do ponownego montażu. Potem po prostu przykręcasz docisk i luzujesz ściągacz. Tak robiłem i wszystko gra.


Ustawienie tarczy to druga sprawa, przy metodzie ze ściągaczem przyrząd do którego link dał kolega szumarak nie podejdzie. Musi być sworzeń ustalający który wchodzi w łożysko wału i tarczę. Najprościej dorobić u jakiegoś tokarza, bo do jednej roboty zakupić komplet za 500zł to tak średnio, no chyba że coś więcej mechanikujesz i się przyda.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Piotr to spytam o jedno czyli sprzęgło SAC 2 w m47n e46 320d jeśli bedzie na wierzchu po zdjęciu skrzyni biegów to nie mogę odkręcić śrub imbus w koło tylko pierw muszę sprężynę ścisnąć tzn słoneczko i dopiero wtedy demontaż śrub tak?


a czy po takim zabiegu gdy już wyjmę na stół sprzęgło mogę rozluźnić powoli a potem przez założeniem znów sobie ścisnąć? i kolej do gwintów na śruby od docisku + od dwumasy loccite średni wystarczy? lub liquy molly średni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps Panowie jako,ze sam chce to zrobić to spytam bo ludziska do przykręcenia koła dwumasowego używają czegoś takiego na filmach YT


https://allegro.pl/oferta/blokada-kola-zamachowego-bmw-mini-s-fhbm-10459556254


blokują koło i dokręcają bo np w dieslu są 105nm śruby więc pewnie,żeby wał po nie dostawał obciażenia? to lepiej kupić też taki przyrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego Piotr to spytam o jedno czyli sprzęgło SAC 2 w m47n e46 320d jeśli bedzie na wierzchu po zdjęciu skrzyni biegów to nie mogę odkręcić śrub imbus w koło tylko pierw muszę sprężynę ścisnąć tzn słoneczko i dopiero wtedy demontaż śrub tak?

 

Zgadza się, najpierw napinasz docisk a potem odkręcasz

 

a czy po takim zabiegu gdy już wyjmę na stół sprzęgło mogę rozluźnić powoli a potem przez założeniem znów sobie ścisnąć? i kolej do gwintów na śruby od docisku + od dwumasy loccite średni wystarczy? lub liquy molly średni?

 

Zostawiasz napięte cały czas,nic mu nie będzie, jak kupujesz nowy docisk samonastawny to jest cały czas napięty specjalną podkładką, dopiero po montażu się ją zwalnia.

Do śrub wału stosowałem niebieski klej anaerobowy, czyli średni.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wystarczy zablokować wał od strony koła pasowego, ta śruba przykręcona jest dużo mocniej niż śruby koła zamachowego. Bez problemu odkręcisz i dokręcisz zamach.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zablokować wał od strony koła pasowego, ta śruba przykręcona jest dużo mocniej niż śruby koła zamachowego. Bez problemu odkręcisz i dokręcisz zamach.

 

kolego Piotr spytam jeszcze bo jak oglądałem na YT film o dokładnie ten




czy przy demontażu sprzęgła trzeba też od razu włożyć tulejkę centrującą i dopiero zdjąć całość? bo przy montażu to wiem,że trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie potrzeba tej tulejki wkładać przy demontażu bo to nic nie daje, tylko przy montażu ustalasz położenie tarczy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba tej tulejki wkładać przy demontażu bo to nic nie daje, tylko przy montażu ustalasz położenie tarczy.

 

dzięki :cool2:


Zamówiłem sobie oe bmw tulejkę centrującą 100zł (w zestawach z allegro często nie pasują idealnie i ludzie dają taśmy trochę itp by zlikwidować luz .Ja zamówiłem ze schmatu tis pod daną skrzynie + do tego ten zestaw za 450zł i jeszcze przyrząd za 150zł


https://2407.pl/bmw-brand/uchwyt-wspornik-83-30-0-493-938-11781537/?gclid=Cj0KCQjw1dGJBhD4ARIsANb6Odnnez--1SD8zUkcL6Voj9zvXAGLLS1RZic571ulXdXQ79cWVkpoRY0aAvWmEALw_wcB


no i znów demontaż skrzyni na kobyłkach i na klate montaż to samo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią, narzędzi nigdy za mało ale przy jednorazowym ataku na to sprzęgło pewnie bym improwizował. Wał się da przytrzymać albo z przodu albo można dorobić coś co przyklinuje koło zamachowe.

Wycentrować tarcze sprzęgłową pewnie by się dało za pomocą dobranych w czeluściach „przydasiów” tulei, rurek…

Wszystko zależy od tego ile masz czasu, jak możesz poświęcić na operację np. tydzień to rozbierasz, kombinujesz - jak się okaże że bez specjalnego narzędzia ani rusz to kupujesz - teraz paczki idą jeden dzień.

Sporo narzędzi jest opisanych w serwisówce jako specjalistyczne a bez problemu da się je zastąpić czymś zupełnie prostym - przykład, kiedyś w jakimś silniku była potrzeba specjalna blokada rozrządu, okazało się, że idealnie pasuje klucz płaski wsunięty w odpowiednie wycięcia wałków rozrządu i oparty na głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Piotr i Skimir mam jeszcze jedno pytanie do was


tis pisze,że niby podczas demontażu sprzęgła sac i montażu ponownie


Ważny!

Nie ustawiaj pierścienia regulacyjnego w nowej pozycji.


bo niby trzeba mieć narzędzie o takie :


https://zapodaj.net/6764f9b82ca43.png.html


natomiast na filmie YT pokazny jest również reset sprzęgła sac




caa4c41e5d311be90f19f0b01c1ff280.jpg


czy przy demontażu sprzęgła jak przyrządem ścisnę słoneczko to po demontażu wystarczy,ze odstawię z naciśniętym słoneczkiem przez przyrząd na bok docisk zdejmę dwumas zmienie uszczelniacz wału po czym po prostu z powrotem nałożę zdjęty docsik dokręcę śruby odkręce przyrząd i dokręce pozostałe śruby tam gdzie był mocowany przyrząd i tyle tak? bo to co pokazane na filmie reset sprzęgła tym mini ściągaczem to tego absolutnie nie wykonywać? wystarczy samo ściśnięcie słoneczka? z góry dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ci współczuję roboty bez kanału, nie wiem jak przy twoim silniku jest z dostępem do śrub skrzyni, ale przy m52 to jest po prostu masakra.


Nic nie cofasz, wystarczy samo wyciśnięcie docisku ściągaczem. Gdybyś zakładał nową tarczę do starego docisku, to wtedy trzeba cofać.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ci współczuję roboty bez kanału, nie wiem jak przy twoim silniku jest z dostępem do śrub skrzyni, ale przy m52 to jest po prostu masakra.


Nic nie cofasz, wystarczy samo wyciśnięcie docisku ściągaczem. Gdybyś zakładał nową tarczę do starego docisku, to wtedy trzeba cofać.

 


dzięki wielkie :cool2: ostatnio zrzucałem skrzynie jakieś 4mc temu powiem włożyć skrzynie na kobyłkach pod autem które stoi na czterech cegłach pod każdym kołem lub kobyłkach to horror :) ale da sie.Dwa klocki przewrócone na bok i przód skrzyni na przedni klocek usadzić a tył skrzyni na kolejny i pomiędzy nimi mamy prześwit teraz żabka i taka zabawa skrzynie do góry jak juz zacznie lekko gibać znów podkładka czegoś pod dwa klocki i znów do góry aż można postawić skrzynie już na stojących klockach a wtedy to żabka korekta i idzie :roll:


kolego Piotr jak juz mi tak pomagasz a co dziękuje bardzo :) to mam ostatnie pytanka bo w jak graty przyjdą biorę się za demontaż


1.Czy jak zdejmę docisk i będzie sprzegło na wierzchu+ dwumas a jakimś cudem powierzchnia dwumasu(bo on był i tak używka wsadzony)będzie miał nalot rdzy czy tam jak o ile moze mieć.. bo nie wiem to trzeba papierem ściernym/wodnym? płótnem ściernym(to samo co papier? ) oczyścić? bo wiadomo czyszcząc ryski się porobią na powierzchni dwumasu i czy to nie wpłynie potem na prace sprzęgła czy po prostu tylko po demontażu zmywaczem wypsikać wytrzeć szmatką i montować to samo co było


2.ostatnie pytanko o tarcze sprzęgła czy powierzchnia która dotyka dwumasy moze być przepsikana zmywaczem do hamulcy by odtłusćić całosć przed montażem ponownym? czy nie wolno niczym tarczy sprzęgła psiukać


więcej pytań nie mam chyba,ze w tygodniu :D :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.