Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam prosiłbym o pomoc w diagnozie usterki. Ponieważ już sam nie wiem co to jest co mechanik mówi co innego. I już chcą rozbierać cały silnik. Sprawa wygląda tak odpalam auto z rana dymi na biało z rury i spod silnika. Po 5 minutach dymienie przechodzi. Np dzień później odpalam auto nie dymi i wszystko jest ok przejadę np 20 km Nie dymi. Zgasze auto i zaluzmy odpalę po 1 godz to może się zdarzyć że zacznie dymić. Chciałbym jeszcze powiedzieć że auto jest w automacie i nie odczułem spadku żadnej mocy. Obd jak pokaże błąd silnika to tylko świecy żarowej ale to się już dowiedziałem że to sterownik pada.






Opublikowano
Może być grzałka świecy żarowej i zanim się rozgrzeje to podaje zły skład spalin/paliwa i może przykopcić. Jak masz błąd sondy to ja wymień i sprawdź czy pomoże a dopiero później rozbieraj cały silnik.
Opublikowano
Dodam tak że świece żarowe wymienione wszystkie na nowe pokazał się błąd znowu świecy żarowej to ja znowu wymieniłem i nie pomogło wiec to sterownik. Po rozgrzaniu do temperatury 90 stopni błąd świec żarowych znika nawet wypala DPF i nie ma błędu zaczyna mniej kopcić. Ale np zgasze na parę minut temperatura spadnie o -5 stopni zaczyna znowu dymić i tak aż jak nie.zgasze i odpalę znowu.
Opublikowano
Wykasuje błąd świec żarowych na rozgrzanym silniku i będę jechał np 20 km będzie kopcił a błędu świec żarowych nie pokaże. Pokażę dopiero jak silnik ostygnie po nocy. Kablem obd z nerwów szczytuje dane raz dziennie jak wsiadam do auta . I odpalam live data nawet jak jadę do kościoła i spowrotem
Opublikowano
Już nawet jeden mechanik mi powiedział że uszczelka pod głowicą. A wiem że była wymieniana 2 lata wcześniej z rozrządem. Ale cóż kupiłem preparat CO2 dałem pod korek płynu chłodniczego silnik rozgrzany do 95 stopni i test chyba z 30 min na odpalonym silniku bombelki szły jak płyn był niebieski to dalej był niebieski nie zmienił się na zielony i żółty. Myślałem że płyn felerny to po teście zaczelem dmuchać od rury do bimbru i zmienił kolor.na żółty.
Opublikowano
Kolejny mechanik twierdzi że wtryski leja . Wchodzę w life data w tryskach i no uchyłek w normie jest +- 0.2 na bardzo zimnym max +-0.4 na 1 i 4 cylindrze ale aplikacja informuje mnie przed testem jak będzie +- 5.0 to jest uszkodzony
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przestań pisać post pod postem.

Wymień sterownik świec.

Układ wydechowy jest nieszczelny, najprawdopodobniej na kolektorze wydechowym lub na łączniku elastycznym.

Zapocenia pod silnikiem to raczej nic poważnego, układ dolotu trochę puszcza.

Możliwa jest nieszczelność chłodnicy EGR

3A0jS9b.png
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Miałem podobnie ale tylko z wydechu. Na zimnym lub po dłuższym postoju. Biały dym z tylu. Po rozgrzaniu było ok. Winowajca Chlodniczka EGR. Po wymianie wszystko dobrze. Pozdrawiam może komuś się jeszcze przyda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.