Skocz do zawartości

[E39] Błąd ABS prawy przód


Spiderjo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć pojawił mi się błąd 32 czujnik prawy przód, wymieniłem na zamiennik wrc. Podziałał niecały dzień w różnych prędkościach. Pod koniec dnia po odpaleniu auta bład abs i trakcji wrócił. Błędu nie dało się skasować. Kupiłem czujnik delphi. Błąd skasowałem, ruszając z podwórka zauważyłem ze przy lekkim hamowaniu załączył się abs co było czuć na pedale, a po przekroczeniu chyba 50km/h błędy wróciły.

Czy to wina sterownika czy może koronki w piaście, lecz piasty z przodu wymieniane na nowe 3 miesiące temu.

Niestety mam dostęp tylko do pasoftu, który nie ma lub nie umiem włączyć live data, a interfejs do inpy odmówił posłuszeństwa i czekam na nowy.

Czy po tych informacja można stwierdzić błąd sterownika czy coś innego szukać.


Dodam, że ekonomizer działa jak i prędkościomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można stwierdzić, że kupujesz ..ujowe czujniki, już dawno pewnie zapłaciłeś więcej niż za ate.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ze swojej strony proponuje kupić używany oryginał jeżeli budżet ograniczony. Sprawdzałeś czy pokazuje prędkość koła w inpie? Sprawdzałeś wtyczkę przy sterowniku? (U ciebie jest on chyba za schowkiem)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki podmienione, błąd w inpie 6 i że występuje przy 12km/h. i zero jakiejkolwiek reakcji na prawym przodzie w poglądzie na żywo. Przetarłem również pierścień magnetyczny patyczkiem i nic.

Interesujące jest to, że jak skasuje błąd to jak ruszam to nie drgnie wgl prędkościomierz, dopiero jak przekroczę 12km/h to wyskakuje błąd i prędkościomierz gwałtownie ożywa.

Mógłby to być sterownik (0285217000) czy zupełnie coś innego? Stało się to po przejechaniu spowalniacz na drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co oznacza ten błąd? Wklej go. Miałeś prawy przód a teraz jest lewy przód po zamianie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o tym pod maska przy pompie abs? To tak. Wyglada okej. Przeczyściłem styki nas zaś ale to i tak nic nie zmieniło.

Wspominałeś coś o module za schowkiem pasażera. Tam jest oddzielny moduł od abs?

Jeszcze tak zapytam.. Nie ma bezpiecznika na każde oddzielne koło prawda? Jak już to jest na cały układ abs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sterownik ABS masz za schowkiem tam gdzie moduł GM. Czujniki są podpięte do tego sterownika. Sprawdź wtyczkę czy nie jest zaśniedziała.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź ciągłość przewodów od wtyczki sterownika do wtyczki czujnika. Prawy przód to piny 14 i 15

Sprawdź jeszcze czy na pinie 14 pojawia się napięcie (chyba 5v) oczywiście przy włączonym zapłonie.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A przypadkiem nie 15 i 16 ?

- ABS-connector pins 15,16 = Right front wheel sensor (tells gearbox electronics how fast you're going)

https://www.bimmerfest.com/threads/2002-e39-asc-brake-abs-lights-on-diagnostic-procedure-parts-location.356272/page-3#post-4239758

 

Jeżeli By był uszkodzony pierścień magnetyczny to byłby jakikolwiek odczyt czy zero reakcji?

Sprawdź według instrukcji z powyższego linku, wszystko ładnie objaśnione jak to zrobić multimetrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.