Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wszystkim,


Zwracam się do Was z prośbą o informację bo być może ktoś już się spotkał z podobnym problemem jaki trapi mój egzemplarz. Krótkie podsumowanie:


Samochód: F10, z silnikiem B47, przebieg ok. 125 000 km, DPF na miejscu, AdBlue na miejscu.

Problem: auto puszcza czarny dym z układu wydechowego w okolicy 3000 obr / min


Podczas jednej z ostatnich podróży znajomy jadący za mną zauważył, że moje auto puszcza czarnego bąka. Faktycznie końcówki wydechu były okopcone. Bimmertool pokazał wtedy błędy:

1) 284E00 lambda probe after cat, signal, nernst voltage: interruption

2) 258400 Exhaust gas temperature sensor before cat, signal: signal too high

3) 261100 Exhaust gas temperature sensor before SCR catalytic Converter, area: upper physical limit exceeded

Przed wizytą w serwisie zaobserwowałem uszkodzony przewód odmy. Wymieniłem licząc, że to jest przyczyną błędów. Niestety auto dalej dymiło. Wgrałem seryjny program silnika gdyż wcześniej był po chip tuningu, usunąłem błędy, wypaliłem kolejny raz DPF i pozostaje mi dalej błąd z pkt 1 oraz dymienie. Auto było na diagnostyce w serwisie BMW i serwis rozkłada ręce twierdząc, że na ich urządzeniu diagnostycznym nie ma błędów. Tymczasem na bimmertool`u dalej mi się pojawia błąd z pkt 1. Warsztat gdzie robiłem chipa i wgrywałem serię obstawia uszkodzenie DPF. Ostatni raz na przeglądzie byłem 05/2021 i wtedy było wszystko okay. Od przeglądu zrobiłem jakieś max. 3 tys km. Korekcje wtrysków nie przekraczają +/- 1, ciśnienie na DPF również okay.


Macie jakieś pomysły ? Czy sonda odpowiadająca za błąd 284E00 może powodować nieprawidłową pracę DPF i w konsekwencji dalsze dymienie ?


Pzdr, Adam

Opublikowano
Cześć Wszystkim,


Zwracam się do Was z prośbą o informację bo być może ktoś już się spotkał z podobnym problemem jaki trapi mój egzemplarz. Krótkie podsumowanie:


Samochód: F10, z silnikiem B47, przebieg ok. 125 000 km, DPF na miejscu, AdBlue na miejscu.

Problem: auto puszcza czarny dym z układu wydechowego w okolicy 3000 obr / min


Podczas jednej z ostatnich podróży znajomy jadący za mną zauważył, że moje auto puszcza czarnego bąka. Faktycznie końcówki wydechu były okopcone. Bimmertool pokazał wtedy błędy:

1) 284E00 lambda probe after cat, signal, nernst voltage: interruption

2) 258400 Exhaust gas temperature sensor before cat, signal: signal too high

3) 261100 Exhaust gas temperature sensor before SCR catalytic Converter, area: upper physical limit exceeded

Przed wizytą w serwisie zaobserwowałem uszkodzony przewód odmy. Wymieniłem licząc, że to jest przyczyną błędów. Niestety auto dalej dymiło. Wgrałem seryjny program silnika gdyż wcześniej był po chip tuningu, usunąłem błędy, wypaliłem kolejny raz DPF i pozostaje mi dalej błąd z pkt 1 oraz dymienie. Auto było na diagnostyce w serwisie BMW i serwis rozkłada ręce twierdząc, że na ich urządzeniu diagnostycznym nie ma błędów. Tymczasem na bimmertool`u dalej mi się pojawia błąd z pkt 1. Warsztat gdzie robiłem chipa i wgrywałem serię obstawia uszkodzenie DPF. Ostatni raz na przeglądzie byłem 05/2021 i wtedy było wszystko okay. Od przeglądu zrobiłem jakieś max. 3 tys km. Korekcje wtrysków nie przekraczają +/- 1, ciśnienie na DPF również okay.


Macie jakieś pomysły ? Czy sonda odpowiadająca za błąd 284E00 może powodować nieprawidłową pracę DPF i w konsekwencji dalsze dymienie ?


Pzdr, Adam

Tez mam B47 i ten blad 284E00 i dwa inne dotyczace sondy za katem i sledze tematy. Niestety ciezko o pewne info na ten temat. Na angielskim forum znalalzlem info, ze po wymianie sondy za katem filtr wypala sie rzadziej (czyli wolniej przybywa sadzy co byloby napewno zdrowsze dla filtra i pewnie silnika). Niewiem czy to prawda- jak narazie niepotwierdzone nieznalazlem wiecej dowodow. Jest tez info w necie, ze sonda za karet niewplywa na mieszanke


Problemy sondy : https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=325812


Czy Aso Bmw niezalecalo zmiany sondy za katem ? Ja tez sie zastanawiam na wymiana, ale ponoc nawet lekkie odchylenia moga powodowac bledy a sonda oryginal ok 1300zł - zamiennik ok 700-800. Mam bledy w bimmer tool tylko, jakbym niesprawdzal to nawet bym niewiedzial, ale inny program tez je pokazal.


Widze, ze masz jeszcze inne bledy nr 2/3 -tych nieznam, moze jakis czujnik temp ?

Opublikowano
Dziękuję za link, dotarłem do niego już wcześniej i mam to na uwadze. Post jednak nie odpowiada na mój problem tj. kopcące auto. Nie narzekam na podwyższone spalanie ani częste wypalanie DPFu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.