Skocz do zawartości

E39 535i 1997r problem z mocą i wolnymi obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zakupiłem E39 z V8 w automacie, niestety auto nie ma mocy, kulejąc wolne obroty, strzela z wydechu itp.

Dzisiaj zauważyłem śrubę z podkładką wkręconą w kolektor dolotowy, a obok niej luźną wtyczkę, stąd moje pytanie czy nie powinno tam być jakiegoś czujnika, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość, nie mam pojęcia jak wrzucić tu zdjęcia.

Opublikowano
W takim razie odezwę się jak skądś wyczaruje kompa do BMW i podepne, nie ma ktoś zupełnie przypadkiem takowego w okolicy Krakowa? Dodam że w mojej nie ma jeszcze OBD.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy bylejaki laptop z USB, przejściówka z okrągłego wtyku na obd (25zł) kabelek (do inpy starczy zwykły VAG KKL, pewnie jakiś kolega z audi, VW, seat, skoda ma pożyczyć) INPA (znajdziesz na chomiku) i po sprawie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Więc wracam, po podpięciu kompa pokazuje wypadanie zapłonu na 1, 3 i 7 cylindrze, po skasowaniu błędów, odpięciu przepływki, błędów z zapłonem nie ma, pokazuje tylko błąd przepływki, ma ktoś może w okolicy Krakowa 535i i zgodziłby się na podmianę przepływki na chwilę? Nie chce wtopić 400zł w przepływke jeśli się okaże że to nie jej wina, pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź jeszcze czy gdzieś lewego powietrza nie masz!
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest wystarczająca metoda, dymem trzeba sprawdzić. Tylko wypadanie zapłonu było? Jakiś zły skład mieszanki może? Przepływomierz zostaw w spokoju, podaj masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz pokaż korekty paliwowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witaj kolego.

W swojej 535iA miałem podobne objawy czasami potrafiła strzelić w wydech, przebierała na wolnych obrotach, potrafiła sobie zgasnąć.

Psikałem cały dolot zmywaczem (kilka puszek) dokładnie wszędzie efekt to umyty silnik lewego nie widziałem nigdzie.

Na próbie dymowej wyszło, że coś tam z tyłu silnika się delikatnie poddymia.


Zeby nie bawić się w półśrodki i nie wracać do tego za chwilę zrobiłem tak (wrzucę ci nr części będziesz miał łatwiej w razie czego ;) ) :

-wymiana uszczelki pokrywy głowica lewa cyl 1-4 ELRING 830.313 (pytałem w ASO BMW o OE uszczelki niestety brak jedynie zestawy za 200+ na strone a wcześniej były po 60 z groszami)

-wymiana uszczelki pokrywy głowica prawa cyl 5-8 ELRING 830.305 (ta sama historia jak wyżej)

-dodatkowe podkładki m12 pod śruby pokrywy + nowe uszczelki śrub pokrywy

Zrzuciłem kolektor ssący

-uszczelka przepustnicy na próbie nie wyszło a była nieszczelność VICTOR REINZ 71-31826-00 (przez ubitą odmę w kolektorze był olej i po wyjęciu kolektora było widać że podciekał nią olej)

-uszczelka odmy VICTOR REINZ 71-31827-00 (tutaj nieszczelność była ogromna a ciekawa sprawa bo poprzedni właściciel wymienił odmę na SWAG i odma była z 2019r czyli około dwa lata

kilometrów wiele nie zrobiła od tamtego czasu a membrana miała pęknięcie :( )

-odmę kupiłem najtańszą i przełożę samą membranę zobaczymy co będzie jeśli dalej będzie zle to wrzucę oddzielny separator oleju.

-uszczelki kolektora ssącego mimo że były OE z 96r to były w stanie idealnym (porównując elastyczność z nowymi reinza pod odmę i przepustnice) więc zostały posmarowane delikatną warstwą

masy uszczelniającej Dirko oraz założyłem dodatkowe podkładki m12 żeby było to lepiej dociśnięte - jest szczelnie.

-przy okazji umyłem dokładnie w środku kolektor ssący

-umyta przepustnica (był straszliwy syf i zacinała się)

-umyty silniczek krokowy

-wymieniłem kilka przewodów podciśnienia zakupiłem na metry zbrojony przewód bo bmw liczy sobie za ten przewód jakieś zupełnie chore pieniądze (prawy przy przepustnicy odkroił się od

opaski i pewnie ciągnęło ogromnie lewe powietrze... na teście dymowym nic)


Efekt jest taki, że teraz silniczek trzyma 600-610rpm wg testu na zegarach i kompletnie nie ma drgań.

Problemy z gaśnięciem również wyeliminowane.

Polecam zrobić sobie podobny serwis koszt jest znikomy roboty też nie jest jakoś specjalnie wiele zrzucisz sobie kolektor ssący i wszystko mając na stole to przyjemna robota.

(moim zdaniem łatwiej zrzucić kolektor w v8 niż w r6 ;) )

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki wielkie za pomoc, zanim przeczytałem Twoja odpowiedź to zrobiłem praktycznie to samo, przyczyną były świece w oleju i lewe powietrze, już nie poci spod dekli, lewego nie lapie, auto odżyło i idzie jak złe ;D jednak mam jeszcze jeden problem a mianowicie nie ma dołu, z tego co wiem to powinno rwać asfalt a u mnie zabawa zaczyna się od 3k RPM, może to być wina wyciętych katalizatorów? Niestety poprzedni właściciel to zrobił...

I jak wygląda sprawa z lambdami? Jak je wyprogramuje z kompa to jakie są skutki? Jedzie wtedy na standardowej mapie? Czy może się coś przez to pogorszyć?

Zostały tylko te dwie rzeczy, szczególnie irytuje mnie że Beema nie ma wogole mocy z dołu. Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na początek błędy i ocena parametrów podczas jazdy, czyli masa powietrza, korekty paliwowe i praca sond.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.