Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry!


Obecnie jestem na etapie wybierania swojego pierwszego BMW i dotarłem do miejsca gdzie nie mogę się zdecydować pomiędzy X3 30i LCI a obecną generacją 3 330i XDrive. Oba miały by być w tej samej konfiguracji ..ale ja nie o tym. Ostatnio z żoną odbyliśmy 2 jazdy testowe, jedna po drugiej, najpierw X3 (przed lift) a później 3. Szukam auta na autostradę, bo jak już się gdzieś poruszam to wybieram wygodę dwu i trzypasmówek niż turlanie się bocznymi drogami, wiec testowaliśmy obydwa samochody przy 140 km\h.


Zaraz po wyjeździe z salonu przy prędkości 70-90 km\h żona jadąca z tyłu zwróciła uwagę, że w X3 na tylnej kanapie jest jakoś głośniej niż w 3. Przy 140km\h powiedziała, że miała takie same uczucie jak w naszej poprzedniej Corolli TS z 2019r - czyli tak huczało, jak by było okno otwarte. Ja siedząc za kółkiem oczywiście odczułem, że ogólnie jest głośniej przez bryłę auta, ale jako, że przody i tak są lepiej wyciszone (szyby akustyczne) nie do końca jej wierzyłem. Po zamianie miejscami okazało się że miała racje. Przy prędkości 120 km\h słychać już wyraźnie tylne nadkole a przy 140 km\h ciężko się rozmawia z kierowcą bez podnoszenia głosu. I tu mam pytanie - czy X3 tak po prostu ma z wyciszeniem z tyłu czy może to być kwestia opon albo tego, że testowaliśmy samochód na mokrej nawierzchni?


Co ciekawe po przesiadce do 3 było faktycznie ciszej na tylnej kanapie.

Opublikowano

X3 miala podwojne szyby z przodu? Moze po prostu porownales serie 3 z podwojnymi szybami do x3 ktora tego nie miala?


X3 przedlift z podwojnymi szybami na prawde daje rade, mozna spokojnie rozmawiac w srodku sporo powyzej predkosci autostradowych.

Opublikowano
Dzień dobry!


Obecnie jestem na etapie wybierania swojego pierwszego BMW i dotarłem do miejsca gdzie nie mogę się zdecydować pomiędzy X3 30i LCI a obecną generacją 3 330i XDrive. Oba miały by być w tej samej konfiguracji ..ale ja nie o tym. Ostatnio z żoną odbyliśmy 2 jazdy testowe, jedna po drugiej, najpierw X3 (przed lift) a później 3. Szukam auta na autostradę, bo jak już się gdzieś poruszam to wybieram wygodę dwu i trzypasmówek niż turlanie się bocznymi drogami, wiec testowaliśmy obydwa samochody przy 140 km\h.


Zaraz po wyjeździe z salonu przy prędkości 70-90 km\h żona jadąca z tyłu zwróciła uwagę, że w X3 na tylnej kanapie jest jakoś głośniej niż w 3. Przy 140km\h powiedziała, że miała takie same uczucie jak w naszej poprzedniej Corolli TS z 2019r - czyli tak huczało, jak by było okno otwarte. Ja siedząc za kółkiem oczywiście odczułem, że ogólnie jest głośniej przez bryłę auta, ale jako, że przody i tak są lepiej wyciszone (szyby akustyczne) nie do końca jej wierzyłem. Po zamianie miejscami okazało się że miała racje. Przy prędkości 120 km\h słychać już wyraźnie tylne nadkole a przy 140 km\h ciężko się rozmawia z kierowcą bez podnoszenia głosu. I tu mam pytanie - czy X3 tak po prostu ma z wyciszeniem z tyłu czy może to być kwestia opon albo tego, że testowaliśmy samochód na mokrej nawierzchni?


Co ciekawe po przesiadce do 3 było faktycznie ciszej na tylnej kanapie.

 

to logiczne, że sedan jest cichszy niż suv - chodzi o kształt bryły i opływy powietrza

Opublikowano
X3 miala podwojne szyby z przodu? Moze po prostu porownales serie 3 z podwojnymi szybami do x3 ktora tego nie miala?


X3 przedlift z podwojnymi szybami na prawde daje rade, mozna spokojnie rozmawiac w srodku sporo powyzej predkosci autostradowych.

to logiczne, że sedan jest cichszy niż suv - chodzi o kształt bryły i opływy powietrza

 

Wszystko się zgadza, ale mi chodzi o hałas na tylnej kanapie na który nie mają wpływu podwójne szyby z przodu. Konkretniej - czy ktoś z was zauważył huczące nadkole jadąc jako pasażer na tylej kanapie z prędkościami autostradowymi?

Opublikowano

W sedanie jestes szczelniej odgrodzony od przestrzeni bagazowej i nadkoli jednoczesnie, dlatego suv bedzie z definicji glosniejszy.

Plus: skoro auto na autostrady to ponownie sedan bedzie lepszy - lepsze trzymanie, nizsza bryla, wiec mniej podatna na podmuchy boczne. No i trojka to jakby nieco nowsza konstrukcja…

Opublikowano

O to mi właśnie chodziło....

Suv to z definicji nie jest stworzone jako połykacz autostradowych kilometrów.

Chociażby większe lusterka czy większy prześwit powodują większy hałas

Opublikowano
O to mi właśnie chodziło....

Suv to z definicji nie jest stworzone jako połykacz autostradowych kilometrów.

Chociażby większe lusterka czy większy prześwit powodują większy hałas

 

Aktualnie SUV-y to już bardziej nie auta w teren, ale właśnie pojazdy mające dać wyższy komfort podróży a przy okazji dające możliwość wjechania gdzieś, gdzie standardowe samochody nie wjadą. Ta szala teren/komfort coraz bardziej się przechyla.


Ja super chwalę sobie jazdę autostradami w SUV-ie - siedzisz wyżej, masz więcej miejsca dla kierowcy/rodziny, jest bezpieczniej z racji masy/gabarytów, nie rażą Cię światła innych samochodów, a do tego jest super cicho (przynajmniej w X5). Aktualnie ciężko byłoby mi wrócić do nie SUV-a, a zdecydowana część mojej jazdy to właśnie autostrady.


Oczywiście - samochód więcej pali, ale tutaj jak rozumiem rozmawiamy o komforcie i ogólnej jakości połykania kilometrów.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na mokrym jest głośniej, może X miał run flat, czy była zasłonięta roleta?

Ja akurat wykonałem ruch SUV -> GT i na razie bardzo się cieszę.

Opublikowano
O to mi właśnie chodziło....

Suv to z definicji nie jest stworzone jako połykacz autostradowych kilometrów.

Chociażby większe lusterka czy większy prześwit powodują większy hałas

 

Aktualnie SUV-y to już bardziej nie auta w teren, ale właśnie pojazdy mające dać wyższy komfort podróży a przy okazji dające możliwość wjechania gdzieś, gdzie standardowe samochody nie wjadą. Ta szala teren/komfort coraz bardziej się przechyla.


Ja super chwalę sobie jazdę autostradami w SUV-ie - siedzisz wyżej, masz więcej miejsca dla kierowcy/rodziny, jest bezpieczniej z racji masy/gabarytów, nie rażą Cię światła innych samochodów, a do tego jest super cicho (przynajmniej w X5). Aktualnie ciężko byłoby mi wrócić do nie SUV-a, a zdecydowana część mojej jazdy to właśnie autostrady.


Oczywiście - samochód więcej pali, ale tutaj jak rozumiem rozmawiamy o komforcie i ogólnej jakości połykania kilometrów.

 



Zgadza się, postęp jest. Natomiast limuzyna tej samej klasy zawsze będzie cichsza i bardziej komfortowa w trasie, zwłaszcza przy wysokich prędkościach .

Opublikowano

Zgadza się, postęp jest. Natomiast limuzyna tej samej klasy zawsze będzie cichsza i bardziej komfortowa w trasie, zwłaszcza przy wysokich prędkościach .

 

Nie zgodzę się - dostaję czasami zastępcza 5kę na czas przeglądów, etc. i w X5 jest ciszej i bardziej komfortowo przy prędkościach 140-160.

Opublikowano

Zgadza się, postęp jest. Natomiast limuzyna tej samej klasy zawsze będzie cichsza i bardziej komfortowa w trasie, zwłaszcza przy wysokich prędkościach .

 

Nie zgodzę się - dostaję czasami zastępcza 5kę na czas przeglądów, etc. i w X5 jest ciszej i bardziej komfortowo przy prędkościach 140-160.

 

Z tyłu?? Z przodu w x5 jest naprawdę cicho ale z tyłu już nie.

Opublikowano

Zgadza się, postęp jest. Natomiast limuzyna tej samej klasy zawsze będzie cichsza i bardziej komfortowa w trasie, zwłaszcza przy wysokich prędkościach .

 

Nie zgodzę się - dostaję czasami zastępcza 5kę na czas przeglądów, etc. i w X5 jest ciszej i bardziej komfortowo przy prędkościach 140-160.

 


To jest znowu kwestia pewnie kulkunastu zmiennych typu wielkość felg, model opon, czy zderzaki mpak itp. Ja pisałem o generalnej zasadzie. Jeszcze nie jechałem susem, który przy 200 km/h jest w środku cichy, a limuzynami tak

Opublikowano
Generalne zasady sie zmieniaja tak jak i samochody ;). Ja odnosze sie konkretnie do tych modeli - Nie piszę tego jako teoretyk, tylko praktyk ;). X5 to pierwsze auto gdzie prędkości 180 (w DE oczywiście) są jak najbardziej podróżnymi i wydają sie jak 20-30 mniej w 5ce. I z kim nie jadę, pierwsze słowa na autostradzie to zawsze ‚kompletnie nie czuć prędkości’. Mam benzynę, co pewnie tez nie jest bez znaczenia jeśli chodzi o hałas.
Opublikowano

Woo nie spodziewałem się tylu odpowiedzi :)


Generalnie po przeczytaniu waszych odpowiedzi i rozmowie z ze znajomym, który jechał jako pasażer dłuższą trasę w X3 M Competition obraz jaki mi się rysuje jest taki - SUV jest spoko, ale tylko z podwójnymi szybami i tylko w tedy gdy siedzi się z przodu. Z tyłu komfort jest znacząco gorszy.. i to wcale nie ułatwia mi wyboru :D


Swoją drogą, to czego nie napisałem w pierwszym poście to fakt, że 3 którą testowaliśmy i którą rozważam jest w wersji Touring. Więc gabarytowo jest to to samo co X3 tylko 20cm niższe - stąd moje zdziwienie, że w środku na tylnej kanapie aż tak czuć różnicę w wyciszeniu.


No i z ciekawostek.. pytanie czy cokolwiek się zmienia w tej kwestii w LCI..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Testowałem ostatnio iX3 na autostradzie i byłem akurat pozytywnie zaskoczony wyciszeniem. Subiektywne wrażenie miałem takie ze prawie tak cicho jak w mojej X5 (testowałem 140-160), a X5 jest bardzo cicha, zdecydowanie bardziej niż poprzedni f11. Zgadzam się z BigCactus ze X5 wydaje się cichsza niż g30 i jazda autostradami to wielka przyjemność i mniejsze zmęczenie (także te gabaryty, światła, lepsza widoczność) robią swoje. Suvy zrobiły ogromny postęp, bo f15 mnie negatywnie zaskoczyło znaczącym hałasem na autostradzie.


Jeśli chodzi o hałas z tylu to może subiektywne odczucie było i sam odpowiedz sobie na pytanie czy to realny problem. Ja w poprzednim aucie ani razu z tylu nie jechałem, a dla dzieci stały szum na trasie może nie być tak męczący. Małe większość trasy przesypiają a większe głównie w słuchawkach jeżdżą.

  • 2 lata później...
Opublikowano
W dniu 30.08.2021 o 14:29, w17chm4n napisał(a):

Więc gabarytowo jest to to samo co X3 tylko 20cm niższe - stąd moje zdziwienie, że w środku na tylnej kanapie aż tak czuć różnicę w wyciszeniu.

 

W X3 mogła być zrobiona rotacja kół. Albo nawet po prostu został założony stary komplet kół. Salony czasem przekładają zimówki ze starej demówki do nowej. Rotacja kół znacząco zwiększa hałas toczenia. Obudowa typu SUV albo kombi pogarsza ten problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.