Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam dylemat i prośbę do Was.

Otóż podjąłem decyzje o wymianie skrzyni (remont mojej mi się nie opłaca).

Moje autko BMW e92 N57 '09. -> 245KM.

Oznaczenie wg. bmwstore to GA6HP26Z a więc jest to 6HP28.

Na co mam zwrócić głównie uwagę, wystarczy aby tylko to się zgadzało co mam zaznaczone na obrazkach

UfgvbVR.png


+ zgodność powinna być jeszcze taka?


Gy1zYXY.png


+ i ostatnia?


ow9PzEy.png

Czy po tych zgodnościach już jest 100% pewności że skrzynia pasuje czy może jednak:


Główne pytanie:

1.Czy powinienem dodatkowo zwrócić uwagę na 4-7 cyfrę VIN z której pojazd pochodzi?

2. Czy jeśli auto z którego pochodzi skrzynia ma takie samo oznaczenie silnika N57 jednak w tej słabszej wersji (2.5D) będzie pasować? Numery OE skrzyni się zgadzają.


Mało jaki sprzedawca który oferuje skrzynie udostępnia VIN z samochodu,

4-7 cyfra VIN u mnie to WA91 a pojazdu z którego skrzynię chciałbym kupić ma KK51 - mimo, że jest to auto takie same (tylko inny rok).

Czy z miejsca jest to dla tej skrzyni dyskwalifikacja?

Jak w takim razie szukać odpowiedniej, skoro sprzedawcy nie ogłaszają numeru VIN ze skrzyń?


Licze na odpowiedzi, szukałem forum - znalazłem tylko jeden temat ale można powiedzieć, że chcę sie upewnić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witaj

Faktycznie, jesli zaczniesz szukac po numerach i sie zaglebiac to kolomyja. Zostaw to. Liczy sie tylko wyglad na zewnatrz, konkretnie mocowanie rozrusznika, ma byc na dole. Kazda skrzynia od e90 n57 bedzie pasowala do twojego auta.

Opublikowano

Bardzo Wam dziękuję.

Czyli konieczność zgodności 4-7 litery VIN to mit.

Panowie, już wiem na czym stoję.

Muszę szukać takiej gdzie znajdę takie same oznaczenia:


QVC7GqP.png



Proszę o jakieś uwagi/pomoc w doborze, która opcja będzie miała największą skuteczność?

Na pewno kupuję używaną skrzynię ale jest kilka opcji. Wszystkie mają gwarancję rozruchową.

Pomijając sugestie, nowego zregenerowanego konwertera od ZF nie kupię, ponieważ ceny poszły o kilkadziesiąt % w górę w bieżącym roku i zamiast płacić 2800 musiałbym wyłożyć 4k.

 

  • 1. Skrzynia bez konwertera (800zł) - 130k km przebiegu / konwerter regenerowałbym swój 350k przebiegu, czy może lepiej szukać już zregenerowanego?

  • 2. Skrzynia bez konwertera (600zł) - 200k km przebiegu / konwerter kupię zregenerowany albo zregeneruje mój 350k przebiegu

  • 3. Skrzynia z konwerterem (1500zł) - 200k km przebiegu / i regenerować ten lub swój konwerter.. tylko, że taki przebieg to może się okazać że w skrzyni jest jeszcze coś do wymiany i mogą koszta robić się wieksze

 

Czy może jakoś inaczej postąpić i co będzie najmniej ryzykowne i najbardziej rozsądne (przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na koszta).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skrzynia uzywka, jak najnizszy przebieg, konwerter zawsze do regeneracji, wyslij swoj.
Opublikowano
Skrzynia uzywka, jak najnizszy przebieg, konwerter zawsze do regeneracji, wyslij swoj.

 

Czyli nie ma znaczenia czy konwerter ma 400k czy 500k, jeśli go zregenerują to jest taki sam jakby mieli regenerować 100k - yes?

Opublikowano
Chcę też przełożyć sterownik ze swojej skrzyni do tej "nowej" - czy trzeba wtedy jakoś specjalnie coś programować? Czy wystarczy przełożyć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Konwerter-nie istotny przebieg. Dlaczego chcesz mechatronike przekladac?
Opublikowano

Nie mam konkretnego celu.

Chce aby obeszło się bez programowania, czy tam jakiegoś przypisywania numerów w kompie.

Mam też w swojej skrzyni aktualizowany soft(do wersji 2019r), myślałem że wsadzając swój sterownik móglbym go zachować.


Jeśli wsadzę używaną skrzynię a od swojej wezmę tylko konwerter - trzeba będzie coś kombinować w kompie?


I zakładając, że bym jednak chciał - wtedy by trzeba było?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To sa stare skrzynie. Nie maja zadnych zabezpieczen. Po wymianie nalezy jedynie zresetowac kalibracje i tyle.
Opublikowano
Nie trzeba mechatroniki przekładać? Jak wymieniałem skrzynię, to świeciła się na czerwono czerwona zębatka. Dostałem na forum info, że trzeba było albo zaprogramować ją do VIN samochodu albo przełożyć mechatronikę, co zrobiłem w moim przypadku. Ale powtarzam co usłyszałem…
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Samodzielnie można sobie poradzić z tym przeprogramowaniem z dobrą instrukcją czy trzeba szukać ogarniętego chłopaka?

I jaki koszt +/- tego "wprowadzenia VIN"? - ja też tak słyszałem, ale kkx5 mówi co innego a się zna.

Opublikowano

Widziałem, znalazłem ten Twój temat ale ile kosztowała Cie ta zmiana VIN w tej skrzyni u elektryka?

W takim razie i tak bezpieczniej będzie przełożyć swój sterownik.

Opublikowano
Widziałem, znalazłem ten Twój temat ale ile kosztowała Cie ta zmiana VIN w tej skrzyni u elektryka?

W takim razie i tak bezpieczniej będzie przełożyć swój sterownik.

 

Została przełożona mechatronika. Można ją od razu zregenerować, jak już będzie na wierzchu.

I nie wiem jak w nie x-drive ale u mnie wtyczka była jeszcze oryginalna czyli z wadą fabryczną i nie było prawidłowego uszczelnienia, więc też przy okazji trzeba zmienić.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To sa stare skrzynie. Nie maja zadnych zabezpieczen. Po wymianie nalezy jedynie zresetowac kalibracje i tyle.

Jesteś pewny, że w tych latach nie było już ISN w skrzyni jak w innych modelach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma zadnego isn, przekladalem wiele uzywek i nic nie robilem. Isn pojawil sie dopiero w serii F, nawet tych na 6hp oraz seria E70 na 6hp oraz wszystkie 8hp. W e90 nie ma na 100%.
Opublikowano

Jednak nie kupuje skrzyni, gość któremu oddałem auto mi tego odradził i powiedział, że przecież tamtą skrzynię i tak będzie musiał otworzyć i sprawdzić a jeśli otworzy to wymienić musi rzeczy które zawsze się wymienia.

A remont mojej wyniesie 5k max.

To nie jest żadna zajebista prestiżowa firma, a gość który robi w stodole i ma stado Klientów a robi każdy automat.

Dla ziomka robił w 335D po chipie na 400KM i dobrze zrobił, więc mu zaufałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednak nie kupuje skrzyni, gość któremu oddałem auto mi tego odradził i powiedział, że przecież tamtą skrzynię i tak będzie musiał otworzyć i sprawdzić a jeśli otworzy to wymienić musi rzeczy które zawsze się wymienia.

A remont mojej wyniesie 5k max.

To nie jest żadna [bAD] prestiżowa firma, a gość który robi w stodole i ma stado Klientów a robi każdy automat.

Dla ziomka robił w 335D po chipie na 400KM i dobrze zrobił, więc mu zaufałem.

\

Jakość usług nie określa to jak warsztat wygląda, tylko właśnie to stado klientów ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.