Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, regenerowałem turbinę w BMW E91. Od tego czasu w losowych momentach; przy otworzeniu/zamknięciu drzwi; naciśnięciu jakiekolwiek przycisku na pilocie z okolicy turbiny słychać dziwny dźwięk (na zgaszonym silniku). Udało mi się znaleźć winowajcę, co widać na nagraniu poniżej. Co to jest? Ten element oprócz wydawania dźwięków to również drży.


Opublikowano
Jest to nastawnik zmiennej geometrii turbiny. Wydaje taki dźwięk najprawdopodobniej z powodu złej kalibracji/ ustawienia względem turbiny. Raczej na pewno ma to wpływ na pracę zmiennej geometrii i przez to doładowanie nie jest takie jakie powinno być. Podjedź do firmy która robiła turbo i niech to sprawdzą. Może zrobią to na samochodzie, a jak nie to znów turbo do wyjęcia. A z ciekawości zapytam regeneracja za 600 zł??
Opublikowano

Regeneracja 900, a skąd to pytanie? :)


Ogólnie jeżdżę na tym od dłuższego czasu bo w miejscu gdzie regenerowałem turbinę nie znaleźli przyczyny tego dźwięku..mogło to mieć jakieś negatywne skutki?


Aaa i dodam, że od czasu regeneracji czasami czuć spalinami w kabinie. Gdzieś może być nieszczelność czy może to również wina tego nastawnika?


Dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Nastawnik ma wydawać dźwięk ale nie az taki głośny to ma byc o polowe minimum ciszej.


Ale też patrz jak to słychać po zamknięciu maski. Bo troche nas może mylic przyłożenie mikrofonu do samego nastawnika.


Dźwięk nastawnika zawsze jest. Wystarczy ze nawet drzwi otworzysz albo zamkniesz i ten dzwiek do powrót po chwili znika.

Opublikowano
Niestety ale nawet przy zamkniętej masce to słychać dosyć mocno. W dodatku dźwięk potrafi utrzymywać się 5,10,30 minut, a zdarza się i godzinę lub dwie..
Opublikowano

U mnie ten dzwiek sie wyłącza cos po 3 minutach od zamknięciach drzwi. I ledwo co go słychać jak maska zamknięta.


Może masz wszystko ok tylko zregenerowali nastawnik ale powstawiali jakie chińskie kondensatory nowe i buczą na maxa. Tak byc nie powinno. Cos nie tak zrobili chyba.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie ten dzwiek sie wyłącza cos po 3 minutach od zamknięciach drzwi. I ledwo co go słychać jak maska zamknięta.


Może masz wszystko ok tylko zregenerowali nastawnik ale powstawiali jakie chińskie kondensatory nowe i buczą na maxa. Tak byc nie powinno. Cos nie tak zrobili chyba.

Jak u ciebie jak ty masz niby 335i i zadnego nastawnika tam nie ma....??? Zwijaj sie z tego forum.

Opublikowano

Nie wiem, nic tam nie widzę. Poza tym na tych ich maszynach pokazuje, że jest ustawione prawidłowo a po założeniu widać i słychać jak to działa.

Co do spalin - nie, nie jest to związane z nastawnikiem. Szukaj jakiejś nieszczelności.


Ustawienie zmiennej geometrii jest niezbędne, aby turbina dmuchała tak jak powinna. W tym momencie przeładowuje, wstaje znacznie później.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega Tude dobrze tlumaczy. Zle ustawiona geometria, nastawnik sprawdza jej ustawienie, jesli jest poza zadanymi wartosciami, na plus czy na minus, probuje dalej sie ustawic, "szuka" tych ustawien a efekt jest taki jak u autora, piszczenie.
Opublikowano

Byłem i dostałem odpowiedź, że zmienna geometria jest na pewno dobrze zrobiona i po spojrzeniu dało się wyczuć "czego chcesz?" No ale mam przyjechać, wyciągną ją i zobaczą.. zobaczymy...


Zastanawiali się dlaczego nastawnik dostaje prąd skoro silnik wyłączony, no ale jak mówiłem.. zobaczymy jaki będzie dalszy ciąg wydarzeń ;p


Mocno irytujące jest, że jedziesz do kogoś, płacisz mu nie małe pieniądze, a później jeszcze musisz kombinować, dzwonić, jeździć żeby to działało jak należy...

Opublikowano
A wystarczy tester atd i sprawdzenie bez wyciągania. Jestem pewny, że oni tego dobrze nie ustawią. Ramię jest ewidentnie napięte jak baranie jaja a oni udają, że problemu nie ma. Znowu jak sam zaczniesz grzebać, to tracisz ich magiczną gwarancję. Tak to już jest z regeneracją turbiny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem i dostałem odpowiedź, że zmienna geometria jest na pewno dobrze zrobiona i po spojrzeniu dało się wyczuć "czego chcesz?" No ale mam przyjechać, wyciągną ją i zobaczą.. zobaczymy...


Zastanawiali się dlaczego nastawnik dostaje prąd skoro silnik wyłączony, no ale jak mówiłem.. zobaczymy jaki będzie dalszy ciąg wydarzeń ;p


Mocno irytujące jest, że jedziesz do kogoś, płacisz mu nie małe pieniądze, a później jeszcze musisz kombinować, dzwonić, jeździć żeby to działało jak należy...

To troszke slabo sie znaja bo tam napiecie jest bardzo dlugo a po wygaszeniu, wystarczy otworzyc drzwi, bez kluczyka w stacyjce, juz sprawdza ustawienia.

Opublikowano

Jak macie jakieś tipy dla nich to dajcie znać. Powiem im co mają zrobić, specjaliści :D

Wyciągnąć turbinę "i tak muszą" bo sprawdzą gdzie jest nieszczelność - nie da się tego inaczej sprawdzić? Średnio mi się widzi być bez samochodu przez 3-4dni..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.