Skocz do zawartości

E61 - problem z mocą. Turbo, DPF...


prz3mko18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono!! :hand: :hand: :dance: :dance: :hand: :hand:


Rok temu zakupiłem swoje pierwsze E61 2,5d 2006r, 177km. przed lift :roll: Ogólnie od samego początku borykam się z pewnym problemem.. Otóż od samego początku podczas wypalania DPF'a bawarka wchodziła w tryb awaryjny i traciła moc, dany błąd dało się skasować, wyłączyć silnik, lub przez obd.. Aż tutaj nagle pewnego pięknego słonecznego dnia auto wchodzi w tryb awaryjny jak tylko dam trochę więcej gazu, oczywiście błąd dało się skasować.. Przejechałem pół metra nawet nie dając gazu, od nowa to samo.. W ogóle nie chciała się rozpędzić, do 60 km/h potrzebowała z 2km... Oddałem do mechanika, pierwsza diagnoza to kolektor wydechowy.. Zamiana na żeliwo, rury od dolotu nowe, uszczelki również, podciśnienia sprawdzone - są w porządku. Odebrałem auto, przejechałem się kilka km i od nowa to samo, jadę znowu do danego mechanika, a on rozkłada ręce, bo nie wie, co jest pięć.. OK.. Jadę do innego "speca" od bemki. Pierwsza diagnoza to zmienna geometria turbo i jakieś styki które sterują turbo (podobno przepalone). Mówię dobra, skoro tak, to zrób to i zobaczymy.. Oddał turbo do "regeneracji" poskładane i nadal to samo.. Dzień później znowu inna diagnoza, że DPF jest na wykończeniu i trzeba wyczyścić (nie było czasu na wypalanie w piecu), więc wziął karcher i jakiś płyn, i zaczął go czyścić.. Wszystko poskładał, przejechał się i działa... Dzwoni do mnie mówi, że bawarka jest na chodzie i mogę przyjechać po odbiór.. Przyjechałem, zapłaciłem i wyjeżdżam z garażu nie chciałem jej od razu dawać, bo widziałem, że jest zimna. Przejechałem się kilka km, aż się nagrzeje.. No to mówię, but... But.. But.. A ona dopiero mi kręci od 2.5tyś rpm.. Błędu który wywalało nie ma, ale nadal jest ta dziura, gdzie przedtem brała od samego dołu.. Dzwonię do niego, a on mi mówi, że tak właśnie jest z turbo które zostaje regenerowane.. Dobra głupi jestem to uwiężę mu, przejechałem 1000 km do roboty, sprawdzam błędy, a tam od nowa to samo.. Ten sam błąd, skasowałem go przejechałem się i wrócił, ale bawarka nie straciła mocy.. To znowu jej but, a błąd nadal ten sam.. I tak się borykam z tym problemem już od prawie roku.. Może ktoś miał podobnie z tym, a najbardziej zastanawia mnie to turbo.. Dlaczego tak się stało, przecież odczuwam teraz jakby bemka straciła z 50km.. Poniżej przesyłam ss'a z danym błędem;

Na-forum.jpg


Dzięki wielkie, pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym roczniku problemem jest DPF. Twoj dpf ma juz 15 lat i jest poprostu smietnikiem. Jego wypalanie na 200% nie wypala go juz do konca i caly czas jest w pewnym stopniu zabity i zmula ci auto. Regeneracja DPF jest nieoplacalna kosztuje okolo 1500 pln wymieniany filtr i czujniki.


Pranie dpf pomaga na chwile.


Jakbys skasowal dpf-a to bys dostal duzy zastrzyk mocy i turbo by wczesniej wstawalo. Pucha zostaje tylko sie filtr wydmuchuje z puchy dpf i wyprogramowuje sie dpf z kompa a serwis sie ustawia na 100 000 km czy wiecej.


Turbo po regeneracji ma wstawac od 1800 obrotow w silnikach M47 i M57.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym roczniku problemem jest DPF. Twoj dpf ma juz 15 lat i jest poprostu smietnikiem. Jego wypalanie na 200% nie wypala go juz do konca i caly czas jest w pewnym stopniu zabity i zmula ci auto. Regeneracja DPF jest nieoplacalna kosztuje okolo 1500 pln wymieniany filtr i czujniki.


Pranie dpf pomaga na chwile.


Jakbys skasowal dpf-a to bys dostal duzy zastrzyk mocy i turbo by wczesniej wstawalo. Pucha zostaje tylko sie filtr wydmuchuje z puchy dpf i wyprogramowuje sie dpf z kompa a serwis sie ustawia na 100 000 km czy wiecej.


Turbo po regeneracji ma wstawac od 1800 obrotow w silnikach M47 i M57.

 

Dałbym radę to sam ogarnąć, czy raczej musi być od tego jakiś spec? I też druga sprawa mieszkam, w Belgii i boję się, że mogę mieć duży problem na przeglądzie, bo bardzo są uczuleni na emisje spalin..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pucha cala zostaje jest na srubach nawet ciecia nie bedzie zadnego puchy dpf-a.


W Polsce to musisz zrobic, w Belgii czy Holandii cie skroja na potege za takie cos. W Polsce tunerzy zrobia calosc za 600-700 pln.


Odczucie bedzie takie jakbys mial jakas szmata cienka zatkany wydech i jakby nagle to wylecialo z wydechu auto zwawsze i to odczuwalnie. Na maxa but w podloge ci pusci dymka jedynie na normalnej jezdzie nie dymi na cieplym silniku.


Na przegladzie zagladaja na wydech czy pucha jest katy rzadko mierza emisje spalin.


Bedziesz kiedys w Polsce to tam to zrob dasz 180 euro, a na moje to w Belgi Holandi ci za to zaspiewaja minimum 350-400 euro tam tak kroja.


Jak ci turbo wstaje o 2500 obrotow to ty startujac ze swiatel przegrasz z kazdym nawet golfem 1.9 110 koni co mu dmucha turbo od 1700 obrotow.


W tych M47 M57 sie zalaczaja turbiny po regeneracji od 1800 obrotow.


Natomiast ty masz nastawnik elektroniczy turbiny i to on nastawia od kiedy ma sie doladowanie zalczyc, wiec albo nastawnik nie zostal zregenerowany i nastawia zle albo dpf blokuje turbine albo sie turbina zacina i sie odwiesza od 2500 rpm.


albo i najbardziej prawdopodobne - zle zregenerowali turbine.


bo to jest niemozliwe ze plula olejem a wstawala od 1800 rpm i chodzila dobrze, a po regeneracji wstaje od 2500 rpm.


Po regeneracji turbo ma mocniej wstawac i dokladniej doladowywac, a tu jest gorzej niz bylo jedynie uszczelnili turbo ze olejem tak nie pluje.


Poza tym turbine sie regeneruje osobiscie, a nie przez kogos. Sam oddajesz turbo na regeneracje i wystawiaja ci 1 rok gwarancji na turbine na papierze, a nie , ze mechanik gdzies tam wyslal zregenerowal i teraz ty chodzisz do mechanika on robi inne auta i umywa rece bo juz nie bedzie mial kasy z ciebie.


Zle to zrobiles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce będę dopiero za rok, a tak jeździć się w ogóle nie da.. Jest tak jak piszesz, że jakiś golf łyka mnie jak chce, w trasie to już w ogóle.. O jakimś szybszym wyprzedzaniu to mogę zapomnieć, nawet pod górki na autobanie miałem problemy, tempomat ustawiony na 140, a ona mi do 120-110 zwolniła.. Co do ceny tutaj to jest tak jak piszesz, cenniki nie wiem skąd oni mają.. I tak właśnie miałem, że przed regeneracją wstawała mi od 1800 rpm, i było czuć wgniatanie w fotel, a teraz to jest katastrofa jakaś.. Jeszcze ten mechanik polecił mi kupno nowego DPF'a, znalazłem na allegro nówkę za tysiaka, czy to mogłoby załatwić sprawę? Chciałbym w ogóle sprawdzić, czy jest to problem z dpf, czy z tym turbo.. Wiem o tym, że turbo oddaje się osobiście, ale nie miałem już na to czasu, bo za dwa dni musiałem już wracać do Belgii, a oni termin mieli dopiero na za tydzień, więc wyszło jak wyszło..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób sobie podgląd na ciśnienie doładowania . Zobacz ile jest tego na idle . Chyba jest też podgląd na oczekiwane ciśnienie . W idle jest 1000 Hpa ( no atmosferyczne z drobnymi odchyłkami ) . Już przy średnim bucie powinno osiągać max ( nie wiem ile ten ma 1,5 Bara ) czyli wskazanie 2500 Hpa . Możesz mieć poprostu zepsuty albo zawalony syfem czujnik ciśnienia w dolocie . To są drobne pieniądze zanim rozkopiesz pół silnika .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 2200 zadane hpa, a pompuje ci 1900 hpa.


Masz leak boostu - niedoladowanie. Turbo ewidentne jest przez cos blokowane albo uszkodzone.


Mechanik wedlug mnie cos przywalil w ciula z ta regeneracja kto wie czy on w ogole oddal na regeneracje do jakiejs profesjonalnej firmy czy sam tego nie rozebral u znajomego jakiegos na szybko nie zmienili 1 czesci na krzyz przemyli i dali z powrotem do samochodu.


Rzeczywiste powinno dochodzic do 2600 hpa i zadane, a tutaj ledwo do 1900 hpa wstaje turbo - masz strate cos 20% mocy samochodu przez to.


Jest opcja , ze dpf blokuje zabity spaliny i auto jest przytkane zmulone i po kasacji dpf nagle cala moc wroci.


DPF i Turbina do ogarniecia. Zacznij od dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.