Skocz do zawartości

BMW E46 330d (184kw) Problem z odpaleniem POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
WItam posiadam bmw e46 kombi silnik 3l diesel 184km mianowicie problem jest taki ze auto z dnia na dzień dłużej kręciło aż wkońcu wogóle odpalić nie chce ... na zimnym silniku odpala lepiej niż na ciepłym dziś to wogóle odpalić nie chce postanowiłęm zmienić filtr paliwa zmieniłem auto paliło perfekcyjnie lecz po kilku odpaleniach znowu zaczynało coraz dłuzej krecić .... po jakiś 20 30 odpaleniach auto nie odpala wogóle co robić ?;///
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie. Błędy przede wszystkim. Ja ogólnie miałem taki objaw jak mi pompa progowa padała, aż padla na amen. Palil jak był zimny, ale po nagrzaniu zero. Błąd miałem 4b90 z tego co pamiętam. Za niskie ciśnienie, ale to może być kupa innych problemów.


Wklej błąd. Czujnik ciśnienia, czy za niskie ciśnienie. I najlepiej błąd z czegoś do BMW a nie uniwersalnego co nie poda kodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj VIN, ale według mnie to będzie ten

https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-paliwa-bmw-e38-e46-e39-e53-x5-10723934318

Nie kup gównianego zamiennika, żeby się nie zakręcić. Mam słabe doświadczenia z zamiennikami i często wolę brać sprawną używkę lub oryginal, ewentualnie to co szło na pierwszy montaż. Osobißcue z twoim silnikiem nie miałem za dużo do czynienia. Czujnika możesz sam poszukać, na stronie realoem.com

Tu jest link

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EL91-EUR-02-2003-E46-BMW-330d&diagId=13_0802

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj kod błędu bmw i zrób test przelewowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

A więc tak ..... kupiłem ten czujnik jakiś zamiennik za 250 zł ... czujnik okazał sie troszkę krótszy i ciekła strasznie ropa ..... wkurzyłem sie pojechałem po orginał " Bosch" za okolo 500 pln zamontowałem go poprawa jest taka że auto odpala ale nadal kreci okolo 4-5 sekund zaniczym odpali .... CO ROBIĆ ..... ehhh


Edit

auto na zimnym kreci okolo 1-2 sekund

auto na ciepłym 5-6 sekund

gdy auto zgaszę i chce odrazu odpalić pali prawie idealnie


CO jest nie tak z tą Bmką ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie podasz kodów błędu, to idź po 10 tysi do bankomatu i wymieniaj wszystko po kolei.
Opublikowano

miałem błąd w tej listwie wtryskiwaczy https://naforum.zapodaj.net/fb7f4f0ccd44.jpg.html


moj mechanik twierdzi ze po zmianie czujnika na listwie wtryskowej nie ma juz zadnego błedu .... on przypuszcza ze może być to pompa paliwa bo nie jest orginalna tylko jakaś podróbka i po właczeniu zapłonu nie wyłącza się po kilku sekundach tylko słychać ją dosyć głośno okolo minuty potem dopiero cichnie ..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wez ten samochód do kogos kto ogarnia BMW. Przeciez ten nawet nie ma czym diagnozować. Ja jako koleś amatorsko zwiazany z mechaniką, mam lepsze narzędzia. Pompa progowa daje też takie objawy jak opisujesz.

No i tak jak pisałem, kupowanie tanich zamienników to wywalanie kady w błoto.

Opublikowano

jestem z podkarpacia nie ma tu dobrego mechanika chyba ze ktoś z was mi zaglądnie jestem w stanie pojechać nawet gdzieś dalej .... a co do pompy to nie jest tak że zawsze by źle paliła i na ciepłym i na zimnym ?


Dodam jeszcze jedno gdy odepnę filtr paliwa ( ściągam dwa węzyki) i przypnę na nowo to kilka razy pali idealnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety masz do mnie bardzo daleko. Z tą pompa właśnie tak miałem, że na zimnym bylo super. Po lekkim rozgrzaniu zaczynał się problem. Po kilku miesiącach rzucił palenie całkiem.
Opublikowano

o i teraz próbowałem odpalić ( ciepły silnik) to wogóle nie odpaliła.... aku padł .... czy to moze byc pompa progowa >?




duzo roboty z wymianą pompy ? moze sam dam rade ? ile ma dawać barów prawidłowo taka pompa ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zrób test przelewowy.

Czytasz tylko wybrane wiadomości?

Progowa ma dawać ponad 4 bary i nie spadać pod obciążeniem, to sprawdza się na komputerze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Maniek sory ale ten samochód mnie juz rozbraja ;/


czyli jak wtryski leją to nie utrzyma pompka progowa ciśnienia tak ?


chodzi mi o to czy to odpalanie cieżkie na ciepłym silniku może być wywołane uszkodzeniem pompki progowej ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jak wtryski puszczają przelewem to pompa ciśnienia nie nabije. Test przelewowy, jak jest ok to progowa do wymiany. Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
zamóiłem sobie tester do przelewów na allegro jakiś za 100 pln zrobię test pewnie w Wtorek to napisze jak wyszło to mi podpowiecie co dalej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba bylo sobie za kolejne 100zl kupic kabel do diagnozy. Bez tego przy BMW starym nie dasz rady. Przy naprawach podwoisz wartość auta. Bez danych z diagnozy ciężko ustalić przyczynę usterki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiś czas temu miałem 525d e39 czyli to samo poza pojemnością i tam nie odpalał przez przerwany o-ring zaworu na pompie cr, przyczyn może być sporo. Najczęściej to jednak wtryskiwacz oraz pompa progowa/w baku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
kupiłem zamrażacz w aptece jak pali na zimnym to spróbuję rozgrzać silnik i potem psiknę zamrażaczem czujnik położenia wałku rozrządu może to on robi robotę
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
czy to odpalanie moze być spowodowane pompką progową ? pompka tak jak by troche nierówno pracowała i nabija strasznie długo i słychać ją nawet po odpaleniu silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.