Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z moim bmw e39 3.0d rok 2001.

Parę dni temu po tygodniowym przestoju przestal mi działać panel klimatronika przyciski świecą ale wyswietlacz juz nie, nie da się nic załączyć ale podczas jazdy cieple powietrze grzeje w nogi przy odpiętym jeżu, kiedy go podepnę dmucha nawet na postoju. Pierwszego dnia panel sie zalaczyl po 50km trasie i mogłem wylaczyc dmuchanie w nogi, niestety parę dni później juz sie nie zalaczyl i musiałem przejechać z otwartymi oknami ponad 600km.

Bezpiecznik numer 9 wymieniłem i nic to nie dalo, z tego co czytałem moze to być jakis przekaznik za schowkiem pytanie tylko jaki i jak się tam dostać, nie ma opcji ze tam siegne bez demontażu schowka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie. Po schematach nie widzę tam żadnego przekaźnika, po zapłonie sprawdzić czy na bezpiecznikach F9 i F20 pojawia się 12v. Jak jest to proponuję sprawdzić styki na kostkach klimatronika ewentualnie jego podmianę.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dokładnie. Po schematach nie widzę tam żadnego przekaźnika, po zapłonie sprawdzić czy na bezpiecznikach F9 i F20 pojawia się 12v. Jak jest to proponuję sprawdzić styki na kostkach klimatronika ewentualnie jego podmianę.

 




Na 9 jest 12v na 20 nic, piny w klimatroniku posprawdzałem i wszystko wydaje się być w porzadku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro nie masz na 20 nic, to podaj tam 12v kabelkiem. Jak klimatronik wstanie to sprawdź czy z pinu 3 (przewód zielony) kostki stacyjki po włączeniu zapłonu wychodzi 12v, jak będzie to coś miedzy stacyjką a listwą bezpieczników. Jeżeli nie będzie 12v to kostka stacyjki do wymiany.

Tak jeszcze przeglądam i gdyby stacyjka była uszkodzona to jeszcze kilka rzeczy by nie działało ;) upewnij się raz jeszcze czy przy włączonym zapłonie (pozycja przed rozrusznikiem) napewno nie ma 12v. Jak nie ma to działaj jak wyżej.

Sprawdź jeszcze F23 na schematach z wersji o

Przed 2000r. Jest on dodatkowo używany do zasilenia panela. Możliwe że u ciebie też.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Skoro nie masz na 20 nic, to podaj tam 12v kabelkiem. Jak klimatronik wstanie to sprawdź czy z pinu 3 (przewód zielony) kostki stacyjki po włączeniu zapłonu wychodzi 12v, jak będzie to coś miedzy stacyjką a listwą bezpieczników. Jeżeli nie będzie 12v to kostka stacyjki do wymiany.

Tak jeszcze przeglądam i gdyby stacyjka była uszkodzona to jeszcze kilka rzeczy by nie działało ;) upewnij się raz jeszcze czy przy włączonym zapłonie (pozycja przed rozrusznikiem) napewno nie ma 12v. Jak nie ma to działaj jak wyżej.

Sprawdź jeszcze F23 na schematach z wersji o

Przed 2000r. Jest on dodatkowo używany do zasilenia panela. Możliwe że u ciebie też.

 



Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz na spokojnie i na obu bezpiecznikach (9,20) jest napięcie, w panelu słychać jak chodzi wiatraczek.

Czy to panel do wymiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź jeszcze F23 i naładuj akumulator ;) raczej obstawiam panel tak na 90%
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.