Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

W aucie od chwili zakupu miałem problemy z chłodzeniem, uciekał płyn ale nie wiadomo gdzie. Byłem w sumie u 3 mechaników i żaden nie widział wycieków. Ostatecznie pojechałem do mechanika w okolicy i podłączył manometr z pompką, 2 bary ciśnienia i kapie z pompy wody. Jest to możliwe że na pracującym silniku nie było widać żadnego wycieku z tamtego miejsca a teraz na wyłączonym aucie z podłączonym ciśnieniem tak kapie? To pierwsza sprawa.

Druga sprawa miesiąc temu w I-Drivie pokazało mi żółty błąd filtra DPF. Kupiłem btool i wychodzi na to że DPF zapycha się w połowie już po kilkudziesięciu kilometrach, pełny jest po 100-150KM. Ale to nie wszystko, po odebraniu auta uderzył smród kwaśnych spalin do tego stopnia aż w gardło gryzie, takiego czegoś wcześniej nie było, macie jakiś pomysł co się dzieje? Wg. mechanika leje któryś z wtrysków i dlatego zapycha ciągle DPF. Smród z wydechu nie do opisania, wcześniej tego nie było. :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przynajmniej jeden mechanik się zabrał za sprawdzenie . Na zimnym na postoju łatwo wykryć wyciek pod ciśnieniem z pompki . W czasie pracy silnika koło pasowe rozrzuca płyn . Po drugie przy zagrzaniu silnika płyn szybko odparowuje . Czasami widać biały nalot . Co do dpf sprawdź ciśnienie wsteczne na postoju z wyłączonym silnikiem . Druga sprawa to trzeba w wężyk albo rurkę do sensora ciśnienia dmuchnąć . Może się zatkał . Gryzące spaliny to może płyn się teraz przez chłodnicę EGR dostaje i stąd taki zapach . Tego to nie wiem .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki masz nalot w tym momencie? Z mojego doświadczenia to pompa oryginalna wytrzymuje około 250 tys km. M54 wymieniałem przy takim przebiegu i w M57 podobie (przebiegi oryginalne i pompy fabryczne).


Sprawdź temperaturę pracy - czy termostaty odpowiednio trzymają.


Wtryski możesz sprawdzać, ale piszą, że korekty nie są miarodajne i na stole najpewniej.


Turbo w jakim stanie, puszcza olej, ma luzy? Odma wymieniona?


DPF - jak masz już sporo nalotu to może warto oddać do prania chemicznego, płukanie na samochodzie się nie sprawdza. A jesli jest jakiśproblem to trzeba powalczyć z przyczyną najpierw.

Opublikowano
Jaki masz nalot w tym momencie? Z mojego doświadczenia to pompa oryginalna wytrzymuje około 250 tys km. M54 wymieniałem przy takim przebiegu i w M57 podobie (przebiegi oryginalne i pompy fabryczne).


Sprawdź temperaturę pracy - czy termostaty odpowiednio trzymają.


Wtryski możesz sprawdzać, ale piszą, że korekty nie są miarodajne i na stole najpewniej.


Turbo w jakim stanie, puszcza olej, ma luzy? Odma wymieniona?


DPF - jak masz już sporo nalotu to może warto oddać do prania chemicznego, płukanie na samochodzie się nie sprawdza. A jesli jest jakiśproblem to trzeba powalczyć z przyczyną najpierw.

 

Co do przebiegu to licznikowo 200 tys. Rzeczywisty przebieg pewnie koło 300 tys. plus minus ale tego już się chyba nigdy nie dowiem. Temperature silnik trzyma w okolicach 87-90 stopni, nigdy więcej. Ze strony turbo raczej wszystko ok, DPF do mycia, taki mam plan.


Gorzej jeśli DPF będzie stopiony to wtedy nie wiem co dalej bo nowy filtr to już koszt minimum 2 tys. wzwyż i robi się dość duża kwota.

Odma, filtry, olej nie zmieniane przeze mnie ale jeśli zdecyduje sie na naprawe to wtedy chciałbym to wszystko ogarnąć za jednym razem łącznie z wymianą kolektora na regenerowany.

Opublikowano

U mnie jak byl wyciek plynu kiedys z chlodniczki egr to kapalo woda na paski i przy odpalaniu mialem pisk co trwal 1 sekunde mokry pasek na rolkach.


Druga objawa byla taka, ze te krople co jakims cudem ominely pasek to lecialy na podloge a jak bylo goraco i mocno dawalem w palnik mojemu gruzowi to jak parkowalem auto w parkingu galerii to z grilla mi szla para szara lekko przenikliwy dym - to wyparowywal po mega nagrzaniu plyn z podlogi pod silnikiem przez nerki grill.


Pekaja tam jeszcze termostat egr maly plastkowy czarny na chlodniczce- pekaja termostat glowny przed chlodniczka egr czarny plastikowy.


Tez pompy wody traca szczelnosc z czasem i korki do e60 diesla to co bys nie kupil to w nich te uszczelki po kilku latach juz nie trzymaja wody i przejdzie ci woda jak za mocno dasz w palnik przez te uszczelki.


A jak dolozysz jeszcze czipa do tych 15 letnich szrotow co juz dawno powinny byc zdezelowane to uklad chlodzenia dostaje w dupe na maxa.


Zmienisz chlodniczke egr rok i znowu walnie czy inne czesci.


Uklad chlodzenia w 530d to jest kpina to fiaty ople maja lepszy tam chlopie do ukladu chlodzenia jedyne co w oplu to plyn dolewasz raz na 2 lata jak go zmieniasz i tyle. Opcjonalnie raz na pol roku dolejesz 200-300 ml.


a w tych gruzach to czlowieku chlodnice pekaja termostaty chlodniczki pompy wody zbiorniczki wyrownawcze ;D


juz nie wspomne, ze ponad polowa to ma uszkodzone glowice w tych klekotach, a jakims cudem to jeszcze sie w ogole kupy trzyma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty chciałbyś coś porozmawiać o chłodzeniu w oplu ?? :D . Bo 300 ml na rok to nie jest szczelny :) W clio u mamy tak dolewałem no i ciekło na buta z nagrzewnicy , plus wiecznie zaparowany zimą . Obecnie samo się uszczelniło chyba od syfu . Któregoś dnia ta nagrzewnica wystrzeli .
Opublikowano

300 ml na rok? Człowieku w e60 to ja dolewalem 300 ml na 300 km.


W e60 jak masz 300 ml ubytek na rok czasu to ty masz chlopie perełkę..

To samo sie tyczy oleju xddd


Tam niektórzy co miesiąc w e60 banke 5 litrów kupuja plynu. Tak pija te układy chlodzenia a olej? Hehehe kup sobie byne w e60 zobaczysz ile oleju to pije.

Opublikowano
Tydzień temu wymieniałem koło pasowe bo się już rozleciało przy przebiegu 274k do tego od razu pompa wody i reszte rolek bo ledwo co zipały :x
Opublikowano
Jak sie zmienia kolo pasowe to odrazu sie zmienia simeringi wału, czyli uszczelniacze wału kolo pasowe napędza wal. Jak tego nie zmieniles to ci beda puszczac olej ze starości te simeringi za kolem pasowym na wale.
Opublikowano
Jeśli po zmianie pompy będzie dalej ubywać płynu to trzeba się niestety tego pozbyć bo jest zbyt dużo możliwości usterek a ładować i wymieniać po kolei części nie ma sensu, szkoda by było bo auto bardzo wygodne i dynamiczne no ale zobaczę po wymianie bo może akurat tylko pompa ciekła i będzie ok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepszy na to przyrząd to korek z manometrem i zaworkiem do pompowania . Stawiasz auto z zimnym silnikiem pompujesz 1 może 1,5 bara i oglądasz . Jak ktoś ma PB+LPG to nawet obowiązkowy test .


e46 330d to po 3 latach nic nie ubyło . jedynie po zakupie wymiana oringu małego na rurce . e87 - nic . jedynie te termostaty zmieniłem bo 66,6 stopnia zawsze było (piekielny żar ) .

Opublikowano

W tym roczniku sie usuwa dpf, bo jego uzytkowanie juz nie ma najmniejszego sensu. Wiecej z takim 15 letnim dpf-em problemow niz sensu w trzymanie sie za wszelka cene ekologii.


W aucie jakie masz wycieki plynu to jest plaga - w co drugim egzemplarzu wycieka plyn tam wszystko prawie jest plastikowe.


Pekaja zbiorniki wyrownawcze minimalnie, przepuszczaja plyn korki od zbiornika, pekaja minimalnie chlodnice wody, weze puszczaja albo puchna, pekaja termostaty egr i glowny termostat, rozszczelniaja sie chlodniczki EGR i pompa wody.


To, ze masz wyciek to jest norma w tym modelu i roczniku natomiast kwestia jest tylko jedna czy masz uszkodzona glowice czy nie.


Jak nie masz to termostaty chlodniczka wszystko do ogarniecia za kilka stowek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.