Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem dużego ciśnienia wody w układzie chłodzącym i ubywającym płynem. Oczywiście test spalin w układzie został przeprowadzany nie raz i zawsze dawał wynik negatywny. Zacznę od tego że w samochodzie od jakiegoś czasu mam zaślepiony EGR(zestaw z allegro, zaślepiał mechanik, wyprogramowanie robił elektromechanik). Wymieniałem już pompę wody, odpowietrzalem układ, zmieniałem korki(w każdym przypadku na oryginalne) problem cały czas istnieje. Po odpaleniu samochodu przy otwartym korku od zbiorniczka woda powoli idzie do góry i zaczyna się wylewac. Nie wiem jak to nazwać ale tam gdzie płyn przelewa się tym małym strumyczkiem nie ma stałego przepływu jest tam bardzo małe ciśnienie. Po odkreceniu korka nawet po 5 minutach jazdy skutkuje wydobywaniem sie dużej ilosci powietrza a po chwili wywaleniem wody do góry. Pod samochodem nie zauważyłem jakichkolwiek wycieków, jedynie po odpaleniu przez 5 sekund(nie zawsze, czasem w ogóle ) z rury wydechowej wydobywa się dymek w jasnym błękitnym kolorze lecz nie wiem czy ma to z tym cokolwiek wspólnego ale z tego co pamiętam te obiawy zaczęły się w tym samym momencie. Mam nadzieję ze wszystko odpowiednio opisałem, dodam jeszcze że samochód nie posiada DPF który też jest wyprogramowany przez tego samego elektromechanika(gość jest podobno najlepszy w mieście i zna sie głównie na BMW). Czy może być to wina termostatu? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam. :roll:
Opublikowano
Kiedyś borykałem sie z takim przypadkiem z tym że w innej marce okazała się pęknięta głowica ,testy robiłem nic nie pokazały ,układ bmw jest ciśnieniowy korka na odpalonym silniku się nie odkręca możesz mieć przez to ciągle zapowietrzony
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdzałeś błędy? Czy dodatkowa pompka wody chodzi? Jak masz webasto to jest za nadkolem, jak nie masz to w środku komory.

Monitorowałeś temperaturę? Możesz w test na zegarach wejść lub w aplikacji typu inpa, czy na telefonie.

Koło pasowe nie jest zerwane? Nie pojawiają się problemy z ładowaniem lub wspomaganiem przy skręcie na postoju?


Termostaty zazwyczaj jak uwalone to zostają w pozycji otwartej, więc silnik byłby niedogrzany.

Opublikowano
Koło pasowe całe, inne problemy nie pojawiają się. Temperatura sprawdzałem dzis, przy osiągnięciu 90 °C termostat otwiera się. Po chwili węże puchną i ciśnienie robi się bardzo duże. Mimo testów u mechaników na spaliny nastawiam się na najgorsze. We wtorek jestem umówiony w serwisie BMW na akcję serwisową, za darmo sprawdzają stan auta i nie wiem co dokładnie jeszcze. Znajomy pracuje od niedawna w serwisie i mówi że nawet wymyją mi auto, ile w tym prawdy nie wiem ale mają sprawdzić mi profesjonalnym sprzętem czy to uszczelka czy nie. Myślę że wszystko okaże się już we wtorek. Dzieki za pomoc i napewno będę dawał znać co serwis BMW powie.
Opublikowano

Witam mialem taki przypadek jak ty.


U mnie okazala sie uszkodzona chlodniczka egr ktora przepuszczala spaliny do płynu.


Mialem caly czas wyłączony zamknięty egr ale chlodniczka i tak chodzi nadal.


Ogólnie po wyłączęniu egra chlodniczki pękają z temperatury i cisnienia.


Spaliny maja isc do kolektora ponownie a tunerzy jedyne co robia to zamykają egr elektronicznie a caly uklad egr nadal pracuje. Silnik pcha spaliny w strone egra kolektora chlodniczka egr i termostat egr pracują a egr jest zamknięty.

Opublikowano

Błękitny dym to olej w spalinach. Może ci glowica pękła. I spaliny wali na maxa w wodę. Oj wtedy to cie skroja na maxa. 1500 szykuj. To nie opel ze za 700 upg zmienia.


Oby to nie bylo to.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaślepiłeś przepływ spalin do kolektora a płyn chłodzący przez chłodniczkę przepływa dalej . Może być dziurawa i stąd te problemy . Objawy jak uszczelki pod głowicą wtedy są .
Opublikowano
Tak, tylko i mnie rzeczywiście wszystko jest dokladnie zaślepione w EGR.

 

A chlodniczke egr masz zdemontowana z termostatem egr czy pracuje normalnie?

Opublikowano
Postaram się wstawić jutro zdjęcia jak wygląda to na samochodzie bo nie jestem w stanie tego dokładnie wytłumaczyć, wydaje mi sie ze mam zdemontowaną całą chłodniczkę razem z termostatem.
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.