Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od jakieś czasu męczę się z problemem świecenia kontrolki air-bag. Po podpięciu do komputera, w Inpie pokazuje błąd 23:"sensor sidebag left is sending wrong data".

Idąc tym tropem wymieniłem czujnik uderzenia bocznego od strony kierowcy (próbowałem zarówno zamieniać miejscami ten pasażera, jaki i kupiłem drugi inny). Błąd po wykasowani wciąż się pojawia, więc raczej to nie będzie to.

Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? I doradzi co dalej robić/sprawdzić?

Opublikowano

A przewody idące do tego czujnika przejrzałeś?

W drzwiach często gęsto jest poważny pier**lnik w przewodach..

Opublikowano
A przewody idące do tego czujnika przejrzałeś?

W drzwiach często gęsto jest poważny pier**lnik w przewodach..

 

Przyznam, że przepatrzyłem tylko przewody i wtyczkę tego czujnika pod dywanikami. Mówisz, żeby sciągnąć tapicerkę z drzwi i tam przepatrzeć?

Opublikowano
A te czujniki nie są przypadkiem jednorazowe ?

 

Oj, nie wiem tego. Według sprzedającego czujnik miał być w 100% sprawny (tzn. u niego na kompie nie było żadnych błędów związanych z poduszkami). Dziwne, że po zamienieniu stronami czujników błąd się powtarza (jeśli czujnik by padł to przy zamianie dawałby błąd na siedzisko pasażera?).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie masz Pasoft'a ? Pokazuje trochę inaczej opisy błędów. A jak oba odłączysz ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to nie jest czasem błąd poduszki drzwi?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Nie masz Pasoft'a ? Pokazuje trochę inaczej opisy błędów. A jak oba odłączysz ?

 

Pasoft-a niestety nie posiadam. Dzisiaj z ciekawości odłączyłem ten sensor i podpiąłem kompa. Wywaliło błąd 32":''sensor sidebag left communication error or broken cable''.


Co do poduszki bocznej w drzwiach to popatrzyłem pobieżnie i na pewno nie jest wystrzelona, oporność jeśli dobrze zmierzyłem wynosi 4 Ohm-y. Tylko ciągłości przewodów do niej nie sprawdziłem, bo ciężko dostać się tam z przewodami multimetru :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli się łączy, ale nie może odczytać danych i wtedy "wrong data". A numery się zgadzają tego co ma być w tym miejscu ?
Opublikowano
Czyli się łączy, ale nie może odczytać danych i wtedy "wrong data". A numery się zgadzają tego co ma być w tym miejscu ?

 

Numery starego i "nowego" sensora są takie same. Co ciekawsze gdy odłączyłem go oprócz wspomnianego błędu z komunikacją (32), nadal pokazuje błąd z początku tematu (23).

Już sam nie wiem na co dalej patrzyć...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja to czytam w ten sposób: czujnik został aktywowany dlatego jest "wrong data" i to nie zniknie dopóki nie odczyta czystej sztuki, a jak odłączasz to nie ma komunikacji z modułem i tyle. Poprzedni błąd zostaje. Internet wiele nie mówi o tych błędach. Znalazłem jeden wątek, że ktoś odłączył, skasował błąd, wyłączył zapłon, podłączył moduł i skasował jeszcze raz. Ponowny zapłon i było cacy. Jeśli lewy/prawy są takie same, to teoretycznie powinny błędy "left" zniknąć po przełożeniu, chociaż kto wie. Może one się jakoś kodują po instalacji ? Napinacz nie jest wystrzelony ?


Kup Pasofta, się przydaje.

Opublikowano
Ja to czytam w ten sposób: czujnik został aktywowany dlatego jest "wrong data" i to nie zniknie dopóki nie odczyta czystej sztuki, a jak odłączasz to nie ma komunikacji z modułem i tyle. Poprzedni błąd zostaje. Internet wiele nie mówi o tych błędach. Znalazłem jeden wątek, że ktoś odłączył, skasował błąd, wyłączył zapłon, podłączył moduł i skasował jeszcze raz. Ponowny zapłon i było cacy. Jeśli lewy/prawy są takie same, to teoretycznie powinny błędy "left" zniknąć po przełożeniu, chociaż kto wie. Może one się jakoś kodują po instalacji ? Napinacz nie jest wystrzelony ?


Kup Pasofta, się przydaje.

 

Próbowałem już tego sposobu, bez rezultatów. Wciąż pojawia się błąd.

Napinacz pasów jest ok, nie wystrzelony.

Opublikowano
Jaka historia powstania błędu ?

 

No tutaj niewiele powiem. Historia jest taka, że kupiłem tą piątkę z uszkodzonym silnikiem(korba wyszła bokiem), silnik ogarnąłem i od pierwszego odpalenia kontrolka świeci. Pytałem poprzedniego właściciela o to, ten zarzeka się, że do samego końca nie miał żadnych problemów z air-bagiem i że kontrolka nie świeciła się.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe że błąd wyskakuje przez uszkodzony sensor airbag MRSZx
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według pinoutu sterownika airbag, to błąd 23 prowadzi do lewej poduszki tylnych drzwi i raczej to bym obstawiał.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Według pinoutu sterownika airbag, to błąd 23 prowadzi do lewej poduszki tylnych drzwi i raczej to bym obstawiał.

 

Zapewne wygłupię się tym pytaniem, ale czy e39 z 99-roku będzie miała poduszki w tylnych drzwiach? Bo przyznam, że nie zaglądałem jeszcze tam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moja z roku 00 ma, z resztą pisze na boczku drzwi, wystarczy sprawdzić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Moja z roku 00 ma, z resztą pisze na boczku drzwi, wystarczy sprawdzić.

 

Heh, właśnie na boczku nie zauważyłem żadnych napisów "airbag", więc może to mnie zmyliło :? . Jak znajdę jutro chwilę wolnego to zrzucę tapicerkę i obadam przewody.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Doczytałem, że te czujniki można odłączać tylko przy odłączonym akumulatorze.
Opublikowano

Nie wiem czy to ma związek z tematem ale ja kiedy nie odpiąłem akumulatora a odpinalem poduszkę w tylnych drzwiach to uwalil się sterownik poduszek (nie, nie włączałem zapłonu), także każde majstrowanie przy poduszkach lepiej odpiac akumulator.

Jakie masz bledy w sterowniku airbag, da się je usunąć czy wyskakuje error? Przerabiałem temat z poduszkami praktycznie przy każdym aucie ktore mialem (oj było trochę tego) :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tak jak wcześniej wspomniałem, warto postawić nowy sterownik. Moja sytuacja błąd napinacza, napinacz sprawny, instalacja sprawna, po wstawieniu rezystora bezpośrednio przy sterowniku nic nie dało. Wymiana sterownika załatwiła sprawę. (Przyczepił się tylko coś do Vinu. Kodowanie pustym plikiem). Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z historii mojego auta poprzedniego właściciela - ASO tak sprawnie działało, że jak odpięli którąś wtyczkę to wystrzelił napinacz kierowcy i klema pirotechniczna. Błąd poduszek dopiero zniknął po wymianie modułu z tyłu w tunelu miedzy siedzeniami.


Serwisówka pisze o odłączaniu akumulatora konkretnie przy rozłączaniu modułów zderzeniowych. Nie znalazłem takiego ostrzeżenia dla poduszek.

Opublikowano
Jeśli błędu nie da się usunac ( wyskakuje error podczas próby usuwania) to sterownik do wywalenia, można też wrzucić mu pustego MAN'a bo może sterownik jest od wersji która miała więcej poduszek, ale jeśli błąd wyskakuje tylko od poduszki tylko z lewej strony i można go skasowac ale po kilku sekundach wraca to na 99% uszkodzona jest poduszka lub instalacja która do niej idzie :d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.