Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,


Niestety mój pierwszy post i zarazem przywitanie się z klubowiczami muszę zacząć od problemu.


Jestem świeżo po zakupie wymarzonego E61 520D przed lift 2004. Auto posiadam 2 miesiące i dzisiaj zabrałem się za wymianę akumulatora na agm oraz odmy. Odmę wymieniałem bo ubywał olej i zaczęło gwizdać w turbo więc podejrzewam właśnie odmę. No ale to się okaże oczywiście po testach. No i właśnie dopiero co to wymieniłem no to testdrive, rozgrzałem spokojnie auto i dopiero but, no i przejechałem tak około 20 km i nagle komunikat o niskim stanie cieczy chłodzącej ( na żółto tylko) więc dojechałem parę km i zatrzymałem auto. Wentylator chodził na maksa, w środku auta tego niestety nie słyszałem, nie wywaliło też żadnego info na czerwono o temperaturze??? Podnoszę maskę a tam gorąco i mokro :mad2: , zgasiłem silnik i widzę że dosłownie wystrzelił mi termostat egr! Jakim cudem auto nie wywaliło mi ostrzeżenia o wysokiej temperaturze silnika? To normalne w BMW? Jak myślicie głowica ucierpiała? Co mogło być tego przyczyną? Najgorsze, że jechałem dosyć ostro i boję się że głowica mogła ucierpieć :(



Dajcie znać co myślicie i czy coś takiego się może komuś już przydarzyło.

Dzięki i pozdrawiam

Edytowane przez Bimmer85
Opublikowano
Pewnie masz dziurę w chłodnicy egr i ciśnienie spalin rozwaliło termostat i wyrzuciło płyn , co do temperatury i komunikatu , to możliwe , że temp. była ok , dlatego kontrolka się nie zapaliła, u mnie jak chłodniczka miała dziurę i brakowało litr płynu auto trzymało normalną temperaturę , właśnie jestem dwa dni po wymianie , mam nadzieję, że to była ona a nie coś poważniejszego :D
Opublikowano

Czyli prawdopodobnie dziura jest w samej chłodnicy egr i spaliny dostawały się do obiegu cieczy chłodzącej?

Wymieniałeś chłodnicę egr na nową czy używkę?


Jak myślicie czy jeszcze cos innego mogło być przyczyną? I jak sprawdzić tą chłodnice egr? Wyciągnąć i szukać pęknięcia? Będzie widać cos? Czy jakoś inaczej?

Dzięki i pozdro

Opublikowano
Kupiłem nową ale zamiennik , u mnie ubywało płynu i po wyciągnięciu była w środku czysta, ale to zależy gdzie i jaka jest dziura , spaliny mogą jeszcze iść z walniętej UPG , ale chłodnica egr jest raczej bardziej prawdopodobna a u Ciebie musi być spora dziura ,że poszło takie ciśnienie, pociesze Cię jeszcze, że wymiana tej chłodniczki w 535d jest przeje... na :D
Opublikowano

Termostat egr mógł miec minimalne pęknięcie i z czasem sie powiększało.


Zmien termostat egr na inny i jak dalej wywali komunikat o niskim płynie to zrób 2 rzeczy.


Pierwsze patrz czy się chlodniczka egr poci albo czy pod chlodniczka gdzieś kapie plyn.


2 zrób test na obecność spalin w płynie chłodniczym tester 25 pln. Allegro.


3 po zmianie terostatu egr odpowietrzyć układ trzeba i dolac płynu do max.


W pre lci jak jest chip to układ chłodzenia i turbiny w dupe dostaja x3. Jak trafiłeś na serie bez zepsutego softu programem to jest git. A jak nie to chlodniczka pęknie zbiornik wyrównawczy też termostaty poleca a finalnie upg.

Opublikowano (edytowane)

Z tego co sprzedający mówił to jest bez wirusa ale wiadomo, że pewności nie ma..


Szczerze to po tym co się stało trochę boję się po prostu wymienić sam termostat i jeździć z tykającą bombą.

Bo jeśli faktycznie jest tak jak pisaliście i chłodniczka ma sporą dziurę w środku i puszcza mi spaliny do układu to zaraz znowu pęknie mi termostat albo od razu UPG i będzie kaplica :cry2:


A co myślicie o zaślepieniu wylotu spalin przy kolektorze, przed tą zasraną chłodniczką?

Wtedy spaliny nie leciały by tamtędy wcale. I wymieniłbym termostat wtedy.

Egr bym zostawił wyczyszczonego ale w pozycji zamkniętej.

Wiem, że rzuci błąd ale to da się wyprogramować.

Edytowane przez Bimmer85
Opublikowano

Przez scianki chlodniczki egr plynie plyn chlodniczy jak ma pekniecie to bedzie i tak plyn uciekal.


Pierwsze co zrob to zamow tester UPG za 25 pln. W testerze jest plyn tester wsadzasz do zbiorniczka wyrownawczego i jak plyn zmieni kolor to masz spaliny w plynie chlodniczym, czyli zwiekszone cisnienie w ukladzie chlodzenia.


Jezeli plyn nie zmieni koloru "jestesmy w domu" - bo da sie usunac usterke samej chlodniczki czy nieszczelnosc zbiorbika korka jakiegos weza chlodnicy.


Wylaczenie egr powoduje zamkniecie klapy egr, a chlodniczka i tak przepuszcza plyn chlodniczy przez nia.


Jest opcja kompletnego demontazu ukladu egr i zaslepienie kolo kolektora ale to by ci musial ktos zrobic profesjonalnie wszystko ladnie wyprogramowac zdemontowac.


Ale z egr-em ladniej pracuje silnik i rowno po demontazu egr-a nie bedzie juz tak pieknie - nie bedzie zadnych problemow ale bedzie chodzil gorzej- podkletywal bedzie czasami.

Opublikowano
Możesz podesłać jakieś rady co do demontażu/wymiany? A może jakiś link do tutoriala?

Największy problem będzie z odkręceniem i dokręceniem przy kolektorze bo rura od dolotu utrudnia dostęp, zamiennik oczywiście nie pasował idealnie z otworami i były potrzebne dwie osoby do skręcenia , otwór na termostat był za mały i trzeba było podszlifiować termostat papierem, najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika i niech on to ogarnie

Opublikowano

Tu masz co powoduje wylaczenie EGR - daj glosno i sluchaj jak pracuje silnik z EGR sprawnym dzialajacym, a jak po demontazu egr. Slychac jakis lekki klekot mocniejszy czasami bez EGR-a. Z EGR chodzi ladnie rowno mniej klekotu.


M47 czyli ten sam silnik co masz ty jedynie 2 cylindry mniej, bo ty masz pewnie m57.




Ja bym sie zastanowil przed kompletnym demontazem egr - w 2004 roczniku zeby ci to chodzic jak traktor kompletny nie zaczelo. :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień sam termostat . Szczególnie że nie ma dużo z tym roboty . Jakby spaliny szły w układ to powinno korkiem uciekać albo wszędzie wokoło rozwalić .
Opublikowano

Niekoniecznie - zazwyczaj rozwala elementy najslabsze w ukladzie. Jak mial minimalnie pekniety termostat egr ale nie przeciekal to pod wplywem cisnienia walnie pierwszy ten najslabszy element czyli strzelil termostat EGR.


Zmieni na nowy i bedzie super ale pod wplywem cisnienia znowu po czasie poleci kolejna najslabsza rzecz, albo okaze sie najslabszy stary korek przez ktory bedzie probowac wywalac plyn albo moze minimalne pekniecie ma zbiornik i sie rozszczelni choc to rzadko sie zdarza opcjonalnie rozsadzi jakis waz.


Chlodniczki egr tez pekaja pod cisnieniem, bo maja cienkie scianki, pomimo, ze z zewnatrz wygladaja solidnie.


Tester 22 pln od tego bym zaczal + nowy termostat egr i nic wiecej nie ruszac narazie opcjonalnie wyprogramowac EGR jesli jest na to zdecydowany kolega.


Jak pokaze tester, ze UPG jest git no to mozna demontowac caly EGR i problem z glowy ale liczyc sie z gorsza kultura pracy.

Opublikowano

Panowie dzięki za wszystkie odpowiedzi.


Posłucham Was i najpierw wymienię uszkodzony termostat, zaleje płynem i odpowietrze.

Pojeżdżę i zobaczę jak będzie czy nie ubywa płynu itd.

Zamówię od razu też ten tester na spaliny w układzie i jak tylko dojdzie to robię test.


Jakieś porady jak odpowietrzyć układ po zalaniu płynu?


Na pewno dam tutaj znać jak wyszło.

Pozdrawiam

Opublikowano

Masz odpowietrznik specjalny i odkręcasz go i ktos musi trzymać auto na 2000 obrotów caly czas i patrzysz w którym momencie przestanie puszczać powietrze z odpowietrznika i będzie lecial sam plyn bez powietrza. Wtedy zakręcasz i dolewasz płynu do stanu max w zbiorniku.


Odpowietrzanie robisz na zagrzanym silniku jak woda ma te 88-90 stopni i jest otwarty termostat.


Jak sie przejedziesz kilka km to jeszcze raz sprawdź stan płynu, bo cały układ wtedy zaciągnie podczas jazdy i jak cos to dolej do stanu max.


Mi tak robil mechanik a ja mu tylko auto na 2000 rpm trzymalem podczas odpowietrzania i super sie odpowietrzył układ po zmianie płynu jest gicior. Nie ubywa plynu nie wyrzuca nie gotuje sie jest super. Ale da to rade zrobić samemu w garazuz czyjas pomoca.


Na testerze upg masz cala instrukcje jak to sie robi jest to proste.

Opublikowano

Zalałem płynem, zrobiłem test i niestety wyszło, że spaliny są w układzie :mad2:


Podejrzewam i mam nadzieje, że to tylko ta chłodniczka EGR popuszcza, wyjaśniało by to też dlaczego mój termostat eksplodował.


Macie jakieś pomysły jak się upewnić, że to jednak nie UPG?


Zrobić tak zwany bypass i połączyć węże omijając chłodniczkę i wtedy jeszcze raz test?

Tylko czy będzie to wiarygodny test skoro spaliny i tak zanieczyściły już płyn chłodniczy? Czy odkręcenie korka od zbiorniczka na kilkanaście minut wystarczy żeby to odparowało?


I co do odpowietrzenia to chodziło o ten odpowietrznik na właśnie termostacie EGR czy jakiś inny jest jeszcze?

Opublikowano
Możesz ściągnąć głowicę, wtedy będziesz miał pewność, że to UPG :D nikt na tym forum nie postawi Ci 100 % diagnozy , no może poza jedną osobą :D to ,że masz spaliny w układzie było wiadome bez tego testu , na tym etapie był zupełnie niepotrzebny, jak nie chcesz wymieniać chłodniczki, to możesz zrobić obejście i pojeździć trochę, tylko zrób to dobrze ,żebyś sobie nie narobił więcej problemów :D wtedy zrób test jeszcze raz
Opublikowano

Według mnie masz upg walnieta.


A termostat wywalil, bo za wysokie cisnienie bylo w plynie chlodniczym i pekl poprostu, bo spaliny byly w plynie.


Jak chlodniczka by byla walnieta to by byla zapocona plynem albo by z niej kapal plyn.


Zmien tylko termostat egr na nowy i spuść stary plyn.


Przepsykac sprezonym powietrzem układ zalac nowy plyn odpowietrzyć i jeździć jak bd plyn uciekal po troche to dolewać.


U mojego taty jak byla chlodniczka egr uszkodzona to byla zapocona na początku woda, a po czasie to juz z niej kapalo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na tym etapie bez sensu bylo robić ten test. Najlierw chłodniczka, potem test. Przynajmniej ja bym tak to robil. Skoro wywala płyn to znaczy że spaliny są w układzie.
Opublikowano

No to już zgłupiałem, bo na necie w przypadku spalin w układzie wszyscy zawsze obwiniają chłodniczkę egr, że popuszcza. A tu teraz wszyscy, że to jednak UPG. :roll:


Nie pytam o 100% diagnozę bo wiem, że tak sie nie da.

Pytam co radzicie aby zrobić, żeby to zdiagnozować jakoś.

Jedynym wyjściem jest zaślepienie egr lub wymiana chłodniczki?

Jak tak to co myślicie o tym zamienniku z allegro NTY?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja najpoerw bym obwinial głodniczkę i ją obwinial za za duże ciśnienie w układzie. Kwestia wykluczenia jak to zrobisz to już twoja sprawa. UPG zostawił bym na koniec. Załatw sprawę chłodniczki i potem test.
Opublikowano
No to już zgłupiałem, bo na necie w przypadku spalin w układzie wszyscy zawsze obwiniają chłodniczkę egr, że popuszcza. A tu teraz wszyscy, że to jednak UPG. :roll:

Kto Ci napisał, że to UPG, jacy wszyscy ?

Ta chłodniczka NTY to jedyne sensowne rozwiązanie według mnie , bo oryginał ma cenę z kosmosu a używka to spora loteria , biorąc pod uwagę, że te auta są już wiekowe no ale czy to dobry wybór to Ci nie odpowiem, bo za krótko u mnie siedzi, jak kupisz to daj znać czy będą z nią takie same kwiatki jak z moją :D

Opublikowano

Mam namiary na goscia co sprzedaje chlodniczki po 200 pln używane ale w stanie bdb i daje 30 dni gwarancji na chlodniczke. Jakby cos było nie tak to odda kase. Chlodniczki od niego wyglądają naprawdę super.


Tak wyglądają od goscia chlodniczki obczajcie go może coś ma.


received-537118687625471.jpg

Opublikowano

No ja też tak właśnie myślę, że nie zostaje mi nic innego jak po prostu wymiana tej chłodniczki i później test na spaliny.

Wcześniej myślałem o zaślepieniu wylotu spalin do chłodniczki ale po przeczytaniu, że wpłynie to na kulturę pracy silnika to raczej temat odpuszczę.


Co do wymiany to boję się, że używka może być w podobnym stanie jak moja, mimo iż może być porządnie wyczyszczona i wyglądać jak nówka, także używkę raczej odpuszczę.


Do wyboru mam 2 firmy produkujące zamienniki. NRF i NTY. Która lepsza, solidniejsza?


maciejg76 co masz na myśli, że miałeś jakieś problemy przy montażu tej NTY?

Opublikowano
Możesz podesłać jakieś rady co do demontażu/wymiany? A może jakiś link do tutoriala?

Największy problem będzie z odkręceniem i dokręceniem przy kolektorze bo rura od dolotu utrudnia dostęp, zamiennik oczywiście nie pasował idealnie z otworami i były potrzebne dwie osoby do skręcenia , otwór na termostat był za mały i trzeba było podszlifiować termostat papierem, najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika i niech on to ogarnie

NRF jest o wiele lepsza ,ale też sporo droższa , sam ją chcialem założyć, ale u mnie i to w hurcie kosztuje koło 900, w detalu jeszcze więcej, chyba ,że znajdziesz taniej , ale mi się ta sztuka nie udała

Opublikowano

Za 300 pln masz chlodniczki stan idealny jak nowe.


Nie wyrzucaj kasy dużo na chlodniczke bo być moze masz uwalona upg na to kase trzymaj.


Chlodniczki podmień tylko by sprawdzić czy dalej pokaze upg uszkodzona. Tester.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.