Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Napisałby mi ktoś krok po kroku jak wyjąć to cholerne łożysko w tylnym kole? Nie dawajcie filmików. Jak to zrobić zeby ta półoska z piasty wyskoczyła?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodzi o wyjęcie wieloklinu z piasty to ściągacz trójramienny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne ! Półoś nie jest z gumy to jak z jednej chcesz wypchnąć to z drugiej strony musi być miejsce. Zapiekła się na wieloklinie, że nie możesz wyjąć ?
Opublikowano
Bylem u mechanika ale odkrecil tylko nakrętkę od polosi przy kole, przy dyfrze nie ruszał i zaczął naparzac młotkiem zeby ja wybic, ani drgnęła. Stwierdziłem, że sam się za to wezmę. Zakupiłem juz ten sciagacz. Po czym poznać, ze piasta się nadaje do ponownego użytku?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bylem u mechanika... i zaczął naparzac młotkiem

Zapewne był to kowal, a nie mechanik. :twisted2:


Piastę trzeba zmierzyć na bicie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie odkręcałem półosi od strony dyfra. Jak odkręcisz najpierw te cztery śruby od obudowy łożyska, to wtedy tylko ściągacz i schodzi.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak, tylko właściwie to nie wiadomo co autor tematu potrzebuje wymienić - półoś, piastę czy łożysko ? Jak będzie walił młotem w wieloklin to półoś nie wyskoczy gdy jest przykręcona do dyfra. Tu jest dobry filmik z wymiany łożyska bez ściągania półosi.


Od biedy można się obyć bez tego drugiego ściągacza, a pierścień z łożyska rozciąć fleksem.


Przed zdjęciem piasty sprawdzić czy ma bicie nie więcej niż dwie setki, bo może nie ma sensu starej zakładać.

Edytowane przez Fuser
Opublikowano
Czyli juz wiem ,ze tego mechanika omijac szerokim łukiem;) musze wymienić łożysko bo jak zlapie za kolo to lata na boki dosłownie. Od tego jego walenia mam gwint na polosi rozjechany i nie idzie nakrętki nakręcić. Chyba nie będę mierzył nawet tej piasty tylko przy okazji wymienie bo to koszt nieduży.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nakrętkę możesz nawiercić i meselkiem rozłupać, ale jak gwint na półosi uszkodzony to nie wiem czy nową nakręcisz...


sorry, przeczytałem, że nie możesz odkręcić, a nie nakręcić :oops: półoś do wymiany ?

Opublikowano
Gwint trochę rozjechany na początku także polos tez chyba wymienię bo akurat mam jedna w zanadrzu. Dobra od jutra się biorę za robotę, jak coś się skomplikuje to dam znac
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem ile tam gwintu zostaje po zakręceniu nakrętki, ale jakby się uprzeć założyć tę samą to można zeszlifować ten zepsuty początek, choćby z ciekawości jak i tak na straty :wink: i powinna nakrętka dać się założyć.
Opublikowano

Przetrzepałem trochę neta i niby da się tak jak ten mechanik tłukł to. Ze niby jak się tylko odkreci nakrętkę przy kole i bije polos to ma się trochę cofnąć.

Co jeśli nie będzie się dało tego ruszyć tym ściągaczem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtedy zwrotnica do wymiany razem z półośką chyba, że pomoże palnik i ogień.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko że takie walenie młotem o ile powiedzmy że ma sens trzeba robić na odkręconej półosi od dyfra, bo na przykręconej przenosisz siłę uderzenia na dyfer. Dla mnie używanie młota mija się z celem.

I jeszcze jedna wskazówka, jeżeli chodzi o używania ściągacza gdy coś stawia naprawdę duży opór, sprawdzona i polecana. Naciągasz porządnie ściągacz i jak widzisz że nawet półoś nie drgnie, to młotkiem 250g uderzasz pewnie i szybko od czoła w śrubę ściągacza. Na 99% po pierwszym szybkim uderzeniu puści. Potem znowu naciągamy śrubę i powtarzamy.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, to bardzo dobra metoda. Starzy "wyjadacze" jeszcze zalewali takie elementy/śruby naftą na noc. :wink:
Opublikowano

Jest tak zapieczone, ze nie da rady. Waliłem młotkiem w sciagacz aż młotek pękł. Ani o minimetr nie drgnęła. Musze wszystko demontować. Teraz mam problem zeby wybić linke od ręcznego.

Jakies patenty? I boje się, że czujnik abs tez nie wyjdzie.

Droga będzie ta wymiana lozyska ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczekaj, jak już i tak na straty to może nawierć wzdłuż przy wieloklinie w kilku miejscach ? Pewnie półośka spuchła od walenia młotem przez kowala...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie twarda sztuka, ja bym po wyjęciu całości rozciął piastę szlifierką, przynajmniej półoś do odzyskania jak gwint jeszcze w miarę.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Półoś, piaste i łożysko do wywalenia bo mam wszystko na zamiane, zależy mi tylko żeby zwrotnica przeżyła bo czujnika abs nie da się wyjąć i musiałbym nowy kupować. Trzyma mnie jedynie ta cholerna linka od ręcznego, nie moge wybić jej ze zwrotnicy
Opublikowano
Jest tak zapieczone, ze nie da rady. Waliłem młotkiem w sciagacz aż młotek pękł. Ani o minimetr nie drgnęła. Musze wszystko demontować. Teraz mam problem zeby wybić linke od ręcznego.

Jakies patenty? I boje się, że czujnik abs tez nie wyjdzie.

Droga będzie ta wymiana lozyska ;)

Młotek 5 kg druga osoba trzyma mlotek 500 g przy polosi zeby nie uszkodzic gwintu i musi zejsc, sciagacze tu niewiele pomogą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie tak ! Miałem takie same wyrąbane. O dziwo te dwa proste były całkiem w porządku, jeszcze oryginały, ale wymieniłem komplet. Tylko tę plastikową obejmę zostaw.
Opublikowano
Jak nie urok to sraczka.. wszystko ogarnięte, ale błąd czujnika abs się pojawił.. stary czujnik ma śrubkę ułamana i siedzi chyba na stałe-.- jak to gowno teraz wyjac ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Urwaną śrubę dobrze napunktuj, nawierć trójką i wbij bit torx, ale dobrej jakości i powinno dać się odkręcić. Czujnik to pewnie tylko do rozwiercenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.