Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowy na forum to też proszę o wyrozumiałość.

Wymieniłem ostatnio w mojej E90 z silnikiem N43 komplet świec i cewek i mam jedną wątpliwość odnośnie montażu cewek. Stare bosha które demontowałem miały na sobie aluminiowe tuleje, które wychodziły razem z cewka przy demontażu. Montując nowe deplhi są konstrukcji w której już mają metalowe tulejki fabrycznie. Zamontowałem cewki bez tamtych tulei z bosha. Nie wiem czy dobrze zrobiłem czy tamte tuleje służyły wycentrowaniu cewki i powinny być jeszcze nałożone na nową cewkę? Proszę o podpowiedź jak to powinno wyglądać prawidłowo.


Tuleja wymontowana razem z cewkami bosha:

TULEJA-CEWKI-2-0-16V-BMW-N43-E61-E60-E90-E91-E81_%5B143462%5D_480.jpg

Cewka delphi z fabryczną tuleją:

0_0_productGfx_b2a7e951d6a5c93500712d0db4658084.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie w świeżo kupionych cewkach Bosch te tuleje są jakby plastikowe i stanowią integralną całość

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Tak wyglądają stare cewki Bosh z tulejami:

IMG-20210814-142905.jpg


Czyli wychodzi na to że jest to integralna część cewki i nie służy niczemu innemu niż temu co jest fabrycznie montowane w nowych cewkach Deplhi? Mógłby ktoś jeszcze to potwierdzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie czegoś takiego nie było w ogóle.. napisz do najbliższego ASO BMW z prośbą o informację, czy jest akcja serwisowa dla Twojego pojazdu, powinna być na cewki

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Byłem u nich osobiście i powiedzieli mi, że jest tylko akcja serwisowa na aktualizacje oprogramowania od hamulca (nie wiem dokładnie o co im chodziło). Na cewki zapłonowe auto sie nie łapie, dlatego sam wymieniłem komplet na nowe Delphi i stąd moje pytanie czy zrobiłem wszystko dobrze.
Opublikowano

Te tuleje to osobne numery części więc wydaje mi się że powinieneś je zostawić i w nie włożyć nowe cewki. Szkoda że nie sprawdziłeś przy montażu czy łatwo wchodzą. Poza tym powinna być jakaś informacja na nowych cewkach gdyby stare tuleje trzeba bylo wywalić. Fakt, wygląda to podejrzanie.


Zagadaj do Maćka z www.czescidobmw.pl ma na stanie takie i takie więc coś poradzi.

https://czescidobmw.pl/vin/BMW201910/322576171/$*KwFmUkMvLGEKES0YHjJFaD4qCg0TZ2FmZz8yJmRtLDA1ITc3YnFmFC5wND0xcGovMi12eXAgMzw2cjchL2R3Ly0hNiQQdiFpdm8pLikrJz5kd18vdycwMHdocjwxQGVhY2R2KCwmaGt2Nzk3Ey93PzlpIT9udXBmZWVhYC8vP3YhMXF0b3JyXUQsZXcvAAAAAJHMbBU$/251653/szczegoly-unitu/2058710818/lista-towarow/12137559842


Jest nawet podwieszony temat tu na forum z pytaniami o części.

Opublikowano

Skontaktowałem się tak jak mi poleciłeś. Faktycznie jest to część, która widnieje w wykazie części silnika i powinna być zamontowana w pokrywie zaworów. Tak też zrobiłem.


Tuleje oznaczone nr 8 na rysunku:

N43.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.