Skocz do zawartości

E39 Touring amortyzatory tył - różnica sprężyny a pneumatyka


Fuser

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Czy amortyzatory w Touringu mają jakieś specyficzne różnice w zależności od typu tylnego zawieszenia ?


Wymieniłem tył w sedanie na MTS i jestem zadowolony z efektu więc chciałem to samo zrobić w touringu. Niestety MTS nie produkuje tyłu dla kombi, ale jest dostępne TA Technix EVOSTBM10H. Problem w tym, że są sprzeczne informacje co do typu zawieszenia. Napisałem do jednego ze sprzedawców, to twierdzi, że producent podaje, że tylko do pneumatyki. W jakimś innym sklepie jest info, że do każdego modelu łącznie z zawieszeniem pneumatycznym :roll: Ja mam zwykłe sprężyny, które tak samo jak miechy są montowane niezależnie od siebie. Czy takie amortyzatory mogą nie pasować z jednego do drugiego typu zawieszenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja też się nad tym zastanawiałem. U mnie miechy na sprężyny wymienił poprzedni właściciel. Przy przeglądzie diagnosta powiedział mi że amortyzatory z tyłu są do wymiany.

Wymieniłem stare Bilstein 19-106649 BNE-A664 na inne nowe jakieś, polskie podobno... i po kolejnym sprawdzeniu diagnosta powiedział mi że te nowe też są bardzo słabe i że może kupiłem nie do tego modelu... ale mnie puścił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisałem do kolejnego sprzedawcy i ten oświadczył, że do sprężynowego zawieszenia też pasują. We wrześniu kupuję i będę zakładał.

 

...diagnosta powiedział mi że te nowe też są bardzo słabe i że może kupiłem nie do tego modelu... ale mnie puścił...

Słabo się znają na SKP jeśli chodzi o E39 kombi, tak to można podsumować :D Różnica w amortyzacji tyłu między sedanem, a kombi jest znacząca. Kombi ma amortyzatory mocowane pod kątem, dół szerzej, góra węższa, co powoduje zafałszowanie pomiaru. Druga rzecz w kombi to montaż górnego mocowania do wózka, a nie do karoserii. Słynne cztery tuleje wózka, na których trzyma się całe zawieszenie, jak są pozrywane to gwałtownie spada zdolność amortyzacji i wykazuje nawet 0%.


Po Niemcu odziedziczyłem na tyle Monroe. Wcześniej zmieniłem 4 tuleje. Na przeglądzie wyszło 50% tył. Diagnosta stwierdził, że wypadałoby zmienić, choć jeszcze tragedii nie ma. Okazało się, że amortyzatory były wylane, brak gazu, jak wyjąłem, dziwne, że tak "skutecznie" jeszcze działały. Przed kolejnym przeglądem założyłem najtańsze co było, czyli DACO za 70 zł/szt. i też wyszło 50%. Na DACO zrobiłem 15000 km, działają nadal, trzymają gaz, ale są po prostu słabe do tak ciężkiego auta. Czuć, że tył nie trzyma na nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Potwierdzam, że TA Technix EVOSTBM10H pasuje do zawieszenia sprężynowego tył. Zrobiłem próbną trasę i bardzo przyjemnie się prowadzi. Do codziennej jazdy jest OK, nie można narzekać skoro za 300 zł 2 szt. , a zrobiło się ciszej, bo na DACO waliło na nierównościach. Mniej się przechyla w zakrętach, tył podąża za torem jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.