Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów :)Jestem tu nowy więc bardzo proszę o wyrozumiałość

Jestem posiadaczem BMW E46 320D 2004 Compact ,auto mam od nie dawna na desce pali mi sie kontrolka AIRBAG


9 Zuendkreis ZK8 / Kopfairbag (ITS) Links

Error frequency 1


Taki błąd mi wyskakuje jak podłączę Inpę ,nie za bardzo wiem o co chodzi wiem tylko tyle że chodzi o poduchę kierowcy kurtyna nie chce sie usunąć co robić ?brakuje mi pomysłów ,moze ktos z was mial podobny problem i sobie z tym poradził to podpowie co i jak z góry dziękuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy kurtyna nie jest wystrzelona i czy wtyczka jest podpięta.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Cześć kolego,kurtyna wyglada ze jest na swoim miejscu jak zdemontowalem słupek ,a kostka która idzie do poduszki (2piny)jest podpięty do poduszki (naboju)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz jeszcze miernikiem sprawdzić rezystancję poduchy. Powinna być w granicach 2-3 ohm. Tylko musiałbyś mieć wtyczkę z uciętymi kabelkami. Bez wtyczki nie da rady tego zrobić. Ważne jest, żeby wtyczka miała nie uszkodzone zabezpieczenie, bo to ono robi, że poducha jest podłączona. Możesz też pominąć poduchę, żeby sprawdzić czy to kwestia samej poduszki zastępując ją rezystorem. Wtedy błąd da radę wykasować.
Opublikowano
Czyli co?wypiąć kostkę i podłączyć do niej rezystor?i wtedy spróbować usunąć błąd ?z tego co zauważyłem przy kostce zabezpieczenie przed wypieciem jedno jest ułamane ,ale sama kostka siedzi ,a wiesz co dokładnie mówi ten konkretny błąd ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błąd zapalnika kurtyny. Auto nie widzi kurtyny, bądz jest uszkodzona. To że sama kostka siedzi nie ma znaczenia. Ta wtyczka jest tak zrobiona, że dopiero po wciśnięciu sprawnego zabezpieczenia piny poduchy, łączą się instalacją. Popatrz sobie na youtubie jak to działa.

Wypinasz wtyczkę z poduszki i wsadzasz w piny rezystor o wartości jak napisałem. Na tej podstawie badana jest sprawność poduchy.

P.S. poczytaj jeszcze tu. Koleś miał ten sam błąd co ty, ale okazał się że winna była klema pirotechniczna na akumulatorze.

https://www.e46fanatics.com/threads/airbag-fault-light-help-if-u-can-plz.932560/

Opublikowano
Problem się rozwiązał,po podłączeniu rezystora błędu nie ma:)więc do wymiany kurtyna :)dzięki za podpowiedzi :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niekoniecznie, zacznij od wtyczki z całym zabezpieczeniem a jak nie masz dostępu to wypnij przewody i wciśnij bezpośrednio na piny, delikatnie zagnieć kolektory oraz zaizoluj je. Rezystor styka we wtyczce, poduszka dopiero po zapięciu zabezpieczenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie jak maniek napisał. Przy wpinaniu w poduszkę zabezpieczenie jest kluczowe. Jeśli nie jest całe i dobrze wpięte, to piny we wtyczce nie będą stykały sie z pinami w poduszce. Tym samym będziesz miał błąd. Rezystor jak wkładasz we wtyczkę nie potrzebuje tego zapięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.