Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem 530xi USA 2006 3 miesiące temu. Palił się xDrive. Właściciel tłumaczył, że to wina krzywego wahacza (auto po lekkim uderzeniu) prawy przód - pęknięta lampa, ugięta maska, pęknięty zderzak. Wymieniłem wahacz, ustawiłem zbieżność, skasowałem błąd i wrócił. Przez 3 miesiące zajmowałem się doprowadzeniem auta do używalności i walczyłem ze znikającym prądem, którego przyczyną okazał się padnięty akumulator. Wiele razy w tym czasie skanowałem i kasowałem błędy, kodowałem różne opcje (wersja USA). Widziałem błąd czujnika kąta skrętu, ale nie mogłem znaleźć kalibracji w INPA. Po drodze miałem też szarpania łącznie z utratą mocy - skończyło się na wymianie wszystkich świec i cewek. Ostatnio jednak znów auto przez chwilę szarpało, ale zwalałem to na przytkany wydech (wyraźny metaliczny dźwięk jak by coś latało) - wydech był już robiony 2 razy (raz dziury, raz wywalone puste puszki (nasi byli tam wcześniej) po dodatkowych katalizatorach (wersji USA - wersja EU ich nie ma), a była teoria że to one dzwonią). Dzisiaj w końcu wykonałem kalibrację. Błąd zniknął do czasu ruszenia kierownicą na boki. Ale został błąd napędu (wcześniej byłem przekonany, że to wynika z błędu czujnika skrętu).

Finał jest taki:

- błąd xDrive na ekranie iDrive i na górnym okienku na desce (tam gdzie jest temperatura, godzina widoczne jest "4x4!")

- błąd "trójkąt" na desce (nie pali się DTC/ABS/hamulec - we wszystkich opisach czytam, że palą się w komplecie)

- przy szybszym pokonywaniu zakrętów w lewo kontrolka "trójkąta" na desce mruga (ważne: nie czytałem o tym w żadnym opisie problemów z xDrive)

- INPA wywala błąd 5F3A (według tłumaczenia google to sprzęgło xdrive)

Wtyczki nie odpinałem, bo szarpanie pojawiło się jak na razie raz po wymianie świec i cewek, a nie mogę wykluczyć winy wydechu (będę go robił na dniach).


Pytania:

1. Czy jeśli ten błąd (w INPA) występuje sam bez innych towarzyszących i dodatkowych kontrolek, to uszkodzony jest xDrive?

2. Czy mogę odpiąć napęd w inny sposób niż bezpiecznikiem lub wtyczką przy skrzynce? O ile DSC nie jest mi potrzebne, to bez ABS nie chciał bym jeździć.

3. Jeśli komputer twierdzi, że napęd jest rozłączony, to czy powinien szarpać? Czy jak będę jeździł z tym błędem, to będę zwiększał skalę uszkodzeń?

4. Czy jest jakaś możliwość rozłączenia napędu xDrive przy pomocy kompa?


Uprzedzając ewentualne dobre rady "zwróć samochód":

Włożyłem już w samochód 7 tysięcy, więc nie opłaca mi się go zwracać właścicielowi i nawet nie chcę tego robić. Poza tym to auto kupione w dobrej cenie - jak włożę 10k, to dopiero dobiję ceny rynkowej. Jednocześnie przyznaje, że gdyby znał wszystkie wady auta przy zakupie (bo niektóre wyszły później), to bym go nie wziął. Więc proszę darujmy sobie dyskusje w tej kwestii.


Edycja: 26.08.2021:

Aktualnie powodem dzwonienia okazała się niedokręcona sonda. Sonda została dokręcona, ale dźwięk silnika nadal nie jest prawidłowy. Jednak od tego momentu nie było żadnego mocniejszego szarpania czy dławienia. W tym czasie kasowałem kilka razy błędy i w ostatnio odczytanych nie ma błędu z opisu wyżej. Mam za to inne (oczywiście też INPA):


19 sierpnia 14:15 - VGSG błędy: 54C9 (61)


19 sierpnia 17:41 - VGSG błędy: 5208 (24), 52D0 (31), 54C6 (71), 54C9 (61)


19 sierpnia 17:49 - VGSG błędy: 52D0 (31), 54C6 (71), 54C9 (61)


19 sierpnia 18:42 - VGSG błędy: 54C9 (61)


22 sierpnia 13:05 - VGSG błędy: 5208 (24), 52D0 (31), 54C6 (71), 54C9 (61)


Wychodzi na to, że wszystkie poza tym C9 da się skasować, ale niestety wszystkie wracają. Ten C9 to "Czujnik temperatury na serwomotorze ", pozostałe coś o oleju. Czy sama wymiana oleju rozwiąże problem czy coś jeszcze jest źle?

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czesc

Dlugi post, duzo bledow a droga do wyjasnienia dosc prosta, zrob kalibracje reduktora, przechodzi-problem jest gdzies indziej, nie przechodzi-reduktor do naprawy.

Opublikowano

Możesz naprowadzić, gdzie znajdę kalibrację w INPA? Mam INPA z e46garage. W functional jobs czy będzie gdzieś w DSC (bo chyba tam jest xDrive - nie kojarzę oddzielnej sekcji napędu 4x4 w menu modułów INPA).

A co z tym olejem i czujnikiem temperatury?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie uzywam inpy. Nie wiem gdzie to jest. Nie patrz na bledy. Sa nie istotne do czasu zrobienia kalibracji.
Opublikowano
inpa > E60 >>> trannsmision >> DXC Gearbox VGSG i tam poszukaj kalibracji. Czasami jest też w opcjach głównej skrzyni. Ewentualnie ISTA; Tool32.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Dzięki, poszukam jutro. Przy czym nie wiem czy znajdę, bo niby język angielski, ale tylko w menu, a reszta po niemiecku, co trochę utrudnia.

ISTA mi chyba nie działa (podobnie jak BMW Scanner), bo pewnie musiałbym piny w kablu łączyć. Toola nie próbowałem.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dla potomnych:

Adaptacji nie udało się wykonać - ISTA odmówiła.

Podjechałem do mechanika, wymienili olej, przeczyścili styki wtyczek idące do xdrive i problem rozwiązany. Błędów jeszcze nie sprawdzałem, ale kontrolka z deski zniknęła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego pisalem. Kalibracja. Reszta jest nie istotna. Najwazniejsze ze chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.