Skocz do zawartości

M57D30 falowanie obrotów POMOC


pero1324

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Borykam się z falowaniem obrotów w 3.0D, falowanie odbywa się na biegu jałowym, nie zawsze, po dodaniu parę razu mocniej gazu auto się uspokaja. Przy falowaniu nie trzęsie silnikiem, ale słychać, że nie równo pracuję. Dodatkowo potrafi przy równomiernym przyśpieszaniu lekko "żabkować" też nie zawsze.


Sprawdziłem korekcję wtrysków , wtrysk nr 2 korekcja +1.90 wtrysk nr 6 korekcja -1 pozostałe bliżej 0, więc wydaje mi się że to nie problem z wtryskami.


Miałem przewód podciśnieniowy urwany od poduszek silnika, wymieniłem ale również to nie pomogło ( nie cały rok temu wymieniłem wszystkie przewody na silikon oraz miałem regenerowaną turbinę w Top-Mar.


Pompa progowa daje na postoju 3.68 bar przy przyśpieszaniu nie spada poniżej 3.5 bar.


EGR przy regeneracji turbiny wyrzuciłem są dedykowane zaślepki wstawione


Mógłby ktoś poradzić co jeszcze mam sprawdzić? Samochód ma moc nie kopci i tak naprawdę nie mam pojęcia za co się wziąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzić jak się zachowuje ciśnienie na szynie w momencie gdy falują obroty. Zakładka Analog1 wartość Raildruck. Może to być trudne do uchwycenia jeśli występuje nieregularnie. Możesz też na pałę od razu wymienić styki we wtyczce czujnika ciśnienia na szynie. Jest od strony podszybia. Raczej trzeba zwalić kolektor, bo kable krótkie. Zwykle ta wtyczka jest objawem szarpania obrotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić jak się zachowuje ciśnienie na szynie w momencie gdy falują obroty. Zakładka Analog1 wartość Raildruck. Może to być trudne do uchwycenia jeśli występuje nieregularnie. Możesz też na pałę od razu wymienić styki we wtyczce czujnika ciśnienia na szynie. Jest od strony podszybia. Raczej trzeba zwalić kolektor, bo kable krótkie. Zwykle ta wtyczka jest objawem szarpania obrotów.

Też tak obstawiłem tą wtyczkę próbowałem ją wczoraj wyciągnąć ale mało miejsca wydaje mi się że jak sciagne obudowę filtra to jakoś się dostanę do niego, tak jak pisałem najmniej schodzi nawet 317 barow i czuć falowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może jeszcze raz, bo chyba wprowadziłem w błąd.


Obserwujesz ciśnienie CR na jałowych i powinno być stabilne w granicach 350-360. Jak zauważysz skoki to duża szansa, że styki na czujniku ciśnienia - tylko wymiana styków, czyszczenie nie pomaga. Jakbyś to robił to przy okazji obok MAP sensor w kolektorze też warto wymienić styki tylko są inne - pamiętam, że ktoś pisał, że właśnie to mu pomogło. Dodatkowo chyba te same styki przetwornik ciśnienia na turbo i wtedy komplet newralgicznych styków załatwiony. Gdzieś to mam spisane jakie symbole, jakbyś chciał to robić i się przypomnisz to poszukam.


Ciśnienie 350 to na postoju, natomiast pod obciążeniem będzie się zmieniać, ale 317 bar to za mało. W M57D25 tak u mnie nie siada. Może gubić ciśnienie - przelewy na wtryskach, regulator ciśnienia na pompie (uszczelki) lub sama pompa - popatrz i powąchaj :D czy nie jest zapocona paliwem. Jednak 3,68 bar na progówce to jest na granicy i tu może być problem - sama pompa elektryczna lub zaworek regulacji ciśnienia i od tych dwóch punktów bym zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze raz, bo chyba wprowadziłem w błąd.


Obserwujesz ciśnienie CR na jałowych i powinno być stabilne w granicach 350-360. Jak zauważysz skoki to duża szansa, że styki na czujniku ciśnienia - tylko wymiana styków, czyszczenie nie pomaga. Jakbyś to robił to przy okazji obok MAP sensor w kolektorze też warto wymienić styki tylko są inne - pamiętam, że ktoś pisał, że właśnie to mu pomogło. Dodatkowo chyba te same styki przetwornik ciśnienia na turbo i wtedy komplet newralgicznych styków załatwiony. Gdzieś to mam spisane jakie symbole, jakbyś chciał to robić i się przypomnisz to poszukam.


Ciśnienie 350 to na postoju, natomiast pod obciążeniem będzie się zmieniać, ale 317 bar to za mało. W M57D25 tak u mnie nie siada. Może gubić ciśnienie - przelewy na wtryskach, regulator ciśnienia na pompie (uszczelki) lub sama pompa - popatrz i powąchaj :D czy nie jest zapocona paliwem. Jednak 3,68 bar na progówce to jest na granicy i tu może być problem - sama pompa elektryczna lub zaworek regulacji ciśnienia i od tych dwóch punktów bym zaczął.

 

Ok rozumiem, pod obciążeniem ciśnienie zwrasta po powrocie na postojowe obroty spada właśnie do wartości np 317 bar i wtedy jest problem z falowaniem, wtedy dodaje parę razu gazu i wraca do wartości 348 wtedy już nie faluje.

Dziś postaram się zobaczyć ten wtyk od czujnika ciśnienia, jeśli wypne go zobaczę że coś jest nie tak zamówię cała wtyczkę i piny. Najlepiej by było odrazu ściągnąć kolektor i zobaczyć właśnie pompę CR ale potrzebuje auta codziennie i dłuższe postoje i oczekiwanie na części nie wchodzi w grę..

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najlepiej by było odrazu ściągnąć kolektor i zobaczyć właśnie pompę CR

Bez ściągania, jak poświecisz latarką to widać czy jest zapocona od paliwa. Jak już śmierdzi ropą to zimy nie przeżyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było odrazu ściągnąć kolektor i zobaczyć właśnie pompę CR

Bez ściągania, jak poświecisz latarką to widać czy jest zapocona od paliwa. Jak już śmierdzi ropą to zimy nie przeżyje.

 

Tak jak piszesz jest troszkę mokro od tyły pompy CR, pewnie od regulatora zamówiłem już zestaw oringow oraz żeby już mieć pewność wtyczkę z pinami od listwy więc na dniach będę wymieniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.