Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy zdjętym kolektorze dobrze byłoby wymienić od razu konektory we wtyczce MAP oraz ciśnienia paliwa na listwie. Z drugiej strony chcesz to wszystko naprawiać i sprzedać auto ?
Opublikowano
Auto kupione za grosze, od początku miało być pod handel ale chce to ogarnąć żeby kolejny wlasciciel nie miał problemów, nawet jeśli wymienię w niej silnik na inny to wyjdę na swoje.. Oczywiście mam taką nadzieję :p
Opublikowano
Jeszcze pytanko czy pod obciazeniem cisnienie na listwie 500 jednostek wg inpa ( nie wiem czy to bar czy jak) to ok? 350 jeśli się nie mylę na postoju
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pod max obciążeniem pompa wysokiego ciśnienia daje grubo powyżej 1000 bar. Na postoju 350 około. Jednostki w INPA są pokopane, te w nawiasach, ale ciśnienie tam ma być w barach, nie milibarach.
Opublikowano

Pompa podaje dobrze, właśnie udało się zrobić log programem testeo, pompy nie zapisałem ale mam logi z przeplywki i turbo. Pompa z tego co widziałem dawala ponad 1000 bar więc jest ok

Link do loga, jeśli będzie problem z otwarciem daj znać. Test robiony na 4 biegu przy prędkości około 60kmh i rozpędzałem się do 140?

https://files.fm/u/t6kutd9qe

Wg mnie jest ok ale to już zostawiam dla ciebie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej wychodzą takie pomiary na trzecim biegu, nawet na drugim od 1500 obr pedał w podłogę. Zadane ciśnienie osiąga tutaj po 30s i ciężko powiedzieć skąd się to bierze, ale podejrzewam, że to rozpędzanie auta. Lepiej wygląda wykres w funkcji obrotów, a nie czasu.


djflex.jpg


Na pomiary przepływki to u siebie nie patrzę, bo jak mam odłączony EGR to zawsze mierzy więcej niż jest oczekiwane, gorzej jak byłoby odwrotnie, ale jak wymieniłeś i twierdzisz, że jest lepiej to OK.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jestem aż takim ekspertem, żeby stwierdzić czy już wszystko jest tak jak powinno być :) Trzeba byłoby pojechać na hamownię. Ja na pewno będę u siebie wymieniał styki na czujnikach, bo mam dużego laga na turbo tylko ze względu na to, że mam dwa takie auta to brakuje czasu :) Poczytaj tutaj. Zrób jeszcze raz test na dwójce. Nawet bezpośrednio z INPA na żywo, albo nagraj ekran. Jeśli ciśnienia turbo się w miarę pokrywają to można przyjąć, że jest OK. Zawsze będzie jakieś opóźnienie - bezwładność turbiny. Każdy inny problem związany z mocą będzie widać w pracy turbo - brak paliwa, dziurawy IC, itp.
Opublikowano
A czy może to być coś związane ze świecami/przekazniki em od nich? W inpa mam błąd od świec żarowych pozatym po zgaszeniu auta slychac buczenie jakby coś pobierało prad (pod kolektorem)
Opublikowano

Juz mi ręce opadają zostają tylko wtryski w sumie bo ten blad od od świec to pewnie tylko to że kreci około 2s zanim odpali

Jeszcze myślę o katalizatorach auto ma na liczniku ponad 400tys a katy są wszystkie, moz są pozapychane

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2s to nie jest jakoś strasznie długo. Jak na zimnym lepiej to pada czujnik wałka, okolice pompy podciśnienia. Z tym buczeniem to już kiedyś coś podobnego czytałem... może podciśnienie gdzieś schodzi ? Dziura ? Świece trzeb było sprawdzić miernikiem jak był kolektor zdjęty.
Opublikowano

Tak to wygląda, buczy gdzieś spod kolektora


Udało się nagrać bo to buczenie występuje tylko jak dam dobrze w palnik autem..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zacznie burczeć to rozłącz któryś wężyk, żeby spuścić podciśnienie. Najlepiej przy akumulatorze podciśnienia przy turbo. Tam chyba będzie w miarę dostęp.
Opublikowano
Właśnie czytałem temat gosciu miał podobny problem i był to zawor podcisnienia egr, ale jeśli u mnie egr jest zaślepiony to wpływa on jakoś na pracę całego układu? Jak będzie buczało to odrazu odłączę przewod od gruchy bo jest na wierzchu :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałeś, że EGR jest zaślepiony to założyłem, że wężyk też odpięty i zaślepiony. Ja pominąłem całkowicie ten wężyk.
Opublikowano
Weżyk normalnie idzie do zaworka od egr ale jest przecięty w połowie i zaślepiony z dwóch stron
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam pojęcia co to jest, nie znalazłem na schemacie. U mnie tylko wystaje mały dzióbek. Zobaczę jeszcze wieczorem w drugim aucie.


odpowietrznik.jpg

Opublikowano
Ja mam takie buczenie z przetwornika jak zaślepie wężyk od EGR. Kiedyś jak mi się zagiął silikonowy przy samym przetworniku to też był taki sam dźwięk.
Opublikowano
Ile ma mieć 530dA 184KM w serii do 100? Wyczytałem na jakimś forum że niby 9s ale czy aż taka byłaby roznica pomiędzy automatem a manualem? Z tego co pamiętam w mojej starej e39 3.0d mialem około 8s. Już sam głupieje może auto jezdzi jak trzeba...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...może auto jezdzi jak trzeba...

Też tak uważam :D


Nigdy nie mierzyłem przyspieszenia, ale będzie różnica spora między A i M ze względu na skrzynię. Na pierwszym albo drugim biegu (nie pamiętam) sterownik obcina, żeby nie przekroczyć maksymalnego momentu, który dla tej skrzyni jest na granicy wytrzymałości. Lockup zapina przy 80 km/h to trzeba by porównać przyspieszenia w wyższych prędkościach. Poza tym 20 letnie auto to nie wymagaj ideału. Ile pali ? Mój 530dA fajny jest na miasto mimo, że sporo pali (9,5L), 525dM na trasy mimo, że słabszy, ale spalanie na autostradzie nie przekracza 8L przy pełnym ogniu, na drogach drugorzędnych około 6L.

Opublikowano

Średnio 10l pali ale w sumie nie miałem jak dobrze sprawdzic bo ciągle ogień tym autem :x

Sprawdzalem tez dzisiaj przyspieszenie do 100 gpsem i jest 8.8/9s więc by się wszystko zgadzało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.