Skocz do zawartości

Praca przeplywomierza e39 530d


Djflex20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy to są poprawne wskazania 3.0d na postoju przy rozgrzanym silniku?


Podczas jazdy przeplywomierz mało kiedy pokazuje więcej niż 1000 jednostek a na postoju wolno wkreca sie na obroty dla porównania po odpieciu przeplywki wkreca się o wiele szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się dzisiaj do turbiny, w wężu na powrocie była nasadka 22 wsadzona, cud że nie pociągnęła tego turbina. Coraz bardziej rozbrajają mnie Ci mechanicy... Wymieniony filtr powietrza i auto trochę odżyło jednak wydaje mi się że do 2tys obrotow jest cienkie jak bolek gdzie normalny 3.0d powinien walczyć z trakcja. Logi zrobię jak wrócę do domu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Łomatko :duh:

Dawno temu jak miałem dużego fiata to w trasie przestał palić jeden cylinder. Wykręciłem pierwszą z brzegu świecę, a tam podkładka wbita między elektrody. Akurat miałem świece trzyelektrodowe więc przerwy były od czoła. Kilka dni wcześniej zakładali mi gaz :D Po prostu cud, że się tam wpasowała, ale, żeby nasadka w turbinie ???! Dobrze, że młotka nie zostawili...


Nie wiem jak miałeś wcześniej, ale u mnie poniżej 2 tys. to szału nie ma. Zanim turbo się wkręci to czas mija. Bezwładność robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jak już ją zdjąłeś i w tym króćcu pod filtrem jest olej to należałoby filterek odmy zmienić. Tak piszę, bo właśnie u siebie muszę zmienić, bo już za dużo oliwy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ta rura ma wysysać opary oleju, które przechodzą przez odmę. Jak odma już nie wchłania to olej idzie w turbo co się objawia chmurą przy dużym obciążeniu. Filterek teoretycznie powinien wytrzymać 30k, ale widzę, że te za 20zł już po 15k km mają dość.


Nie mam pojęcia czemu miałby służyć taki patent, nie kojarzę też w pobliżu śruby pod ten klucz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal walczę z autem, od tamtego czasu zrobiłem :

- wymiana przeplywomierza na nowszy + update sterownika

- zamiana elektrozaworow turbo z egr

- sprawdziłem wizualnie wszystkie wezyki podcisnienia

- sprawdzona turbina, luz na boki leciutki ma ale kolega powiedział że tak ma być, wzdłużnego luzu brak

- podczas zdejmowania kolektora okazało się że 2 sruby są urwane z czego jedna w połowie została w silniku ( na pewno nie będziemy tego robić, lewego powietrza silnik nie dostaje a auto niedługo idzie do sprzedaży..

Jutro robię test przelewowy, auto długo pali, korekty pokazuje na 2 cylindrach +2/-2

Wtrysk którys na pewno do wymiany tylko czy one też mogą dawac objaw że na 4 biegu z pedałem w podłogę ekonomizer pokazuje 22l a autko tak jakby miało za mało mocy? Do 100 też ma ponad 9s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zamiana zaworów turbo/egr jest bezcelowa chyba, że któryś leży całkowicie, oba zużywają się mniej więcej tak samo. Jak chcesz reanimować to czyszczenie filtra w przetworniku, ale nie wiele pomaga chyba, że jest zalepiony na amen. Te przetworniki należy traktować jak elementy eksploatacyjne.


Silnik z turbo pracuje na nadciśnieniu więc nie będzie brał lewego powietrza, a przy nieszczelnym dolocie turbo dmucha w atmosferę - za mało powietrza, za dużo paliwa czyli auto słabnie. Jak pisałem, zrób pomiar doładowania oczekiwane/aktualne programem TestO. Weź pod uwagę również, że przy 30C na zewnątrz osiągi będą gorsze, bo IC gorzej chłodzi powietrze. Do sprawdzenia też MAP sensor czy jest drożny i w kolektorze również czy nie zapchany mazutem.


Jeśli na zimnym lepiej pali niż na ciepłym to czujnik wałka na wykończeniu.


Profilaktycznie do wymiany konektory czujnika ciśnienia na listwie, MAP oraz przetwornika turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr jest zaślepiony a ten przy turbo był już rozbierany bo widać że jest poklejony, nie mogłem go nawet otworzyć dlatego zamieniłem z tym do egr który mogłem otworzyć i sprawdzić w środku. Spróbuję ten testo pobrac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko, przy grodzi wychodzi wezyk od podcisnienia i powinien on prowadzić do trójnika zaraz przy serwie, u mnie jest on przecięty w pół i zaślepiony dwóch stron, od czego ten weżyk? Wychodzi na pewno z kabiny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie mam pojęcia. Do kabiny nie wchodzi podciśnienie. Magistrala podciśnienia jest pod kolektorem dolotowym i tam jest rozdzielacz na - turbo, EGR, sterowanie klapkami i poduszki silnika. Magistrala dalej idzie grubym wężem do serwa i na tym koniec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://ibb.co/m5MvdJN

Z tego trójnika jeden przewód jest zaślepiony (wychodzi wąż ale w połowie przecięty i wkręcona śrubka) z grodzi tak samo wychodzi jeden weżyk i jest zaślepiony. Możliwe że auto miało kolektor z klapkami wcześniej? 2000r

Edit. Pod kolektorem był jeszcze elektrozawór 11 74 7 810 831a nawet dwa z czego jeden miał zaślepione jedno wyjście więc stawiam na to że był kolektor z klapkami?

Swoją drogą namieszane w tym aucie.. Ale w końcu się uda, miejmy nadzieję ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, ja też zaślepiłem wężyk po wywaleniu klapek, ale do kabiny to żaden wężyk u mnie nie wchodzi. Ten symbol przetwornika jest od sterowania klapkami oraz od poduszek silnika. Ten od poduszek jest przykręcony do bloku, wężyk idzie w dół do lewej poduszki i tam jest trójnik na prawa poduszkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.