Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
btw. wydawało mi się, że Twoj pierwszy płynął.

 

Ja zamówiłem wcześniej, wcześniej miałem produkcję, ale wydaje mi się, że nasze BMW popłynęły tym samym statkiem. Tylko Twoje zostało wcześniej "nadane" do Kleszczowa, a moje czekało i stąd ta różnica.


Co do zabezpieczenia lakieru to przez jakiś czas zastanawiałem się nad full folią, a teraz myślę, aby całość pokryć elastomerem, a tylko progi i wnęki od klamek pokryć folią + ewentualnie maska. Ale decyzję pewnie podejmę już w studiu detailingowym.

 


no ja w końcu poszedłem w pakiet:


folia: maska, przedni zderzak, lampy, błotniki, lusterka boczne (tu sie jeszcze waham, z uwagi na ten cerium gray), wnęki klamek, próg załadunkowy na tylnym zderzaku.

Powłoka ceramiczna na resztę. Folia dodatkowo pokryta powłoką Gtechniq Halo.

do tego

- Ceramiczne zabezpieczenie zewnętrznych elementów felg aluminiowych

- Hydrofobizacja szyb i wnęk

- impregnacja skóry


ale wcale nie mówię, że to rozsądna opcja, szczerze mówiąc chyba nie ma sensu aż taki zakres, ale już nie chciało mi się analizować, rozkminiać i szukać innych ofert. Grunt, że dziś wezmą od dealera auto i w środę będzie gotowe.

  • Odpowiedzi 330
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano


no ja w końcu poszedłem w pakiet:


folia: maska, przedni zderzak, lampy, błotniki, lusterka boczne (tu sie jeszcze waham, z uwagi na ten cerium gray), wnęki klamek, próg załadunkowy na tylnym zderzaku.

Powłoka ceramiczna na resztę. Folia dodatkowo pokryta powłoką Gtechniq Halo.

do tego

- Ceramiczne zabezpieczenie zewnętrznych elementów felg aluminiowych

- Hydrofobizacja szyb i wnęk

- impregnacja skóry


ale wcale nie mówię, że to rozsądna opcja, szczerze mówiąc chyba nie ma sensu aż taki zakres, ale już nie chciało mi się analizować, rozkminiać i szukać innych ofert. Grunt, że dziś wezmą od dealera auto i w środę będzie gotowe.

 

Dobrze zrobiles, farby ktore sa teraz uzywane sa bardzo slabej jakosci. Ja sie przekonalem na swojej obecnej serii 4 coupe, ze nawet jak starasz sie dbać, to nie ma opcji uniknąć rys. Z tego co jest dostępne na rynku, jedynie folia daje mozliwosc zabezpieczenia przed tym. Ja będe robil to samo co Ty tylko chce zabezpieczyc jeszcze drzwi, zaraz po masce jest to element który wg moich doświadczeń jest najbardziej narazony na zarysowania, zwlaszcza w coupe gdzie drzwi są znacznie dluzsze niz w normalnym aucie i w kolorze na ktorym widać wszystko.

Chyba, że Ci na tym nie zależy i oddajesz auto po 3 latach.


BTW Panowie nie macie na co narzekać, moje auto dopiero zjechało z linii produkcyjnej..

Opublikowano

potwierdzam, ja mam na masce mojej obecniej 4 sporo odprysków, małych ubytków po kamieniach itd, ale ja tez sporo jeżdzę po drogach A/S. tu akurat o drzwi się nie obawiam, bo to jednak zwykle takie rzeczy to od przodu lecą, ale faktycznie szkody na "parkingowe", obcierki i zarysowania to najbardziej drzwi są narażone i oczywiście bok auta z tyłu / zderzak.


ale mam trochę opory przed wydawaniem 3-5% czy nawet większej części wartości samochodu na folię na lakier.

Opublikowano

Mnie przed folią powstrzymują tylko opinie, że dużo trudniej zmyć z niej owady, zwłaszcza gdy nie zmyje się ich od razu. Czy, że dużo szybciej reaguje na ptasie odchody niż lakier.

Nie chodzi o to, że auta nie myję, ale nie chcę być jego zakładnikiem i po dojechaniu na miejsce myśleć tylko o tym, aby natychmiast umyć samochód.

Opublikowano
no właśnie rozumiem, że dlatego folię się pokrywa jeszcze powłoką - mam nadzieję, żę to problem rozwiąże, bo inaczej to faktycznie trochę bez sensu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie rozumiem, że dlatego folię się pokrywa jeszcze powłoką - mam nadzieję, żę to problem rozwiąże, bo inaczej to faktycznie trochę bez sensu

Folia + ceramika to już kwota około 20 netto na całe auto, kiedyś nikt tego nie robił i auta znajdowały nabywców z odpryskami, w końcu jest to normalne uzytkowanie.

Czy ta kwota się zwróci przy odsprzedaży? wątpię. kwestia indywidualna jeśli ktoś chce mieć idealnie nieskazitelne auto i stać go na ten wydatek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie przed folią powstrzymują tylko opinie, że dużo trudniej zmyć z niej owady, zwłaszcza gdy nie zmyje się ich od razu. Czy, że dużo szybciej reaguje na ptasie odchody niż lakier.

Nie chodzi o to, że auta nie myję, ale nie chcę być jego zakładnikiem i po dojechaniu na miejsce myśleć tylko o tym, aby natychmiast umyć samochód.

Kompletna bzdura.

Optymalnie jest okleić front plus np progi i inne wystające elementy gdzie mogą pojawić się odpryski. Taki zabieg to ok.5-6tyś. Pamiętajcie że folia też się zużywa i niszczy i zamiast lakierować zderzak trzeba będzie ją wymienić. W m3 f80 po 30 tyś już myślałem o wymianie bo miała kilka uszkodzeń od kamieni.

Opublikowano

Czyli nie miałeś problemów z owadami czy odbarwieniami?


A jak wyglądała kwestia mycia? PPF myje się łatwiej niż sam lakier bez zabezpieczenia? i czy masz porównanie z ceramiką?


Oczywiście wiem, że wiele zależy od samej folii, ale że moje auta nie były nią wcześniej zabezpieczane, dlatego pytam.

Opublikowano
no właśnie rozumiem, że dlatego folię się pokrywa jeszcze powłoką - mam nadzieję, żę to problem rozwiąże, bo inaczej to faktycznie trochę bez sensu

Folia + ceramika to już kwota około 20 netto na całe auto, kiedyś nikt tego nie robił i auta znajdowały nabywców z odpryskami, w końcu jest to normalne uzytkowanie.

Czy ta kwota się zwróci przy odsprzedaży? wątpię. kwestia indywidualna jeśli ktoś chce mieć idealnie nieskazitelne auto i stać go na ten wydatek.

 

przecież nie mówię o folii na całe auto. folia full front + klamki / próg z tyłu, na tę folię jakaś jeszcze powłoka + ceramika wszędzie tam, gdzie nie ma folii. cena (z zabezpieczeniem felg i impregnacja wnetrza) kilkukrotnie nizsza od tej, ktora podales :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie rozumiem, że dlatego folię się pokrywa jeszcze powłoką - mam nadzieję, żę to problem rozwiąże, bo inaczej to faktycznie trochę bez sensu

Folia + ceramika to już kwota około 20 netto na całe auto, kiedyś nikt tego nie robił i auta znajdowały nabywców z odpryskami, w końcu jest to normalne uzytkowanie.

Czy ta kwota się zwróci przy odsprzedaży? wątpię. kwestia indywidualna jeśli ktoś chce mieć idealnie nieskazitelne auto i stać go na ten wydatek.

 

przecież nie mówię o folii na całe auto. folia full front + klamki / próg z tyłu, na tę folię jakaś jeszcze powłoka + ceramika wszędzie tam, gdzie nie ma folii. cena (z zabezpieczeniem felg i impregnacja wnetrza) kilkukrotnie nizsza od tej, ktora podales :)

Kilkukrotnie? może być ciężko bo full front będzie kosztował z tymi dodatkami jakieś 5-6 netto + ceramiki na resztę auta, nie zrobią Ci tego za grosze, trzeba dodać 2-3 netto, to dalej conajmniej jakąś połowę wyżej wymienionej przeze mnie kwoty, a ceramika to żadne zabezpieczenie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i dziś, wreszcie odebrałem. Pewnie jeszcze bym czekał, ale zadzwoniłem do salonu i okazało się, że auto jest gotowe do odbioru. Nikt mi o tym nie powiedział, bo sprzedawca jest na urlopie. Ehhh


Najważniejsze, że jest. I powiem Wam, że żadne zdjęcie nie oddaje tego, jak to M240 wygląda na żywo. Aparat za bardzo spłaszcza krzywizny.Ogólnie Rewelacja!


W weekend porobię zdjęcia to wstawię.

Opublikowano
Rejestracja odbyła się już wcześniej w czasie transportu z Kleszczowa. Wczoraj zadzwoniłem i okazało się, że auto dojechało w piątek i jest przygotowane do odbioru. No więc umówiłem się na dziś.
Opublikowano
No i dziś, wreszcie odebrałem. Pewnie jeszcze bym czekał, ale zadzwoniłem do salonu i okazało się, że auto jest gotowe do odbioru. Nikt mi o tym nie powiedział, bo sprzedawca jest na urlopie. Ehhh


Najważniejsze, że jest. I powiem Wam, że żadne zdjęcie nie oddaje tego, jak to M240 wygląda na żywo. Aparat za bardzo spłaszcza krzywizny.Ogólnie Rewelacja!


W weekend porobię zdjęcia to wstawię.

 


Gratulacje :) ale z tyłu jednak trochę jak żaba wygląda. no i człowiek się szybko przyzwyczaja do mocy :D

Opublikowano

Dzięki :)


Jak oglądałem zdjęcia i filmy, to do tyłu byłem sceptycznie nastawiony. Ale na żywo, te tylne światła, które są bardzo 3D, zmieniają niesamowicie dużo. Tył sam w sobie jest masywny, ale jak spojrzy się na niego pod pewnym kątem, to właśnie kształt tylnych świateł jeszcze bardziej go poszerza.


Naprawdę nie widziałem jeszcze filmu, czy zdjęcia, który by to dobrze oddawał.

Opublikowano
Dzizas. Nie straszcie. Dobrze wygląda czy nie? Wszyscy zamówiliśmy w ciemno na podstawie zdjęć właściwie i jednego filmiku ze strony bmw. Wiec ryzyko zawsze jest
Opublikowano
Uffff. A jak jeździ ? Jakie wrażenia?

 

Za wcześnie :) Dopiero go odebrałem, mało jeździłem i jeszcze czeka mnie dotarcie silnika. Pewnie po kilkuset kilometrach będę mógł coś powiedzieć więcej, a najwięcej po dotarciu :)

Opublikowano

ja już 1500 km zrobiłem. jeździ fajnie. nie wiem czy zauważyłeś, ale jest kontrolka zimnego oleju :D jak zgaśnie na dole po prawej "cold", to można przycisnąć :D


i spalanie nie zabija - mam średnie teraz 11,4/100 chyba na tych 1500 km. na trasie Kraków-Warszawa-Kraków spalił mi 10,5-11,5 l/100km, a ruch był duży no i nie będę ukrywał, że nie jechałem 120 :)

Opublikowano
ja już 1500 km zrobiłem. jeździ fajnie. nie wiem czy zauważyłeś, ale jest kontrolka zimnego oleju :D jak zgaśnie na dole po prawej "cold", to można przycisnąć :D


i spalanie nie zabija - mam średnie teraz 11,4/100 chyba na tych 1500 km. na trasie Kraków-Warszawa-Kraków spalił mi 10,5-11,5 l/100km, a ruch był duży no i nie będę ukrywał, że nie jechałem 120 :)

 

Bosko :) Nie zauważyłem tej kontrolki jeszcze :) Ale na razie przejechałem z salonu do domu. Czeka mnie oklejanie PPF-em i wymiana oleju, dopiero potem dłuższe docieranie.


Spalanie naprawdę spoko z tego co piszesz. No i w ogóle te podwyżki cen benzyny sprawiły, że procentowa różnica między V Power 100, a 98 jest niewielka :)

Opublikowano

ja tam leję 95, bo jestem biedakiem. a nie miałeś opcji oklejenia bezpośrendio z salonu? Mi wzięli lawetą do studia detailingowego i odwieźli do salonu jeszcze przed rejestracją. Za cały pakiet, który pisałem wyszło mi 6,6k (wiem, że kolega the2 zapłacił 25k, ale jak pisałem - jestem biedakiem).


btw. koleś założył stronę gdzie wrzucił pare fotek tej dwójki i na tejże stronie chwali się zapłatą w gotówce :D


prawdopodobnie najbardziej krindżowa rzecz, którą widziałem w tym roku, a przecież ostatnio wyszła reklama lotto z milowiczem :D

Opublikowano

Wreszcie spokój w wątku. Dzięki adminie!


Napiszę jeszcze raz, bo mój poprzedni post poleciał z całą dyskusją.

Z tym dealerem nie chcę mieć nić wspólnego. NIC. Nawet gdyby mi zaproponowali oklejenie, to bym się nie zgodził. Miałem u nich montować dodatki m performance, ale też robię to w innym serwisie. Nawet breloczka u nich nie kupię :)


Folią będę oklejał w firmie detailingowej niepowiązanej z salonem. Wycenili mi pracę na 12k netto za pełne oklejenie. Natomiast na miejscu podejmę decyzję, czy folia czy elastomer.

Opublikowano

ja też nie w salonie robiłem. firma detailingowa przyjechała lawetą, zabrali auto do siebie, tam zrobili i odwieźli.


co masz na myśli przez pełne oklejenie? totalnie wszystko, z dachem, drzwiami itd?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.